fbpx

עד כה אובחנו 153 חולים במחלת קדחת מערב הנילוס ומתוכם נפטרו 11 בני אדם

ממשרד הבריאות נמסר כי מרבית החולים הם תושבי המרכז. בעוד יתושות הנושאות את הווירוס נלכדו בתל אביב, הרצליה, קריית אונו, פתח תקווה, מועצה אזורית לב השרון ובמועצה מקומית אבן יהודה, מקרים ראשונים של הווירוס התגלו באילת ובמועצה האזורית אילות. חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני. לכל הפרטים
מחלה נגיפית קדחת מערב הנילוס | יתוש - צילום: pexels

משרד הבריאות מעדכן כי מספר הנדבקים בקדחת הנילוס המערבי בישראל עומד אמש (רביעי) על 153 חולים. 11 חולים נפטרו מהמחלה.

מרבית החולים הם תושבי המרכז, כך על פי משרד הבריאות. מוקדם יותר היום, מקרים ראשונים של קדחת מערב הנילוס המערבי התגלו באילת ובמועצה האזורית אילות שבדרום הארץ. בשבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את הווירוס בתל אביב, הרצליה, קריית אונו, פתח תקווה, מועצה אזורית לב השרון ובמועצה מקומית אבן יהודה.

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

כדאי לקרוא

תגיות

שיתוף ברשתות החברתיות