fbpx
Nahariyya, IL
31°
Fair
17h18h19h20h21h
30°C
30°C
29°C
28°C
27°C

מסתמן: נהריה תצטרף לתאגיד המים "מעיינות זיו"

לתושבים המודאגים מבטיח מרלי: "מחיר המים לא יעלה"
ראש עיריית נהריה רונן מרלי: "תעריף לקוב מים לא יעלה."

ל"בלינקר" נודע כי בימים הקרובים יבקש ראש עיריית נהריה רונן מרלי ממועצת העיר לקבל החלטה עקרונית בדבר הצטרפותה של נהריה לתאגיד המים "מעיינות זיו", אחרי שבשבועות האחרונים, בחן את הנושא על כל היבטיו.

לא מעט תושבים בנהריה חוששים מההצטרפות לתאגיד מים, אך לא מודעים לכך כי כל רשות מחויבת עפ"י חוק לקחת חלק בתאגיד מים אזורי. כמו כן, לפני שלושה חודשים אישרה מועצת רשות המים איחוד של 56 התאגידים הקיימים בישראל, ל – 28 תאגידים אזוריים בלבד, בתמהיל של רשויות חזקות וחלשות שיקבלו שירות תחת אותו התאגיד. מדבריו של מרלי עולה, כי למרות חששם של התושבים, מחיר המים לא יעלה עם הצטרפות נהריה לתאגיד, ולכן בחר להביא את ההחלטה בפני מועצת העיר: "בימים הקרובים תובא בפני מועצת העיר החלטה עקרונית בדבר הצטרפותה של נהריה לתאגיד מים וביוב. כידוע, מדובר בהחלטה לא פשוטה כלל וכלל ואני מודה שאני מתחבט בה זמן רב. בשבועות האחרונים ערכתי מספר לא מבוטל של דיונים, גם עם מומחים במשק המים והביוב. לאחר שהובהר לי באופן חד משמעי כי מחיר קוב מים כולל מע"מ לא יעלה בעקבות המעבר, על המחיר שתושבים משלמים היום, אני מביא את ההצעה בפני חברי המליאה".

"כרשות שומרת חוק, אנחנו מחויבים החל משנת 2007 להקמת תאגיד מים אזורי שיאגד בתוכו את כל משק המים והביוב, כאשר העודפים חוזרים להשקעה בתשתיות שלצערי נמצאות מזה מספר שנים במצב של קריסה. יתרה מכך, נהריה ספגה בשנים האחרונות שורה של סנקציות שמסתכמות בעשרות מליוני שקלים. המעבר לתאגיד מקיים את חובתנו החוקית ומאפשר לנו להסדיר את החוב לקרן שיקום".

על פי מרלי, אם תודיע עיריית נהריה על החלטה עקרונית להצטרפות לתאגיד יבוטל החוב לקרן השיקום שעומד היום על 12 מליון שקל, החוב לחברת מקורות שעומד  על 22 מליון שקל ימחק ויושקע במשק המים והביוב של נהריה.

בנוסף למחיקת החובות, נהריה תקבל מענק חד פעמי של כשבעה מליון שקל  וגם הוא יופנה לטובת תשתיות המים בעיר.

"אני שלם עם ההחלטה שלי", הדגיש מרלי  "מתוך הבנה שזה הדבר הנכון והמתבקש לצורך שיקום התשתיות שלנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות