fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר סמואל טוביאס הוא LEADER והוא משלנו

המגזין היוקרתי LIDERES הקדיש את גיליונו האחרון ל-100 המקסיקנים הנחשבים לשגרירים המוצלחים ביותר מחוץ למולדתם, ביניהם ד"ר סמואל טוביאס מהמרכז הרפואי לגליל
דר סמואל טוביאס צילום רוני אלברט

המגזין היוקרתי LIDERES, היוצא במקסיקו אחת לשנה, הקדיש את גיליונו האחרון ל-100 המקסיקנים הנחשבים לשגרירים המוצלחים ביותר מחוץ למולדתם, ביניהם ד"ר סמואל טוביאס מהמרכז הרפואי לגליל, מי שטיפל בשנים 2013-2018 בפצועים הסורים במחלקה הנוירוכירורגית, שהוא אחד ממייסדיה

הישג מרשים לד"ר סמואל טוביאס, רופא בכיר במחלקה הנוירוכירורגית במרכז הרפואי לגליל: המגזין היוקרתי LIDERES (מנהיגים), היוצא במקסיקו אחת לשנה, הקדיש את גיליונו האחרון ל-100 המקסיקנים הנחשבים לשגרירים המוצלחים והטובים ביותר מחוץ למולדתם. השנתון היוקרתי ציין במהדורה האחרונה את ד"ר טוביאס כאחד מהם, ופורס את משנתו והסיבה לבחירה בו. המגזין היוצא לאור במאות אלפי עותקים, הוא בעל תפוצה עולמית, בעיקר במדינות לטיניות ודוברות ספרדית.

דר סמואל טוביאס מרצה צילום רוני אלברט

בנימוקים להחלטה לבחור בד"ר טוביאס לרשימה היוקרתית, מציינים העורכים כי במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, בין השנים 2018-2013, טיפל הרופא הבכיר, במאות פצועים סורים, במסגרת המחלקה הנוירוכירורגית, תחת הובלתו של מנהל המחלקה, פרופ' ז'אן סוסטיאל.

ד"ר טוביאס נמצא ברשימה מכובדת עם מקסיקנים מפורסמים שעזבו את מולדתם בשלב כזה או אחר והגיעו להישגים משמעותיים וחשובים בקנה מידה עולמי. ברשימה נמצאים בין השאר הבמאי, התסריטאי והמפיק, זוכה פרס האוסקר, גיירמו דל-טורו וחוקרת המוח ד"ר נורה וולקוב, המשמשת מנהלת המרכז הלאומי להתמכרויות בארה"ב.

הוא אחד משני רופאים בלבד ברשימה, השני הוא אלפרדו קווינונס-הינוגוסה מהמרכז הרפואי מאיו קליניק שבמדינת מינסוטה, אחד מבתי החולים הידועים בארה"ב.

ד"ר טוביאס (55), גרוש ואב לשניים, תושב כפר ורדים, עלה ארצה בשנת 2011 עם המשפחה, מטעמי ציונות, לאחר שבמשך עשר שנים עבד בבתי חולים מובילים בארה"ב.

מה הביא אותך להשתקע בארץ?

"הגעתי לארה"ב במסגרת תוכנית של חילופי סטודנטים לבית החולים תומס ג'פרסון, ומשם במקום לחזור למקסיקו, עברתי להדסה עין כרם, שם עשיתי תת התמחות בנוירוכירורגיה, בסופה לא השתקעתי בארץ, אלא חזרתי לארה"ב, למרכז הרפואי קליבלנד קליניק, שם סיימתי תת התמחות בנושא גידולים בבסיס הגולגולת. בהמשך התמניתי למנהל מחלקת נוירו-טראומה במרכז הרפואי HURON בקליבלנד ונשארתי עשר שנים. בשלב מסוים הבנתי שזה לא זה, והחלטתי לעלות לישראל. החלטה משפחתית שלא הייתה קשה, שכן רעייתי אז, הייתה ישראלית".

למה אתה מתכוון כשאתה אומר ש"זה לא היה זה" בקליבלנד?

"לא אהבתי את היחס אליי, תמיד נותרתי בעיני האמריקאים כנחות, מקסיקני. זה לא התבטא רק ביחס המוכר של האמריקאים למקסיקנים, אלא שבפועל גם השתכרתי מחצית השכר ביחס לקולגות שלי האמריקאים".

דר סמואל טוביאס צילום רוני אלברט

איך הגעת לגליל?

"כשהייתי בארה"ב, החל מו"מ עם המרכז הרפואי רמב"ם לשם ייעדתי את עלייתי. בשלב מסוים הקשר הופסק ואז קיבלתי טלפון מבית החולים איכילוב. הגעתי תחילה לשם, אך מסיבות כלשהן לא הסתדרו הדברים. באותה תקופה הקדשתי את הזמן לבחינות על מנת שההתמחות שלי בנוירוכירורגיה תוכר גם בארץ. אחד הבוחנים היה פרופ' סוסטיאל. בתום הבחינה הוא ביקש את מספר הטלפון שלי. בחלוף מספר חודשים, כשכבר חשבתי לחזור למקסיקו, מאחר ולא עבדתי במקצוע בו התמחיתי, צלצלו אליי מנהריה והציעו לי להגיע אליהם. בשנת 2013 נוסדה המחלקה והייתי בין מקימיה".

מאז, בשבע השנים האחרונות, הוא משמש רופא בכיר, בדגש על ביצוע ניתוחים בנושא גידולים בבסיס הגולגולת ועיסוק בנושא הנוירו-טראומה.

ד"ר טוביאס: "כשכתב העיתון בישר לי שנכללתי ברשימה, הופתעתי מאוד, אם כי גם חשתי גאווה. אני אדם צנוע המתרחק מאור הזרקורים, ומה שחשוב לי הוא המטופל שעומד במרכז. הגאווה הגדולה שלי היא לסייע בהצלת חיי אדם. מבחינתי, זה הישג גדול עבור כל המרכז הרפואי".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, בירך את ד"ר טוביאס על הכללתו ברשימה היוקרתית, תוך שהדגיש כי הוא מייצג את הפנים היפות של המרכז הרפואי, החותר לרפואה מקצועית ואנושית עבור 600 אלף המטופלים תושבי הגליל.

אתה מרוצה מהמקום שהמחלקה הגיעה אליו?

"היום הגענו למצב שאנחנו מבצעים אלף ניתוחים בשנה. הקמנו מעבדה למיקרונוירומה, בה אנחנו עוסקים באנטומיה כירורגית. מאחר ואנחנו בית חולים אוניברסיטאי של הפקולטה לרפואה בצפת השייכת לאוניברסיטת בר-אילן, הקמת המעבדה מאפשרת גם מחקר וגם עבור הסטודנטים תוספת לסילבוס של שעות עבודה במעבדה.

"מאז פתיחת המחלקה הנוירוכירורגית השתנו דברים לטובה במרכז הרפואי. בין השאר נקבע רף גבוה יותר של התמחות. שמה של המחלקה הולך לפניה והיום מגיעים פציינטים מכל הארץ, למרות מיקומו של בית החולים כפריפריאלי".

תוכניות לעתיד?

"כמחלקה הכי צעירה בארץ, הכוונה היא לבנות תוכנית מגובשת יותר עבור מתמחים בנוירוכירורגיה, וכן, לחזק את הפריפריה".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק צפון 1 חדשות נהריה – כרמיאל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות