fbpx

עד כה 32 אנשים אובחנו בקדחת מערב הנילוס. מתוכם שלושה מונשמים

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ב') כי עד כה אובחנו 32 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 27 מטופלים, ומהם שלושה מונשמים. בסוף השבוע נפטרו בבילינסון שני מטופלים בעקבות המחלה. ובמקביל משרד הבריאות מרגיע: "80% מהנדבקים – לא מפתחים תסמינים"
מחלה נגיפית קדחת מערב הנילוס | יתוש - צילום: pexels

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה (יום שני) אובחנו 32 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 27 מטופלים, ומהם שלושה מונשמים. בסוף השבוע נפטרו בבילינסון שני מטופלים.

כלל החולים מאזור מרכז הארץ. חשוב לציין כי ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.

משרד הבריאות חידד הנחיות לצוותים הרפואיים והנחה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה.

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעילויות מניעה והדברה מקומית ע״י הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

המשרד ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן במידת הצורך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות