fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרכז הרפואי זיו: מקום ראשון במניעת זיהומים

דו"ח משרד הבריאות לשנת 2019 קובע כי המרכז הרפואי זיו בצפת, נמצא במקום הראשון במניעת זיהומים בקרב בתי החולים בארץ עם ירידה של 58 אחוזים במספר הזיהומים ביחס לשנת 2018
המרכז הרפואי זיו בצפת - צילום יחצ

דו"ח משרד הבריאות לשנת 2019 קובע כי המרכז הרפואי זיו בצפת, נמצא במקום הראשון במניעת זיהומים בקרב בתי החולים בארץ

ירידה של 58 אחוזים במספר הזיהומים שנרשמו בזיו ביחס לשנת 2018

המרכז הרפואי זיו בצפת, רושם הצלחה גדולה באחד הנושאים החשובים המטופלים במסגרת בתי החולים בארץ ובעולם, מניעת זיהומים.

כך עולה מהדו"ח השנתי לבדיקת "חיידקי התראה בבתי חולים כלליים" לשנת 2019 של משרד הבריאות, שקבע כי המרכז הצפוני ניצב במקום הראשון מבין כל  בתי החולים בישראל: הכלליים, הממשלתיים, הציבוריים, האחרים וקופת החולים הכללית.

דר ג'לאל טרבייה ודר שמעון אדלשטיין

ההישג המרשים הוא, תוצאה של פעילות שוטפת במניעת זיהומים כפי שמסביר מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים ד"ר שמעון אדלשטיין: "זהו הישג משמעותי. התגייסות כל הצוותים לעבודה בסטנדרטים מתקדמים, מובילה שנה אחר שנה לתוצאות של מיעוט זיהומים ב'זיו' וטיפול מצוין למאושפזים שלנו".

"על פי הדו"ח שפורסם השבוע, נרשמו במרכז הרפואי זיו רק 23 זיהומים ביחס ל-100 אלף מאושפזים. על אף חלוקת בתי החולים למספר קטגוריות: גדולים, בינוניים וקטנים – בהם נמנה גם זיו, הוא רושם את ההישג הטוב ביותר.

הנתונים הללו לא מפתיעים לאור הפעילות הרבה המבוצעת באופן שוטף במרכז הרפואי זיו, על מנת להפחית ככל הניתן את מספר הזיהומים".

על פי ההערכות, מידי שנה מתים בישראל כ-5,000 אנשים מזיהומים נרכשים, כתוצאה מהידבקות בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה בבתי חולים.

מידי שנה מתים בישראל כ-5,000 אנשים מזיהומים נרכשים

לשם השוואה, בדו"ח לשנת 2018 מוקם המרכז הרפואי זיו במקום השביעי בהצלחת מניעת הזיהומים מבין כל בתי החולים בישראל, עם 55 זיהומים ביחס ל-100 אלף מאושפזים.
בשנה האחרונה כאמור, רשם המרכז הרפואי זיו ירידה של למעלה מ-58 אחוזים במספר הזיהומים ושנת 2019 נחתמה עם 23 זיהומים בלבד ועם המקום הראשון והחשוב.

ד"ר שמעון אדלשטיין בירך על הנתונים המצוינים והוסיף: "במרכז הרפואי זיו קיימת הקפדה על הגיינת ידיים, הקפדה על חיטוי והקפדה על הרחקת גורמים מזהמים מהמטופלים מידית. זהו בהחלט הישג משמעותי".

מפקח אפידמיולוגי קליני ומרכז תחום מניעת זיהומים במרכז הרפואי זיו ד"ר ג'לאל טרבייה: "מניעת הזיהומים הפכה לתרבות המושרשת עמוק בעשייה של כל אחד ואחד מצוות העובדים בזיו, החל מההנהלה ועד לאחרון העובדים כל אחד בתפקידו ומקצועו. ההצלחה הזו ברמה ארצית לא מתקיימת ללא חינוך, ניטור שוטף, מתן משוב ותהליכי בקרה מובנים ומתמשכים על תהליכי עבודה. גאה בכל הצוותים שהיו שותפים לעשייה ולתוצאים מצוינים אלה".

מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא בירך את צוות היחידה למניעת זיהומים על ההישג החשוב ועל הצעדת זיו לפסגת הבטיחות הארצית ומניעת זיהומים והודה לכל העובדים, מכל הסקטורים, התורמים תרומה משמעותית להישג חשוב זה.

"הדו"ח הזה בא להסביר למטופלים ולמבקרים המרעיפים מחמאות על ניקיון בית החולים, כי זה לא רק נראה נקי, אלא זה משקף עשייה מקצועית ואיכותית בכל רבדי העשייה אצלנו. כפי שלמדנו מהקורונה להתנהלות כלל האנשים  תרומה חשובה במניעת הדבקת אחרים ועלינו חלה החובה להמשיך עם התנהגות מונעת בעזרת חבישת מסיכה כירורגית המכסה פה ואף, היגיינת ידיים, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות