fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאלים תתחדשו: מנהל אמנותי חדש לפסטיבל המחול

ואם פקפקתם בכוונותיו, גדי ביטון הצהיר השבוע: "אין לי עניין לגעת במסורת, תרבות הפולקלור היא מהותו של פסטיבל כרמיאל ולכן חייבת להישמר"
גדי ביטון צילום נטע דרור

אם פקפקתם בכוונותיו, גדי ביטון הצהיר השבוע: "אין לי עניין לגעת במסורת, תרבות הפולקלור היא מהותו של פסטיבל כרמיאל ולכן חייבת להישמר"

ביום ראשון השבוע הודיעה עיריית כרמיאל כי ועדת האיתור למינוי מנהל אמנותי לפסטיבל מחול כרמיאל החליטה פה אחד למנות את גדי ביטון לתפקיד. בהודעתה מציינת העירייה כי גדי ביטון, הוא מבכירי היוצרים לריקודי עם, מפיק ומנהל אמנותי של מספר פסטיבלים בישראל והוא זה שיוביל את פסטיבל המחול ה- 33 שיחל ב-30 ביוני 2020. ביטון יחליף בתפקידו את שלמה ממן.

עוד החליטה הוועדה כי לצדו של גדי ביטון ימונה צוות אמנותי נוסף שכל אחד מאנשיו מתמחה בתחום ממוקד, כמו מחול לבמה, ריקודי עם, מחול אמנותי – הודעה על הרכב הצוות תפורסם בהמשך.

גדי ביטון בפסטיבל 2018

איזו בשורה אתה מביא לפסטיבל כרמיאל שחוגג 33 שנים?

"זו משימה לא קלה לאחד את השורות. הבשורה העיקרית אתה הגעתי לוועדה היא שאני לא מגיע מתחום אחד כמו אחרים. 2020 מייצרת מצב שאנשים שעוסקים בתחום צריכים להבין ביותר מתחום אחד. זה כבר לא עובד כמו לפני כמה עשורים שאמן היה עוסק במשהו אחד. זה היתרון הגדול שאני יכול להביא – ניסיון רב תחומי, הרקדות, במה, ניהול פסטיבלים. הפקתי אירועים, יזמתי דברים שלא היו. בנוסף, גם נגעתי בפוליטיקה של התחום. אני בא עם מטען מאוד נרחב. אני בא מהתחום הטכנולוגי כך שאני יודע איך לרתום את העולם הזה לפסטיבל".

מדוע אתה מתעקש על שינויים בפורמט שהוא מצליח?

"אין לי שום כוונה לגעת באמנות הפולקלוריסטית שאנחנו מובילים, את החדשנות אני מבקש ליישם רק בנושא הנגשת הפסטיבל. אי אפשר שהמופעים יהיו כמו שהיו, צריך לשנות את ההנגשה. אני רוצה להביא את הפסטיבל להרבה יותר קהלים. לדוגמה התחרות, כפי שהייתה השנה כששודרה והגיעה לכ-200 אלף צופים. אני בטוח שרבים ירצו לבוא להשתתף בשנה הבאה ולרקוד כאן, לא רק לצפות בטלפון או במסך אחר. יש לי עניין לשמר ולהביא את האמנות, אני לא רוצה לגעת במסורת, בתרבות הפולקלור, זו היא מהותו של פסטיבל כרמיאל ולכן חייב להישמר. פולקלור עובר מדור לדור וזו החשיבות שלו. יתרה מכך, אני שואף שפעילויות במסגרות נוספות בעיר יהיו מכוונות פולקלור. כרמיאל צריכה להיות ממותגת כבירת הפולקלור הישראלי בתחום המחול".

במסגרת עיסוקו במיתוג הפסטיבל וחשיפתו לקהלים חדשים, פועל ביטון להקמת להקה שתייצג את ישראל בעולם. להקה שתהיה להקת הפולקלור הייצוגית של ישראל. "העצמת הפסטיבל במהותו היום הוא היעד שקבעתי לעצמי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות