fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה במרכז הרפואי לגליל: "במקום הזה נרצח רופא בעבר. אנו לא מוכנים שזה יקרה שוב"

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "אנחנו נלחמים בפרדוקס המשפטי, שמוסד אינו יכול להתלונן על אלימות כלפי עובד אלא אם הוא עצמו מתלונן, כבר הרבה זמן. אלימות כזאת עוד לא ראיתי. לדחוף אחיות ולקלל רופאים. שנאה כזאת עוד לא הייתה"
ההפגנה בכביש 89. צילום: אלי כהן
ההפגנה בכביש 89. צילום: אלי כהן

בעקבות תקיפת הצוות הרפואי במרכז הרפואי לגליל ביום חמישי שעבר, התקיימה הפגנה במרכז הרפואי בשיתוף פעולה נדיר של הצוותים הרפואיים, האחיות ומנהל ומשק.

עשרות מהעובדים עמדו ברחבה הגדולה בבית החולים, כשהם נושאים שלטים עליהם נכתב, בין השאר: "די לאלימות בבתי החולים", "הצילו אותנו כדי שנציל אתכם", "יום שחור לחברה" ו"אדוני השר, שמור עלינו".

"במקום זה נרצח, בשנת 75', יו"ר אר"מ הראשון, ד"ר גדעון מנליס ז"ל, בעת מילוי תפקידו כרופא המטפל בחולים". אמר יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, שהגיע לתמוך בצוותי בית החולים. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב כזה שוב בעתיד.

צריך להיות חוזה חד-משמעי בינינו ובין עם ישראל: אנו מטפלים בכם ואתם לא פוגעים בנו. אנחנו נמצאים היום בחזית המאבק בקורונה. אנחנו היום 'צה"ל ומשרד הביטחון של מדינת ישראל.

"אנו דורשים שהמדינה תגן עלינו, ברמה של תקציבים למאבטחים ולמצלמות אבטחה, ותגן עלינו ברמה של מתן מענה משטרתי מיידי. חובה עלינו להגיש תלונה במשטרה, חובה על המשטרה לא לסגור תיקים מחמת חוסר עניין לציבור, וחובה על בתי המשפט לא להקל בעונשם של מי שפגעו בצוות רפואי בגלל 'נסיבות מקלות'. אין נסיבות מקלות לפגיעה בצוות רפואי".

אנו דורשים שהמגינה תגן עלינו

בנוסף, נשאו דברים מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום; יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי, ד"ר נמרוד רחמימוב; יו"ר ועד האחים והאחיות, אדוארד חדאד, ויו"ר ועד עובדי מינהל ומשק, איציק בוזגלו.

ד"ר ברהום וד"ר פלדמן משתפים פעולה נגד אלימות. צילום: אלי כהן.
ד"ר ברהום וד"ר פלדמן משתפים פעולה נגד אלימות. צילום: אלי כהן.

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "אני גאה בסולידריות שאנחנו רואים כאן בין כל הוועדים, רופאים, אחיות ומנהל ומשק. מצד שני אני רואה שהסולידריות הזו הגיעה בגלל אלימות, ולצערי זאת לא תהיה פעם אחרונה. אלימות כזאת עוד לא ראיתי. לדחוף אחיות ולקלל רופאים. שנאה כזאת עוד לא ראיתי.

אנחנו נלחמים בפרדוקס המשפטי, שמוסד אינו יכול להתלונן על אלימות כלפי עובד אלא אם הוא עצמו מתלונן, כבר הרבה זמן. הרבה פעמים העובד אינו רוצה להתלונן. אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים ומי אלה שאלימים כלפי הצוותים שלנו.

יש בידי את האפשרות להרחיק משטח המרכז הרפואי אנשים אלימים. אמנם במקרה האחרון זה היה מאוחר מדי, אבל אני לא מוכן שכך יהיה גם בעתיד. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות".

הפגנה במרכז הרפואי: אנחנו צה"ל ומשרד הביטחון של מדינת ישראל

יו"ר ועד עובדי מינהל ומשק, איציק בוזגלו: "מי שמציל חיים, נמצא בסכנת חיים. אנחנו לא מרגישים מוגנים. לא נמשיך להיות שק החבטות. הגיע הזמן שנקבל יותר מאבטחים, יותר שוטרים ויותר תקציבים".

לאחר ההתכנסות ברחבת בית החולים, צעדו העובדים לעבר כביש 89, שם החזיקו בשלטים וקראו קריאות נגד האלימות.
כלי הרכב הרבים שעברו בכביש צפרו למפגינים לאות הזדהות.

האירוע הקשה בגינו הפגינו הצוותים, התרחש ביום חמישי האחרון ביחידה לטיפול נמרץ, במהלכו הותקפו חמישה אנשי צוות ע"י אשה שבן משפחתה נפטר. אחת מהצוות נזקקה לטיפול רפואי במיון.

לא היינו מוכנים לתרחיש כזה

אחות אחראית בטיפול נמרץ, אלה טלקר, סיפרה לנו היום כי הייתה במקום בעת התקיפה. "היינו מוכנים וערוכים לכל תרחיש, אבל לא היינו מוכנים למקרה הקשה הזה. התחושה היא קשה מאוד. היה לי קשה מאוד לראות שמכים את הצוות שלי. אנחנו בפוסט טראומה".

"היה קשה מאוד לחזור לעבודה". היא מספרת. "אבל אנחנו נאמנים למקצוע. אנחנו קוראים לציבור במדינה שלנו לנהוג בקצת יותר סבלנות.

אנחנו עושים הכל למענכם אנחנו נותנים את הנשמה למטופלים שלנו – לא מגיע לנו יחס כזה. גם הממשלה צריכה להתעורר ולהוסיף תקנים, לא רק של רופאים ואחיות אלא גם של מאבטחים.

נציין כי ההפגנה אושרה ע"י המשטרה והתנהלה עפ"י הנחיות משרד הבריאות, על רקע התפשטות נגיף הקורונה.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות