היום (ראשון), החל צה"ל בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון.
התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי. היה ותמצא פעילות תת-קרקעית נוספת, היא תסוכל כפי שנעשה עד כה.
"תכליתה של התשתית היא לגלות חפירות בתת קרקע בגבול לבנון", פתח ואמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "חשוב להדגיש שאין מידע חדש באשר למנהרות חוצות גדר בגבול והנחת המערכת היא צעד תשתיתי מניעתי והיא לא נובעת ממודיעין חדש".
לפני כשנה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", חשף והשמיד צה"ל את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שחפר ארגון הטרור חיזבאללה. המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.
"בשעות הבוקר הקרובות אנחנו נתחיל בחפירה ובקידוחים", הוסיף תא"ל זילברמן, "זאת פעולה שיראו וישמעו גם בשטחנו וגם בצד הלבנוני – אנחנו רוצים למנוע מיסקלקולציה".
פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת "הגליל". "אנחנו נתחיל את הפריסה קרוב ליישוב משגב עם ובהמשך, בהתאם לצורך המבצעי מודיעני, הערכת המצב והיבטים תקציביים, אנחנו מתכננים להמשיך ולהרחיב את הפריסה למספר מקומות נוספים לאורך הגבול", הדגיש דובר צה"ל.
כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה. "הפריסה נעשית בתיאום מלא עם ראשי הרשויות ואנחנו כמובן ממשיכים בהגנה במרחב", סיכם תא"ל זילברמן.