fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקב"ה ברא אותי קומיקאי ושחקן

אחרי שנים שהופיע, צילם מערכונים ומתיחות, הרגע של אמן הצחוק הכרמיאלי לירן יקוטי הגיע . בקרוב תראו אותו בתוכנית "שנות השמונים" ברשת ובסדרה "משיח" בקשת  
לירן יקוטי כובש את המסכים

מאז שהיה ילד, לירן יקוטי היה במרכז העניינים. כילד צעיר, היה מבדר את החברים, האורחים והמשפחה. כחייל, היה מופיע בפני חיילים בגדודים ומשמח אותם. "זה היה מגיע למצב שחיילים שהיו צריכים לצאת הביתה היו נשארים שבת בבסיס כי לירן נמצא ויהיו צחוקים", מספר יקוטי. תקופת השירות הצבאי חיזקה בלירן את התקווה שיעסוק בתחום ביום מן הימים. תקופה קצרה לאחר שסיים את שירותו הצבאי נישא ליעל, הזוג הצעיר עבר להתגורר בכרמיאל ונולדו להם שלושה ילדים.

לירן יקוטי ושלום אסייג על סט הצילומים לסדרה שנות השמונים
לירן יקוטי ושלום אסייג על סט הצילומים לסדרה שנות השמונים

לאחר נישואיו, כך מספר לירן, התקשה להחזיק בעבודה לאורך זמן בשל הרצון העז לעסוק במשחק ובבידור, לבסוף החליט להתגייס לשירות בתי הסוהר. לירן ביצע תפקידים שונים בשב"ס, ביחידת נחשון וכסוהר. במהלך שירותו, הבינו בהנהלת השב"ס שיש בידיהם כוכב של ממש: "הייתי מופיע בין יחידות ועורך טקסים. כל מה שקשור לעולם הבידור התפרץ שם, בשירות בתי הסוהר. שמעו שיש קומיקאי שמשרת בכלא צלמון, ואמרו 'אנחנו רוצים שיופיע ברמה הארצית'. זה התחיל טיפה לתסכל אותי שאני לא מיישם ולא עושה את מה שאני אוהב לעשות".

לירן חבר לשי שטוקמן – שי הפקות, שמייצג אותו גם היום. "היינו נפגשים, יוצרים מערכונים. שי הוא צלם ועורך מאוד מקצועי, הוא מביים אותי בשטח, וגם אחראי על כל מה שקורה מאחורי הקלעים, הוא מלווה אותי מאז ועד היום. אנחנו חברים מאוד טובים, האינטראקציה כל כך יפה כשיש לך גם חבר וגם איש צוות לעבודה". השניים גם מקימים את דף הפייסבוק המצליח 'לירן יקוטי – אמן הצחוק', בו מפורסמים סרטוני מתיחות ומערכונים שונים של דמויות, אותן מגלם לירן. הדמויות נוצרו מתוך התנסויות שונות בחייו של לירן ומתוך השראה שקיבל מאנשים שונים. הסרטונים הפכו ויראליים, וחלקם הגיעו למיליוני צפיות. יקוטי מספר שדרך הדף גם קשר עם שלום אסייג, והשניים אף התכתבו, אבל בשל שירותו של לירן באותה התקופה לא התקדמו לכתיבה או לצילומים משותפים.

לפני כשנה וחצי מחליט לירן, בתמיכת משפחתו, להשתחרר משירותו בשב"ס ולהמשיך בדרך עצמאית כקומיקאי. "אני עוסק בבידור בין כותלי שירות בתי הסוהר ומצד שני אני לא יכול להתעלם מהעבודה. הייתי צריך לשמור על דיסטנס, לעבוד לפי פקודות ונהלים. זה לא אני, אני אדם מצחיק, הרבה יותר משוחרר, קשה לי להיות במקום סגור. החלטתי אני משתחרר והולך ומתקדם עם החלום הזה שהוא משוש חיי. לא התייחסתי לשאלות 'מתי אתה פורץ?' כי אני חי לצד האמונה, ותמיד אמרתי שכל דבר בעתו ובזמנו".

לירן יקוטי ואודי כגן על סט צילומי הסדרה משיח
לירן יקוטי ואודי כגן על סט צילומי הסדרה משיח

עם שחרורו פונה לירן למני אסייג, אחיו של שלום אסייג ויוצר הסדרה "שנות השמונים". לירן מבקש ממני שיצפה בסרטונים שלו ויחווה דעה. "מני התקשר אליי לאחר שבוע בערך ואמר לי 'שמע, לירן, אני ממש כועס עלייך שלא פנית אליי לפני. תיגש אליי מיד.' התחלנו לרקום יחסים בינינו, והובטח לי שאני אשחק בשנות השמונים. מני זה אדם שאני מעריך מאוד, הוא מאוד קרוב לליבי, הוא שם בשבילי בכל עת ולכל מטרה".

בסדרה מגלם לירן את רבי בלישה, סופר סת"ם שמגיע לטירת הכרמל לסייע לפרוספר (אותו מגלם שלום אסייג) בתיקון ספר תורה. הרבי מערים קשיים ודורש דרישות הזויות ומצחיקות שמסבכות את העלילה.

תקופה קצרה לאחר הצילומים לירן מקבל פנייה מרגשת נוספת, הפעם מהפקת הסדרה 'משיח', שם מגלם את דניס, חברו הלא יוצלח של משיח, שמחלק הבטחות ומתקשה לעמוד בהן.

איך מתנהלים צילומים על סט עם אנשים מצחיקים כמו אודי כגן ושלום אסייג? 

"לפעמים הקהל רואה את המוצר המוגמר ושואל 'איך אתם לא צוחקים', אני רושם להם 'אתם לא יודעים כמה צחקנו עד שהצלחנו'. אנחנו מתגלגלים שם, ולפעמים צועקים לנו 'קאט' ועוד פעם 'קאט' וצוחקים, צוחקים. היה לי שם טקסט עם שלום אסייג שהוא התחיל לצחוק, ואני צחקתי בעקבותיו. לפעמים המפיקים והצלמים עומדים מאחורי המצלמה, רועדים וצוחקים, הייתה פעם אחת שעצרו את הצילומים מרוב שהצוות צחק. גם הסט של משיח מטורף".

לירן יקוטי וצוות הסדרה שנות השמונים
לירן יקוטי וצוות הסדרה שנות השמונים

באילו אתגרים אתה נתקל בעולם הטלוויזיה?

"כל מה שאתה אוהב לעסוק בו, אין לך בו קושי. את יכולה להכניס אותי לאולפן מעכשיו ועד ארבע לפנות בוקר, לבי שם. האנרגיה מתמלאת, הכל מתחזק בי. הרבה שואלים אותי 'מתי למדת?', אבל אצל אדם שהוא שחקן וקומיקאי, אלו דברים שהגיעו מרגע לידתו, זאת אומרת כבר ברחם הוא היה כזה, הקב"ה ברא ויצר אותו קומיקאי ושחקן".

במקביל לעשייה המרגשת של לירן בטלוויזיה, הוא לא זונח את הבמות. לירן עמל, יחד עם שי, על הצגה קומית מיוחדת במינה, שתכלול את הדמויות המיוחדות שמלוות אותו. בנוסף, הצמד מופיע באירועים, כשלירן מפתיע את האורחים בדמויות שונות וקומיות. "אלוקים שולח אליי רעיונות, דברים מדהימים שאני יוצר אותם. אני אומר תודה לבורא עולם על הזכות לשמח את הבריות. הצחוק מרפא ומאריך חיים. אני רוצה להמשיך ולשמח אנשים, שאנשים יזכו אותי לשמח אותם".

מוזמנים לפרגן:

לדף הפייסבוק של לירן – https://www.facebook.com/liranofficial/

למערכונים של לירן – https://www.facebook.com/pg/liranofficial/videos/?ref=page_internal

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות