fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיה בן דויד שחשפה בהפגנה את בטנה ההריונית: "אני אספר לכם למה לבת שלי מגיע יותר"

מיה בן דויד מהיישוב כליל חשפה בהפגנה במוצאי שבת את בטנה ההריונית, עליה כתבה: "מגיע לה יותר". התגובות הקשות ברשת לא איחרו לבוא. בן דויד פרסמה פוסט תגובה משלה: "מגיע לבת שלי לחיות במדינה שאוהבים בה, לא משנה מי או מה אתה, לא משנה מאיפה באת ולאן אתה הולך"
מיה בן דויד במחאת הדגלים השחורים בצומת כברי | צילום: אמיר ירחי
מיה בן דויד במחאת הדגלים השחורים בצומת כברי | צילום: אמיר ירחי

רבבות השתתפו במוצאי השבת האחרונה במחאת הדגלים השחורים במאות צמתים וגשרים ברחבי הארץ. בשעה שהזרקור התקשורתי הארצי כוון להפגנות הרועשות בצא'רלס קלור בתל אביב ובסמוך למעונו של ראש הממשלה נתניהו בבלפור, צדה את עיניו של אמיר ירחי דווקא אישה אחת שהשתתפה במחאה בצומת כברי יחד עם עוד כמה עשרות מפגינים. ירחי צילם, התמונה פורסמה, והתגובות לא איחרו לבוא. הייתה זו מיה בן דויד מהיישוב כליל, הנמצאת בחודש השביעי להריונה, שעמדה במרכז הצומת, כשהיא חושפת את בטנה ההריונית, עליה רשמה: "מגיע לה יותר" ומכוונת, כמובן, לבת האמורה להיוולד ולתקווה לעתיד טוב יותר.

בן דויד, ירושלמית במקור, בת להורים אקטיביסטיים, נשואה לבן כפר ורדים, אמנית, עוסקת בעבודת צורפות ומעצבת תכשיטים מיוחדים. התמונה שלה עם הבטן החשופה גררה תגובות רבות, חלקן קשות, ברשתות החברתיות. בן דויד לא נשארה חייבת והעלתה פוסט תגובה משלה.

הפוסט של מיה בן דויד: ברגע הראשון צחקתי, רגע אחרי בכיתי

"אתמול ישבתי בבית וראיתי תגובות שכתבו על התמונה שלי. חלקן היו מלאות באהבה ותקווה ובחלקן איחלו לי למות מקורונה ולבת שלי אמא אחרת.

"בן הזוג שלי לקח לי את הטלפון מיד ואמר לי לא לקרוא את התגובות. ברגע הראשון זה הצחיק אותי שככה אנשים כתבו ובשנייה שאחרי זה פרצתי בבכי.

"בהתחלה בגלל שפשוט נעלבתי שככה אומרים עליי דברים, וברגע השני הבכי רק התגבר מהעצב האמיתי שלאנשים כל כך קל לשנוא, כל כך קל להתבטא בצורה פוגענית, שברגע שמעורבת בזה 'פוליטיקה' לאנשים נחסם הלב.

"אז לאנשים האלו אני רוצה לספר כמה דברים:

דבר ראשון התמונה צולמה בצומת בצפון, היינו שם לא יותר מ-30 איש. לא סיכנתי את עצמי בשום צורה והייתי עם מסכה חוץ מאשר ברגעים שלא הצלחתי לנשום.

"וגם לספר לכם: למה מגיע לה יותר? מגיע לה לחיות במדינה שלא שונאים בה, לא שונאים בה ברחוב, לא שונאים בה בגלל איך שאדם נראה או מאיפה שהוא מגיע. לא שונאים בה מישהו כי הוא ערבי, או שמאלני, או רוסי או ימני, דתי או חילוני.

"מגיע לה לחיות במדינה שאוהבים בה, לא משנה מי או מה אתה, לא משנה מאיפה באת ולאן אתה הולך. אוהבים כי אנחנו פשוט בני אדם וזה בסדר שאנחנו לא מסכימים ולא מאמינים ומתנהגים אותו הדבר, זו לא סיבה לשנוא, זו סיבה לאהוב.

"לאהוב כי אנחנו שונים, לאהוב כי כולנו בסופו של דבר רק רוצים חיים שמחים, לאהוב ולהיות נאהבים.

"מגיע לה שמי שמנהל את המדינה שלה יעשה את זה כדי שתהיה לה ילדות מאושרת, ממשלה שאכפת לה מהילדים שלה, מההורים של הילדים שלה, מהמורים ומהרופאים שלהם, מכולם.

"ממשלה שאכפת לה שלאמא ואבא יש זמן להיות עם הילדים שלהם והם לא צריכים לעבוד מהבוקר עד הלילה.

"שסבא שלה לא צריך לעבוד בגינון בגיל 65 עם שתי פריצות דיסק כדי לעזור לבת שלו ואז עוד לוקחים לו חצי מהכסף למיסים שהולכים לשרים שלא עושים כלום.

"מגיע לה בית שלא צריך לשלם עליו משכנתה 50 שנה, מגיע לה לחיות במדינה שלא יודעים בה מה זה מלחמה, מגיע לה ללכת לים ושהוא יהיה נקי ויפה, שישחו בו דגים ולא ניילונים, שלים יהיה אופק, בלי מפלצות גז בתוכו.

מגיע לה ממשלה שדואגת לילדים שלה, לאוויר שלהם, לחינוך שלהם, לבריאות שלהם, לשכנים שלהם.

"מגיע להם לגדול על אהבה ולא על שנאה".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות