fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דור רביעי בחיל הים: "סבא העניק לי את סיכת החובל שלו"

ע. מאחד היישובים בגליל המערבי סיים השבוע את קורס החובלים ומיועד לשרת בתפקיד אותו ביצע סבו לפני עשרות שנים באחת מצוללות חיל הים
ע. דור רביעי בחיל הים. צילום: דובר צה"ל

ע. (21) מאחד היישובים בגליל המערבי סיים בהצלחה קורס חובלים ומיועד למגמת צוללות בחיל הים.

קורס החובלים אותו עבר, הוא מהארוכים והנחשבים ביותר בצה"ל ומורכב מ-28 חודשים אינטנסיביים ומאתגרים במהלכם מקבלים החיילים ידע נרחב ועוברים הכנה מיטבית לביצוע משימות ימיות מורכבות, שיהוו חלק משגרת היום-יום והחירום שלהם במהלך השירות.

ע. התגייס במרץ 17, ובמשך כשנתיים וחצי עבר מסלול מפרך עד לסיום הקורס בימים אלה: "המסלול לא היה פשוט, ועסק בעיקר בחוסן מנטלי ופיזי, וכלל גם לימודים והפלגות. מדובר בקורס ארוך, שנתיים וארבעה חודשים, בו הכרתי חברים לחיים איתם עברתי את הכל העליות והמורדות במהלכו."

ע. הוא דור רביעי למשרתי חיל הים. הסבא רבא שלו שירת בצי הבריטי וכשעלה לארץ ישראל היה מחלוצי החיל, בשירותו בפל"ים. סבו, שירת כצוללן שהביא לארץ יחד עם צוותו את צוללת אח"י גל מאנגליה. אביו שירת כסגן אלוף בחיל, וכעת הוא ממשיך את דרכה של לוחמי הים.

"לא חשבתי שאמצא את עצמי בחיל הים, זו לא היתה הכוונה שלי" אומר ע. "בהתחלה רציתי לשרת כלוחם חי"ר בגולני או בצנחנים, אך כשקיבלתי את הפניה לגיבוש חובלים צוללות, זה הרגיש לי טבעי לנסות ולעבור אותו"

ע. הוא הבכור מבין 3 אחים. בתיכון למד פיזיקה וקולנוע בבית הספר מנור כברי. משפחתו תמכה וליוותה אותו לכל אורך המסלול בגאווה: "בהתחלה כשסיפרתי למשפחה הם מאוד שמחו. לא קיבלתי דחיפה מהבית למרות הרקע המשפחתי, אמרו לי שאלך לאן שמתאים לי, ובסופו של דבר הצלחתי להפתיע אותם. כשהתקבלתי למסלול הם היו שמחים וגאים. אמנם הייתי חוזר הביתה פעם בשלושה שבועות, ואפשרו לנו שיחת טלפון בת 10 דקות פעם בשבוע, אך התמיכה שלהם החזיקה אותי והיתה חשובה לי מאוד".

ע. יבצע בשירותו את התפקיד המדויק אותו ביצע סבו בשירותו הצבאי: "אני מרגיש שסבא מאוד גאה בי. במהלך המיונים למגמת צוללות הוא נורא שמח וסיפר לי המון סיפורים על תקופת השירות שלו. כשקיבלנו את סיכות סבא נתן לי במתנה את סיכת הקורס שלו, מעמד מאוד מרגש עבורי, ועבורו, כשהנכד שלו ממשיך בדרכו".

כבוגר הקורס, ישרת ע. שירות קבע של חמש שנים, ובסך הכל ישרת בצה"ל כשמונה שנים. מדובר אומנם בשירות צבאי ארוך, אולם מאתגר ומשמעותי במיוחד, בסיומו יוצאים לאזרחות עם תואר אקדמי, הכשרת קצין וניסיון של 5 שנים כמפקד בצבא. בנוסף על כל אלה מקבלים בוגרי הקורס רישיון שייט סקיפר בין לאומי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות