fbpx

 "ארבעת נכדיי בחזית הדרום , מכאן אני שולח להם חיזוק ואהבה"

 " האחים" ,בני המשפחות שאירחו את יוסק'ה בביתם בחמש שנות רווקותו במולדת

תרבות בימי מלחמה, מיני השקה לספרו של יוסק'ה בדיחי ממולדת שציין השבוע 92 שנים להולדתו

 "ארבעת נכדיי בחזית הדרום , מכאן אני שולח להם חיזוק ואהבה"

 ההשקה הגדולה שתוכננה בקפידה לרגל הוצאת הביוגרפיה המרתקת והייחודית של יוסק'ה בדיחי ממולדת הייתה אמורה להתקיים ביום הולדתו ה-92 שחל בשלישי האחרון.

בשל הטבח הנורא בעוטף עזה ובשל המלחמה, החליט יוסק'ה לבטל את האירוע הגדול ולהסתפק באירוע צנוע יותר עם חברי מולדת, בני דורו, ללא ילדיו, נכדיו, ניניו ואוהביו הרבים מרחבי מדינת ישראל.

"חלק מנכדיי משרתים במילואים בחזית, אין זה זמן מתאים לחגיגות גדולות, הם ביקשוני בכל זאת לציין את האירוע בחברת חברי מולדת, אני כאן וליבי עימם בדרום," אומר יוסק'ה.

בבית העם, חדר האוכל במולדת התכנסו ובאו חברים ומספר אורחים מצומצם לציין את הוצאתה לאור של הביוגרפיה המרתקת והמרגשת של יוסק'ה בדיחי "יוסק'ה, סיפור שהיה באמת".

האירוע תוכנן כחגיגה כפולה, יום הולדתו ה-92 והשקת הספר, אלא שבשל צוק העיתים האירוע בוטל ויוסק'ה הסכים לערוך אירוע מצומם בלבד.

הערב המרגש נפתח במילות נחמה על האובדן הנורא, איחולי החלמה לרפואת הפצועים ותפילה לשלום החטופים שישובו במהרה לביתם.

את הערב הנחה המחנך והסופר, עמנואל בן סבו, עורך הספר אשר יצא בהוצאת ספרי האיכות: "עכשיו אפשר".

"היום זהו יום חגו של יוסק'ה בדיחי, מאהבה הגדול של מדינת ישראל, מאהבה הגדול של מולדת, מאהבה הגדול של משפחת בדיחי לדורותיהם.

זכיתי להכיר את יוסק'ה לפני חדשים אחדים ויצאתי עימו לטיול שהוא מעבר לזמן, טיול של דורות עבר, של חלוציות, גבורה יהודית, מסורת, ערכים, נכסי צאן ברזל, שייטנו על מרבד הקסמים, טיפסנו בעלייה למוצא, מיהרנו להרצליה, משם לירושלים, בדרך נאבקנו בבריטים, למדנו קפא"פ, התאמנו בנשק בהגנה, התאהבנו בגדנ"ע, יצאנו לפעילות מחתרתית, רקדנו, אהבנו וחדרנו באופן היסודי ביותר לעולם הקשר הצבאי, טיפסנו בכאוכב אל הווא, הצטרפנו למולדת, בנינו יישוב, רגע, קצת אוויר.

קורותיו של יוסק'ה שזורים בקורותיה של מדינת ישראל, יד ביד צעדנו במשעול תחיית האומה, בניית המדינה, מלחמות, בנייה, ומעל לכל, הקמת משפחה לתפארת.

רוצים לדעת איך חיזר יוסק'ה השרמנטי אחר הצעירה היפיפייה רותי? הכל בתוך הספר, עד שתקראו, רותי אהבת חיו של יוסק'ה מוזמנת לשאת ברכה."

הרעייה רותי, הנשואה ליוסק'ה 65 שנים של אושר ושמחה נשאה ברכה לבבית בחרוזים נפלאים.

על מסך ענק הוקרנה מצגת מיוחדת המקפלת בתמונות ולצלילי השירים האהובים את קורות חייהם של  יוסק'ה ורותי.

אחרי שבנו את המדינה, אחרי שיצרו יש מאין במולדת, התפנו רותי ויוסק'ה לבנות את ביתם, לעולם הנפלא שלנו הביאו את זולי, גילת ,דגנית, וברק, הילדים והנכדים היקרים ששלחו את אהבתם לסבא וסבתא.

יוסק'ה נשא ברכה מרגשת , ברך את הלוחמים ובהם ארבעת נכדיו ,בניה של ביתו זולי, הודה לכל החברים שעודדו אותו להעלות את סיפור חיו על הכתב.

אתנחתא מוזיקלית מרגשת הייתה עת נמרוד ניגן בקלרינט את השירים האהובים על רותי ויוסי בהשתתפות הציבור.

המנחה, עמנואל בן סבו חתם את הערב במילים נרגשות:" יוסק'ה של רותי והילדים, יוסק'ה של מולדת, יוסק'ה של המדינה, לכל אחד יוסק'ה משלו, יוסק'ה של המשק, יוסק'ה של הנוער, יוסק'ה של מולרם, יוסק'ה של בית שאן חרוד, יוסק'ה של המלחמות, יוסק'ה של המשפחה, יוסק'ה של האומנות והיצירתיות, יוסק'ה של ההתנדבות והנתינה, יוסק'ה של הנכדים והנינים, יוסק'ה של מתפללי בית הכנסת, יוסק'ה של …. לכל אחד יוסק'ה משלו."

טרם שפנה הקהל איש איש לביתו הפתיע יוסק'ה את  בני המשפחות שאירחו אותו בחמש שנות רווקותו ואימצו אותו לחיקם באהבה גדולה .

בני חמשת המשפחות אותם הוא מכנה אחיו התרגשו מהמחווה של יוסק'ה.

 

 

 

 

 

 

 

 

" האחים" ,בני המשפחות שאירחו את יוסק'ה בביתם בחמש שנות רווקותו במולדת

 

רותי הרעייה בברכה מרגשת , 65 שנות אהבה וחיים משותפים עם יוסק'ה

 

יוסק'ה מברך, מודה ומחזק

יוסק'ה ועורך הספר , עמנואל בן סבו ושי ההפתעה

 


הקלרניסט נמרוד ניגן את השירים האהובים על רותי ויוסק'ה

 

צילומים: טליה בן סבו

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות