fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות: קואליציה חדשה לראש העיר

שחקני החיזוק שהצטרפו לפומרנץ הם לא אחרים מאשר חברי סיעת מת"ש של בוחבוט: "החליפה המרוטה ונטולת התוכן שלבשו תתבלה מהר"
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

ראש עיריית מעלות-תרשיחא לשעבר, שלמה בוחבוט, תוקף השבוע בחריפות של חברי סיעתו במועצת העיר (מת"ש), שהחליטו בימים האחרונים להצטרף לקואליציה החדשה שהקים ראש העיר, ארקדי פומרנץ ואומר: "אין להם בעיה להשפיל את עצמם, רק כדי ללבוש חליפה מרוטה".

כזכור, במסגרת "המפץ הגדול" שהתרחש במועצת העיר באפריל האחרון, פיטר פומרנץ את שני סגניו, שמעון בן נעים ומוטי בן דוד, זאת בעקבות החלטתם להצביע נגד הקואליציה בסוגיית העלאת שכרה של היועצת המשפטית ומינוי מקורבו של פומרנץ, מקסים ברנין לתפקיד סמנכ"ל העירייה.

מאז פיטוריהם של השניים נותר פומרנץ ללא קואליציה ובמהלך חודש מאי אף לא כינס את מועצת העיר לישיבתה הקבועה. בשבוע שעבר הודיע בן נעים כי הגיע להסכמות מחודשות עם פומרנץ והחליט לחזור לשורות הקואליציה כסגן בשכר.

במקביל, ובעקבות דיוני המשא ומתן מאז פירוק הקואליציה, נודע השבוע ל"צפון-1" כי חברי סיעת מת"ש: יורי קוצ'ר ויוגב אפוטה חתמו על הסכם קואליציוני במסגרתו ישמש קוצ'ר בתפקיד המשנה לראש העיר, אפוטה יכהן בתפקיד סגן בתואר.

שלמה בוחבוט | צילום: דורון גולן
רומסים כל עיקרון ציבורי. שלמה בוחבוט צילום: דורון גולן

משמעות המהלך היא שפומרנץ הצליח להחזיר לידיו את השליטה במועצת העיר על ידי השגת רוב של שמונה מקרב 13 החברים בה.

בן דוד, בחר בעת הזאת להצטרף לאופוזיציה:  "התחייבתי בפני תושבי העיר שאהיה שומר הסף", הסביר השבוע בן דוד את החלטתו, "ושאייצג אותם תוך שקיפות ומנהל תקין וכך אעשה. אתמוך במה שנכון ואתנגד נחרצות לתהליכים שגויים. בהתנהלות הנוכחית העיר הולכת אחורה וחשוב להגן על התושבים מתוך אופוזיציה חזקה ומגובשת".

בוחבוט, כאמור, שהתנגד למגעים בין פומרנץ למת"ש מתחילת הדרך, מוסיף ואומר: "הבעתי את התנגדותי לכניסה לקואליציה שמבוססת על כניעה וויתור על עקרונות יסוד. עד הרגע האחרון דרשתי מקוצ'ר ואפוטה שלא לחתום עם ארקדי, בזמן שהם מפקירים שותפים לדרך כמו יוסי ברדא וש"ס. עמידה במילה ושמירה על עקרונות אינה דבר גס ועל כך יש לומר גם מילה טובה למוטי בן דוד. צר לי ששני נציגי מת״ש שהיו אמורים לייצג אלפי מצביעים  בחרו להשפיל את עצמם לדעת. החליפה המרוטה ונטולת התוכן שלבשו, תתבלה יותר מהר ממה שהם חושבים.  יורי קוצ׳ר ויוגב אפוטה התנהלו בחודשיים האחרונים תוך מרדף אחר מילוי גחמות אישיות, כמו שני ילדים קטנים שחושקים בצעצוע חדש ועד שלא ישיגו אותו לא ירפו. על הדרך השניים בחרו לרמוס ולהתעלם מכל עיקרון ציבורי וערכי שהביאו אותם למעמד הזה. הם ויתרו על ההחלטה להקפיא פיטורי עובדים ובמקביל לקלוט עובדים חדשים מחוץ לעיר, הם ויתרו על ההחלטה להקפיא את שכר הבכירים לשנתיים הקרובות בזמן שהקופה הציבורית מתרוקנת, על הכוונה לשמור על אוטונומיה להצבעה בנוגע לסעיפים בעלי סתירה מצפונית ציבורית וחוקית והתעלמו לחלוטין מבקשתי להציג את פרטי ההסכם בפני פורום חברי מת״ש המורחב, אלה שעבדו יומם וליל כדי שהשניים יבחרו למועצת העיר".

מעיריית מעלות נמסר, כי במסגרת ההסכם הקואליציוני תקבל סיעת מת"ש אחריות על תיקי הספורט והתרבות התורנית. חבר הסיעה, יוגב אפוטה, ימונה לסגן ראש העיר בתואר.

ראש העיר, ארקדי פומרנץ: "אני מברך את חברי סיעת מת"ש על הצטרפותם לקואליציה. יחד עם יתר חברי הקואליציה נמשיך את תנופת העשייה למען תושבי העיר."

קוצ'ר: "חברי ואני החלטנו לתרום ממקום בו אפשר להשפיע ואנחנו מצטרפים לקואליציה בלב שלם. חברי הסיעה עמם דיברתי הסכימו למהלך. באשר לשלמה בוחבוט: הוא מנהיג דגול, אבל הוא פרש מהסיעה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות