fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מילואות: בקרוב ייכנס לתוקף איסור עישון ברכבי החברה

מילואות יצאו במהלך בריאותי-סביבתי ייחודי למניעת נזקי העישון והחל מינואר 2020 לא יתאפשר עישון ברכבי החברה
איסור עישון ברכבי החברה. צילום: pixabay

הנהלת תאגיד מילואות משקי הגליל המערבי החליטה כי החל מינואר 2020 לא יתאפשר יותר עישון בכל רכבי התאגיד הניתנים לעובדי ומנהלי התאגיד.

סמנכ"ל תפעול מילואות שוקי בשן: "ראשית היום כבר ברור כי העישון מסוכן לבריאות ואנו פועלים לצמצם את מספר המעשנים ולהצביע בפניהם על הסכנות הנובעות מהעישון. נקודה נוספת היא בטיחות בדרכים, למרבה הצער כבר ארעו תאונות בגלל נהג שנפלה לו סיגריה והוא התכופף להרים אותה במהלך נסיעה. נקודה אחרונה היא מי שמקבל רכב זכאי לנהוג ברכב נקי מעשן הסיגריות והגורם לריחות לא נעימים ברכב".

ההחלטה היא החלטה גורפת מצד הנהלת התאגיד והיא כוללת את כלל העובדים והמנהלים בתאגיד.

בשן: "אני מקווה כי ארגונים נוספים יצטרפו למהלך התורם ראשית לכל לבריאות העובדים, שנית לבטיחותם של משתמשי הדרך ושלישית לאיכות חייהם של עובדינו וכמובן גם לאיכות הסביבה".

יש לציין כי בריטניה היא המדינה היחידה בה קיים איסור על עישון ברכבי עבודה, אך העישון אסור רק כאשר ברכב נמצא יותר מנוסע אחד. בישראל זהו מהלך חלוצי, שבאפשרותו לסחוף אחריו חברות נוספות במשק.

באשר לישראל, כי האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית הציעו לאחרונה לשר סמוטריץ לאסור על עישון בזמן נהיגה, אך זה טען כי "יש לצמצם למינימום את התערבות המדינה בחיים הפרטיים של אזרחיה". יוון וטיוואן הן המדינות החלוצות בעולם בחקיקה כזו, וכיום הן המדינות היחידות האוסרות לחלוטין על עישון ברכב. בתריסר מדינות נוספות נאסר על עישון כאשר נמצאים קטינים ברכב.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות