fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: רוח של שינוי נושבת במערכת החינוך העירונית

הופעת בכורה של ראש מינהל החינוך החדש, אודי איזק
בית ספר האיריסים צילום אלכס הובר

רוח של שינוי נושבת במערכת החינוך העירונית

ביום שני האחרון התקיימה ישיבת ועדת החינוך העירונית לראשונה מאז כינון מועצת העיר הנוכחית. זו הייתה גם הופעת הבכורה של ראש מינהל החינוך החדש אודי איזק

לראשונה מזה שנים רבות, נערך על ידי ראש מינהל החינוך החדש, אודי איזק, מיפוי מעמיק של מערכת החינוך בעיר. ברמת כותרות, האתגרים והקשיים, ובמקביל, ברמת נושאים לדיון וטיפול, הועלו כיווני עבודה ודרכים לשינוי, שיפור ובעיקר הצמחה של מערכת החינוך.

איזק הדגיש כי בשלב הזה הוא מתמקד בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, ומיד לאחר פתיחת שנת הלימודים, עם כל האתגרים שבפתח כמו למשל איומי שביתה של ארגוני המורים, יחל מינהל החינוך בפריטת האתגרים החינוכיים לתוכנית עבודה בשטח –  לקראת לשנים הבאות .

בית ספר פסגות – צילום שקד גל

תחילה הציג איזק את החזון החינוכי ומודל ההפעלה לקראת השנים הבאות: הכשרת ילדים ובני נוער להיותם חלק בלתי נפרד ומשמעותי בחברה הישראלית העתידית. כלומר לכוון את מערכת החינוך להיות רלוונטית, שמוסדות החינוך ישימו דגש על הכנת התלמידים להיות אזרחים טובים ערכיים וכן בעלי כישורים.

אגף הנוער

בכלל זה הכנת ילדים ובני נוער לעולם העבודה הפרנסה והיצירה העתידיים. הפעלת מוקדי פעילות חינוכית איכותיים – פורמלית וחברתית – עבור התושבים בכלל זה אלו העתידים להגיע לעיר.

אחד השינויים הבולטים הוא שאגף הנוער ייכנס, בפועל, לתוך מינהל החינוך, מה שלא היה עד כה, שכן, האגף פעל תחת רשת המתנסי"ם, זאת  מאחר ואיזק רואה בחינוך הבלתי פורמלי נדבך חשוב בעשייה.

הורים

הפעלת מערכת מנהלית נגישה, אמינה וקשובה לצרכי ההורים והקהילה. יוקם מנגנון יעיל לקבלת קהל, לקשר עם ההורים, דרכים מוסדרות ונהלים של קבלת הורים, יוקם מנגנון מפותח של רישום אינטרנטי, והמידע יונגש (למשל) באמצעות סרטון הסבר שיופק ויופץ.

מנהלים וצוותי ניהול בתי הספר

אייזיק הצהיר כי יוקם צוות חשיבה ועבודה של מנהלי בתי הספר, בהם הוא רואה שותפים חשובים ומלאים לעבודה. יוגברו שיתופי פעולה עירוניים, לדוגמה משלחת עירונית לפולין, הכנת משלחות משותפת, הכנה טובה יותר ושיתוף פעולה בין גנים לכיתות א', ובין כיתות ו' לחטיבת ביניים, למעברים קלים יותר

תוכנית תלת זרועית

התוכנית, תושתת ותעמוד על שלוש זרועות: תשתיות, צרכים התפתחותיים, תוכן, נורמות וערכים.

בכל תחום הוצגו האתגרים ונורמות העבודה המצופות. תשתיות, מבנים, נגישות, בעיות תחבורה, צרכים התפתחותיים, דרכי הוראה, עבודה עם התלמידים, נורמות וערכים.

קצת נתונים

בשנת הלימודים הקרבה ילמדו בכרמיאל 2050 ילדים ב- 84 גני הילדים, מתוכם 13 גני ילדי חינוך מיוחד, שיקומי, תקשורת ורב התפתחותיים.

3,580 ילדים בבתי הספר היסודיים ב- 11 בתי ספר ברחבי העיר.

3,680 נערים ונערות ילמדו בבתי הספר העל יסודיים בתשעה בתי ספר.

לראשונה ייפתח השנה בית ספר תיכון, תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני וגבוה, גפנים, אשר יפעל בקמפוס בית הספר כרמים. עד כה הכיתות הללו פעלו כחלק מתיכון כרמים, כעת הם קיבלו סמל מוסד שונה ויפעלו עצמאית, בקמפוס כרמים.

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי: "החינוך בכרמיאל הוא ליבת העשייה העירונית. כ- 10,000 ילדים ובני נוער מתחנכים בעשרות מוסדות חינוך תוך מתן מענה בקשת רחבה של פתרונות בדגש על פתרונות לחינוך המיוחד. עיריית כרמיאל תמשיך להוביל ולקדם את חינוך ילדינו והפיכתם לאזרחים טובים יותר. יחד עם מ"מ ראש העירייה טניה מזרסקי, ראש מינהל החינוך אודי איזק וצוות המינהל הצלחנו לאחד ולחבר ארגונית את החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. אני רוצה להודות לחברי הועדה שהבטיחו להתגייס ולסייע למען קידום החינוך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות