fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליפות העולם בהורדת ידיים: מקום שלישי לרומן מדבדסקי

רומן מדבדסקי (45) מנהריה, תכשיטן במקצועו, רשם הישג שיא אישי באליפות העולם בהורדת ידיים שהתקיימה ברומניה. ואת זה הוא עשה ביד שמאל, הפחות דומיננטית שלו
רומן מדבדסקי (מימין) מניף בגאווה את דגל ישראל על הפודיום צילום: באדיבות אדי מלמד

סביר להניח שרובכם לא שמעתם את השם רומן מדבדסקי (45), מנהריה. אז עכשיו תדעו: הבחור זכה במקום השלישי באליפות העולם בהורדת ידיים (כן, יש ענף ספורט כזה), שהתקיימה ברומניה. באליפות השתתפו כ-1500 ספורטאים מ-54 מדינות.

רומן היה חבר במשלחת נבחרת ישראל שיצאה לאליפות מטעם עמותת היד החזקה, וכללה ארבעה ספורטאים בסך הכל, שזכו קודם לכן באליפות ישראל בקטגוריות משקל שונות. רומן, שהתחרה בקטגוריה של 70 ק"ג, הציג יכולת טובה במהלך התחרויות והפסיד לאלוף יפן בשלב חצי הגמר.

רומן, בעל חנות זהב – תכשיטי ליטל בנהריה, הוא צורף במקצועו. הוא נשוי לליטל ואב לשתי בנות, שאחת מהן , בת 13, כבר מגלה עניין בתחום הורדת ידיים.

איך הכל התחיל? רומן, שבגיל 16 עלה לישראל מרוסיה, מספר שבילדותו היה ילד חלש ורזה. בשלב מסוים, הוא נרשם לחוג ג'ודו ובמקביל החל להתאמן בחדר כושר. חיזוק גופו וכוחו, העלה את הביטחון העצמי והוא כבר לא היה אותו ילד כחוש וחלש, ומשם הגיע השינוי. במהלך שירותו הצבאי, נהג רומן להתחרות עם חבריו למחלקה בהורדת ידיים ובכל ההתמודדויות הוא כמובן ניצח. אז הוא החל להתעניין באינטרנט על כל נושא הורדת הידיים ונחשף לענף מתפתח. לפני שמונה שנים הוא נסע לאליפות העולם בהורדת ידיים שהתקיימה בפולין, אבל לא כדי להשתתף אלא כדי לצפות וללמוד. במהלך שהותו באליפות הוא חבר למשתתפים שם ובסיום התחרויות היה נוהג להתמודד מולם באופן לא רשמי. כשראה שבכוחו לעמוד מול יריבים חזקים, החליט לעבור לשלב הבא ולהתמודד בתחרויות רשמיות.

מאז, זכה רומן בשלל תארים, ביניהם אליפות ישראל, מקום שני באליפות אירופה, וכעת שיא אישי עם זכייה במקום שלישי באליפות העולם היוקרתית.

רומן אינו נעזר במאמן, אלא רוכש ידע באמצעות צפייה בסרטונים באינטרנט, מהם הוא לומד על טכניקות שונות. הוא מקפיד לשמור על כושר באימונים בחדר הכושר ומבצע תרגילי כוח לידיים. במקביל, הוא מקיים אימונים משותפים עם אנשים אחרים מרחבי הארץ, שעוסקים בספורט הורדת ידיים.

פרט קטן שחשוב לציין, הוא שרומן מתחרה ביד שמאל, למרות היותו ימני, כך שבהחלט יכול להיות שאם היה מתחרה בידו החזקה והדומיננטית, הישגו היה גדול יותר. הסיבה, אגב היא שרומן, כמו שציינו הוא אומן צורף במקצועו, לא מוכן לסכן את ידו הימנית בשביל ספורט תחרותי.

"יכול להיות שיש פה החמצה", אומר רומן, "אבל תחום הורדת ידיים זה תחביב והצורפות זה מקצוע ופרנסה ואני חייב לשמור על הידיים מפני מפגעי שרירים או פציעות".

מה יותר חשוב שיהיה במהלך תחרות הורדת ידיים: כוח או טכניקה?

"זה שילוב של שניהם יחד, גם כוח וגם טכניקה. אתה חייב כוח כדי להחזיק מעמד מול היריב ומצד שני אתה חייב להכיר כל מיני טכניקות כיצד לשבור את היריב. בהרבה תחרויות, הכוחות די שווים בין המתמודדים, ואז נכנס לפעולה הצד הטכני. כיצד לשמור על היד יציבה ואיך להוריד את ידו של היריב לשולחן".

ספורט הורדת הידיים פועל בישראל  משנת 1987, ועוסקים בו אלפי אנשים, חלקם באופן מקצועי. הורדת ידיים ככלל הינו ספורט אשר הטכניקה לגביו מהווה כ–70%.
ספורט הורדת הידיים מתאים לכולם מגיל 12 ועד 80, כולל אנשים בעלי מוגבלויות.
המעוניינים להצטרף לפעילות מוזמנים להיכנס בפייס "הורדת ידיים ישראל" –  https://www.facebook.com/PowerHandIsrael/

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות