fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רגע לפני שחרור החטופים , המחנך והסופר עמנואל בן סבו : מוכרחים להיות שמח

צילום: מטה החטופים

 

נדמה שכותרת המאמר מנותקת מתחושת הצער, היגון, הנהי וחוסר הודאות המתקיימים בימים הנוראים שהעם בישראל עובר.

עסקת שחרור חלק מהחטופים על המחיר הכבד ששולם בגינה, יוצאת לדרך, כבר מחר, יום חמישי, היום ה-48 למלחמה, ישוחררו החטופים הראשונים לשמחת לב כולם.

אין מי במדינת ישראל שאינו שמח וגאה במדינת ישראל העושה כל שלאל ידה כדי להשיב את בניה לגבולם, לחיק משפחותיהם.

מחר ישובו ראשוני החטופים, ילדים, תינוקות, אחריהם אימותיהם, עם שלם עוצר נשימתו, מבליע זעם וחרון, מוחה דמעת התרגשות, קופץ ידיו בכאב נשלט, חושק שפתיו עד כדי זוב דם,

עם שלם מצפה לשובם של מי שנחטפו מהתופת אל תופת, מי שראו את הוריהם, אחיהם, דודם, ילדיהם מעונים ונטבחים לנגד עיניהם.

מחר זהו רגע מזוקק של עם שלם, של המתנגדים והמברכים, של השמאל והימין, של מי שהצביעו בעד ומי שהצביעו נגד, זהו רגע מיוחד של עם שבע תלאות ייסורים, עם המלווה את גיבוריו למנוחת עולמים עם המתאבל על אזרחיו שנטבחו, שנשרפו, שנאנסו, שנשחטו, שחייהם קופדו באכזריות על ידי אנשי התועבה, שנחטפו.

נניח בצד את השאלות המטרידות עם ההשלכות האפשריות על העסקה, ביחד נתמודד, ביחד נתגבר, ביחד ננצח, עכשיו הזמן לעטוף את השבים הביתה.

סמוך ובטוח שמדינת ישראל על הרשויות המטפלות אשר אמורות לקבל את השבים הביתה, מוכנה ומזומנה באופן יסודי וערוכה על כל המערכות, לתת את המענים והטיפולים הנדרשים מייד עם העברתם למדינת ישראל.

הצמרת והעילית של אנשי הטיפול, הרפואה, החינוך, הצבא אשר יהיה הראשון שיפגוש בהם, תתייצב מחר בבוקר, תסדיר נשימותיה, תביט, נוכחת נפקדת, במשפחות הנמצאות על בלימה מבחינה רגשית, ממתינות לרגע המפגש, רגע בו הסכרים כולם ייפרצו, וההצפה הרגשית תתפרץ.

לצד הטיפול בשבים מהתופת והאימה, חייבים להיערך להעניק מיידית טיפול למשפחות, הכל חייב להיות מותאם ומדויק במאת האחוזים.

אנו, העם המבכה את מתיו את גיבוריו, המבכה את ייסורי חטופיו, נשמח בשובם, נתפלל לשוב כל האחרים שנותרו מאחור, נחבק בעוז את המשפחות המאושרות והמאוכזבות, נעטוף אותם, נניח את הכל, אבל הכל מאחור, עכשיו מוכרחים להיות שמח.

מוכרחים להיות שמח עבור החיים והמתים, עבור השבים והממתינים, עבור הלוחמים והמפקדים, עבור המפונים והפליטים בתוך עמם, עבור כל מי שנשמה באפו, כל האזרחים, כולנו.

מוכרחים להיות שמח כדי לרומם את רוח השבורים בעם, מוכרחים להיות שמח כדי לרפא את החולים בכאב האומה, מוכרחים להיות שמח שהרוח היהודית -הישראלית תמשיך לנשב במלא עוזה.

מוכרחים להיות שמח בשביל היהודים ברחבי העולם החשים כי 1933 זה כאן ועכשיו, החשים שוב רדופים, שנואים, מותקפים, מוכרחים להיות שמח בשביל המנהגים , בשביל כוחות הביטחון שנטלו סיכון למען הסיכוי, בשביל רוח הניצחון שבא יבוא, מוכרחים להיות שמח בשביל בני האדם בעולם כולו, בני האדם המאמינים עדיין כי רוח האדם רוחו רוח עז.

מוכרחים להיות שמח, ברוכים השבים אהובים, התגעגענו כל כך, התפללנו כל כך, ייחלנו כל כך ועתה, הנה אתם כאן, מוכרחים להיות שמח למרות הכל ואף על פי. ברוכים השבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות