fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: שבועיים לפתיחת העונה: הפועל עכו טרם עברה בבקרה

מחלוקת בין הפועל עכו לעיריית עכו בנוגע להחזר הלוואה, מונע את אישור הבקרה לרישום הקבוצה לליגה הלאומית לעונה הקרובה. גביע הטוטו: עכו הפסידה בבית לסכנין, 4:1
ממתינה לעיריית עכו. מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו, קרן בן נשר צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו עלתה למשחקי גביע הטוטו עם סגל שחקנים חסר מאוד בעקבות אי העברת התקציב ברשות לבקרה תקציבית. לפיכך, היא שילבה בעיקר שחקנים צעירים. לא שזה רע, שכן ניתנה לה הזדמנות מצוינת לבחון את יכולתם ולקבוע מי יכול להיכלל בסגל הקבוצה הבוגרת בעונה הקרובה, אבל הדאגה האמיתית היא שערב פתיחת העונה, המחלוקת בין המועדון לעיריית עכו סביב השאלה מי יישא בכיסוי הלוואה שנלקחה לפני שנתיים, טרם הוכרע.

מדובר על הלוואה בסך 2 מיליון שקלים שהעירייה נטלה מהבנק והעבירה אותה לקבוצה בעונת המשחקים 2016/17. נכון להיום, נותר עדיין חוב בסך 1.7 מיליון שקלים.

בעיריית עכו דורשים מהקבוצה לשאת בתשלום החוב ואף מוכנים לפרוס את החזר ההלוואה לשלוש שנים (36 תשלומים). בקבוצה טוענים מנגד, כי מדובר בחוב שנוצר על ידי מי שעמדו אז בראש המועדון, ולא הוגן להפיל כעת את כיסוי החוב על ראשי המועדון הנוכחיים, שכן הדבר יקשה מאוד על תפקוד הקבוצה. ראשי הקבוצה הבהירו כי לא יוכלו לעמוד בנטל הכספי הנוסף של החזר החוב והעבירו את ההכרעה לעיריית עכו, שצריכה כעת לקבל החלטה: לדחות את החזר החוב או להגדיל את התמיכה התקציבית. בינתיים, הרשות לבקרה תקציבית שלחה לקבוצה רשימת דרישות לצורך אישור רישומה בליגה הלאומית בעונה הקרובה. ברשות לבקרה תקציבית מתריעים, כי במידה והפועל עכו לא תעמוד בדרישות, היא תועמד לדין ועשויה לספוג עונש של ירידת ליגה.

בפנייה של הרשות לבקרה תקציבית, נדרשת הפועל עכו לעמוד בשלושה סעיפים: חוזה אימוץ, מכתב מהעירייה המאשר תמיכה תקציבית בקבוצה לעונת המשחקים 2019/20 אשר כולל בתוכו גם התחייבות להחזר ההלוואה, והצהרת דחיית החזר חוב בסיום העונה.

גביע הטוטו

ביום שני, במסגרת המחזור השני של גביע הטוטו, אירחה הפועל עכו את היורדת מליגת העל, בני סכנין.

האורחים, שהגיעו בסגל כמעט מלא, היו עדיפים בהרבה על הפועל עכו וכבר בדקה ה-3 עלו ליתרון, 0:1. בדקה ה-29 הכפילה סכנין את יתרונה ל-0:2, ובדקה ה-33, שילשה את יתרונה, 0:3. בדקה ה-48 הצליחה עכו לצמק את התוצאה. בן אז'ובל שלח כדור לאגף שמאל, רז טוויזר הגביה בצורה מדויקת לצד הנגדי, ועזאת חלאילה, שהגיח מאחור, בעט מקרוב פנימה, 3:1. תוצאה המשחק נקבעה ממש בדקה ה-90 כשסכנין הבקיעה את השער הרביעי. בסיום, כאמור, 1:4 לסכנין.

בעקבות ההפסד, שמטה הפועל עכו את מקומה בראש טבלת בית א' וירדה למקום השני.  ביום חמישי פגשה הפועל עכו את אחי נצרת, למשחק שנעל את שלב הבתים המוקדם בגביע הטוטו (המשחק הסתיים לאחר סגירת הגיליון).

נזכיר שוב את השיטה בגביע הטוטו: 16 קבוצות הליגה הלאומית חולקו לארבעה בתים, והן יתמודדו ביניהן בשיטת ליגה בת סיבוב משחקים אחד. הקבוצות שתסיימנה במקום הראשון בכל בית, יעפילו ישירות לשלב חצי הגמר. הקבוצות שתסיימנה במקום השני בכל בית, ישחקו במשחקי הדירוג 5-8. הקבוצות שיסיימו במקום השלישי בכל בית תתמודדנה במשחקי הדירוג על מקומות 9-12. הקבוצות שיסיימו במקום הרביעי בכל בית, יתמודדו ביניהן במשחקי הדירוג על מקומות 13-16. המשחקים בשלבים האלה יהיו בשיטת נוק אאוט. כלומר, המפסידה מודחת. כמובן גם, שכל דירוג נושא מענק כספי שונה, כך שככל שקבוצה תגיע לשלבים גבוהים יותר בגביע הטוטו, כך יגדל המענק הכספי שהיא תהיה זכאית לו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות