fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ע' ממעלות תרשיחא יקבל כנפי טיס

אחרי שלוש שנים מאתגרות, יקבלו בוגרי קורס טיס מחזור 180 ביום חמישי הקרוב את כנפי הטיסה בטקס "מסדר הכנפיים" המסורתי בבסיס חצרים. את הקורס מסיים גם ע' ממעלות - תרשיחא שמספר על החוויה
סגן ע' ממעלות תרשיחא

ע' ממעלות-תרשיחא יעמוד ביום חמישי הקרוב על מגרש המסדרים של קורס טיס מספר 180

לאחר שלוש שנים מאתגרות, בהן השלימו תואר ראשון, הוכשרו כקצינים וביצעו אינספור גיחות, בוגרי קורס טיס מחזור 180 יקבלו ביום חמישי הקרוב (25.06) את כנפי הטיסה בטקס "מסדר הכנפיים" המסורתי בבסיס חצרים. את הקורס מסיימים 40 טייסים חדשים למדינת ישראל.

סגן ע', בן 22, מסיים קורס טיס מספר 180, במגמת תובלה, תושב מעלות שם מתגוררת גם משפחתו. אמו היא גננת, ואביו, סא"ל בדימוס, בעברו היה מפקד סיירת צנחנים, שהשתתף במלחמת שלום הגליל, כיום הוא יזם ומפתח מתקני כושר לבסיסים צבאיים.

קורס טיס 180 מגמת תובלה

לסגן ע' שלושה אחים, אח בן 31, שירת בגדס"ר צנחנים במבצע עופרת יצוקה, אח נוסף בן 27, החל את שירותו כלוחם ביחידת דובדבן, נפצע ואז עבר לתפקיד תומך לחימה במודיעין, סטודנט לתואר בהנדסת מכונות, האחות הצעירה בת 17 תלמידת תיכון.

סגן ע' תמיד חלם להיות טייס

סגן ע' הרחיב בתיכון צילום ופיזיקה. בזמנו הפנוי אוהב לעסוק בצילום ועריכת תמונות כך הזדמן לו לצלם כמה ערבי מפקדת, בנוסף הוא חובב מוזיקה. טיולים וקריאת ספרים. כנער היה פעיל בתנועת נוער השומר הצעיר במשך כמה שנים עד כיתה ט', והדריך בכיתה ט' כולל תפקידי הדרכה.

את מועד גיוסו דחה מאחר והחליט ללכת לשנת שירות בפנימייה חינוכית אליה מגיעים צעירים ממגוון מסגרות. בשנת השירות חי בקומונה עם שישה חברים, והיה אחראי על קבוצת נעל"ה – נוער עולה לפני ההורים.

"השנה הזאת הייתה מאוד משמעותית עבורי, אני שומר על קשר ומדבר עם החניכים מדי פעם" הוא מספר.

סגן ע' תמיד חלם להיות טייס, מאז שהיה ילד רצונו היה להצליח ולהיות טייס קרב.

חלמת על טייסת קרב ושובצת לטייסת תובלה, איך אתה מרגיש עם זה?

"כשנכנסתי לקורס החלום היה להיות טייס קרב. אבל זה נבע מהעובדה שלא הכרתי תפקידים אחרים ולא ידעתי את המשמעות שלהם. במהלך הקורס נפתחתי לעוד מערכים, לעוד סיפורים ולעוד מורשת קרב, מה שגרם לי להבין שאני נמצא בחיל מאוד מגוון בו תפקידים מאוד מעניינים. כשהסבתי למגמת תובלה ונחשפתי למערך הזה באופן פרטני, הכרתי עולם חדש. אני באמת ממש לא מאוכזב מאיפה שאני נמצא.

מערך התובלה עושה פעולות באמת חשובות במנעד רחב של מבצעים שרובן מסווגים, לכן הרבה לא יודעים על הפעילות שלו. אני רואה את המערך הזה כמערך מאוד מגוון, כל טייסת בעלת יעוד אחר, מטוס אחר – פלטפורמה שונה. זה כוח שנמצא בזרוע הפעולה של חיל האוויר, שעושה את העבודה שלו בכל הזירות בצורה הטובה ביותר".

סגן ע' מספר כי לפני שהחל את הקורס הוא שמע לא אחת  שטייסים הם אנשים מתנשאים שלא מסתכלים בגובה העיניים, אולם הסטיגמה התנפצה ברגע שהגיע לקורס.

יש לו דעה נחרצת באשר לשילוב מיעוטים בקורס : "לדעתי אין מגוון רחב מספיק של אנשים שמגיעים לקורס. בקורס יש טייפ קאסט מסוים שמגיע ולדעתי חסר בו גיוון אוכלוסיות".

מה עם נשים לטיס?

"אין מספיק בנות, לדעתי רוב הבנות מוותרות ולא מנסות, לא מגיעות אפילו לשלבים הראשוניים של המיונים, ומתפספס הרבה כישרון".

איזה משברים חווית בקורס?

"רגע משבר שהיה לי בקורס הוא בלילה של ההכנה למילוט בבסיסי, ישנתי בלי שמיכה ועם מדים ספוגים במים ולא הצלחתי לישון מרוב קור. אחת החוויות המרגשות הזכורות לי היא מטיס הסולו הראשון בשלב הראשוני, פעם ראשונה שטסים לבד, רגע שצרוב לי בזיכרון.

לראותו מקבל כנפי טיס תגיע המשפחה, מחנכים, מורים מבית ספר, קומונה, חברים קרובים מהבית וחניכים מהשירות.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות