fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט "ערים שקטות" של המשרד להגנת הסביבה:

צילום:  עוז שכטר, לע"מ

 השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, קידמה  בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת את האפשרות של רשות מקומית להטיל קנסות על שימוש מופרז בצופרים מכלי רכב, על בסיס אכיפה באמצעות מצלמות אקוסטיות ואמצעים טכנולוגיים. האפשרות ניתנה לעיריית פתח תקווה לאחר פיילוט מוצלח שבוצע בעיר

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, קידמה , דיון בכנסת בוועדת חוקה, חוק ומשפט, שבמסגרתו אושר צו ברירות משפט שיאפשר לרשות המקומית – עיריית פתח תקווה, להטיל קנסות על שימוש בצופר ברכבים שלא למניעת סכנה, תוך שימוש במצלמות אקוסטיות שיפרסו בנקודות שונות בעיר. ‏זו תהיה הפעם הראשונה בישראל שבה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים משמשים עירייה לאכיפת מפגעי רעש. המשרד להגנת הסביבה, ממשיך לקדם אמצעי אכיפה מגוונים לצמצום מפגעי רעש מכלי רכב שהפכו למכת מדינה.

מטרדי רעש פוגעים לא רק באיכות החיים של הנחשפים אליהם אלא גם בבריאות הפיזית והנפשית, ביכולות הקוגניטיבית ובפריון העבודה. המשרד להגנת הסביבה, הרשויות המקומיות והמשטרה מקבלים מדי שנה בשנה  מאות אלפי תלונות על מטרדי רעש, רובם ככולם מתרחשים במרחבים עירוניים. במסגרת פרויקט "ערים שקטות" מקדם המשרד מגוון כלי מדיניות רגולטוריים, כלכליים ואינפורמטיביים במטרה לצמצם ככל האפשר את מטרדי הרעש במרחב הציבורי.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הודתה לחברי הועדה על ההזדמנות לקדם נושא חשוב ובוער בתקופה רגישה כל כך: "מאז פרוץ המלחמה, אנחנו ומשטרת ישראל מקבלים תלונות רבות מהציבור על כלי רכב מרעישים, שמשמיעים קולות שנשמעים כפיצוצים או כאזעקות, לאחר שבעליהם עשו בהם שינויים באמצעים מכניים. אנו ממשיכים במבצעי האכיפה עם משטרת ישראל, במהלכם ניתנו קנסות רבים והורדו מהכבישים כלי רכב שאינם תקניים. כעת, בזכות האישור שניתן אתמול בוועדת החוקה, תוכל עיריית פתח תקווה להשית קנסות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים לזיהוי אותם רכבים מרעישים. זוהי סנונית ראשונה ואנו מאמינים כי בעתיד הקרוב ערים רבות נוספות, יצטרפו לפרויקט ' ערים שקטות ' של המשרד להגנת הסביבה אותו השקנו כפיילוט במספר ערים ועתיד להתרחב לערים נוספות. כך יחלו עוד ערים להשתמש באמצעים טכנולוגים אלו, להשית קנסות ולהתמודד בהצלחה עם תופעה זו."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות