fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עושים כשהמשבר הכלכלי מגיע גם אלינו? "מניבים פיננסים" עם כל התשובות

נטלי לוי ויניב שמעציון (מניבים פיננסיים) מעניקים לחברות ועסקים, תחת קורת גג אחת, מניפת שירותים רחבה, הכוללת ניהול כספים, מתן פתרונות מימון ושירותי גבייה.  כל מה שצריך לדעת כשיש לך עסק...
מניבים פיננסים - נטלי לוי ויניב שמעציון | צילום: מיטל קורן

"ים סוער" – זו האנלוגיה שבה בוחרים נטלי ויניב (מניבים פיננסים) לתאר את המצב הכלכלי אליו נסחף המשק בארץ ובעולם. רוחות עזות של התייקרויות וגלים גבוהים של אינפלציה וריבית מתנפצים לפתחי חברות, עסקים ומשקי הבית. כל אלו מנבאים את מערבולות המיתון, שכבר החל לתת את אותותיו.

אנו פוגשים היום חברות ועסקים, שעליית מחירי התשומות והייצור (דלק, חשמל, חומרי גלם ועוד) שחקו את שורת הרווח שלהם, כשעלויות המימון, עקב עליית הריבית, הביאו לשחיקה נוספת ואף להפסדים. גם עסקים ששורת הרווח שלהם עדיין חיובית, נתקלים בבעיות תזרים שחלקן תוצאה של שחיקת הרווח וחלקן תוצאה של התנהלות לא נכונה או לא מבוקרת.

מניבים פיננסים – נטלי לוי ויניב שמעציון | צילום: מיטל קורן

אתם מתארים מצב לא פשוט. איך חברה או עסק יכולים להתמודד עם המצב?

"הפתרונות שלנו במניבים פיננסים נכונים בכל מזג אוויר, אבל מקבלים משנה תוקף במזג אוויר סוער. שנינו רואי חשבון ובעלי תארים נוספים. שימשנו סמנכ"לי כספים (במשך יותר מ-20 שנה כל אחד) בחברות גדולות במשק, שנינו עברנו משברים, גם גלובליים וגם ענפיים, ומכאן הידע, הניסיון והיכולת שלנו לעזור לחברות במצוקה, והחוכמה היא למנוע מחברות להגיע למצב הזה.

"בראש ובראשונה, אנו דואגים ל'שקט תזרימי'. חשב, מנכ"ל או בעלים לא יכול לעסוק כל היום בתשלומים ובחריגות בבנק. במצב כזה, העסק מפסיד דמות מפתח שיכולה לייצר הכנסות. אנו מספקים פתרונות מימון, בניית תזרים ומעקב, וכך העסק נהנה מזרימות חמצן שכל כך נחוץ לו.

הרבה חברות ועסקים נמצאים ב'חושך מידע'. המשמעות היא שקבלת ההחלטות אינה מבוססת על מספרים אלא על תחושת בטן וניסיון שלא תמיד רלוונטי לתקופה. אנו בונים דוחות רווחיות ובקרות תקציב שנותנים מידע זמין ואמין למקבלי ההחלטות".

 

לפגישת היכרות ללא עלות. השאירו פרטים:

כסף מתחת לאף

לא אחת אנו נתקלים בעסק מרוויח שצורך אשראי שלא תואם לפעילות. בדיקה קצרה מצביעה על בעיות גבייה, שמקורה בעיקר במוסר תשלומים בעייתי ומהתנהלות לא נכונה של העסק. מדובר ממש בכסף מתחת לאף. גבייה היא לא תמיד דבר נעים, שלעיתים נדחק הצידה. מדובר בעשרות ומאות אלפי שקלים שיכולים לעזור בפעילות השוטפת ואפילו להחליף אשראי בנקאי יקר.

איך אתם נכנסים לתמונה?

"בחברות גדולות אנחנו ממש מקימים מחלקת גבייה עם נהלים – מהקמת הלקוח, ניהול הסיכונים, הגבייה והתערבות משפטית. בחברות קטנות יותר ובעסקים אנו עושים דבר דומה רק שתואם את גודל העסק והמשאבים הקיימים. יש עסקים שמעדיפים להפנות אלינו את כל תהליך הגבייה, וכמובן שאנו מספקים מענה מלא. קיימים פתרונות נוספים כמו פקטורינג לקוחות ואחרים, אותם יש להתאים לכל עסק לפי גודלו ותחום פעילותו".

מניבים פיננסים – נטלי לוי ויניב שמעציון | צילום: מיטל קורן

פקטורינג? נשמע מילה גסה

"אולי, אבל מדובר בכלי לא חדש שתפס תאוצה בשנים האחרונות וניתן להניח שבעתיד יתפוס יותר נפח מתמהיל האשראי. פקטורינג זה בעצם לקבל אשראי מול חשבונית. כיום ממוצע אשראי יכול להגיע לשוטף 90, דבר המכביד על התזרים. הפקטורינג מאפשר לקבל עד 85 אחוז באופן מיידי".

אתם נותנים שירותים רק לחברות ובעלי עסקים?

"עקרונית כן, אבל בתחום פתרונות המימון הרחבנו את הסל גם למשקי בית כך, שבאמצעותנו ניתן לקבל הלוואה לכל מטרה. הכלי הזה עובד גם לטובת עסקים שיכולים לבצע עסקאות גדולות מבלי לממן את הלקוח. משמע – הלקוח מקבל את המימון ומעביר את התשלום באופן מיידי לבית העסק. זה כלי שיווקי מאוד חזק וגם פתרון מצוין להקטנת אשראי בנקאי והוצאות מימון, וכל זאת ללא צורך במאמצי גבייה".

ממש "נסחפנו" על המצב. מסקרן אותי איך נולד שיתוף הפעולה בניכם והאם יש בו ערך מוסף?

נטלי: "זה מצחיק, כי חברה שידכה בינינו, ועוד הרבה לפני שנוצרה השותפות נהגנו להתייעץ האחד עם השנייה ולשתף נושאים מקצועיים וחומרים חדשים. כשיניב יצא לדרך עצמאית, היה זה הכי טבעי שנשלב כוחות, ידע וניסיון לטובת הלקוחות שלנו".

יניב: "טובים השניים, וזו לא מליצה. אנחנו מזהים את זה גם בשיתופי הפעולה שלנו עם משרדי רואי חשבון, בנקים, חברות אשראי וגם מול לקוחות. ניסיון של 20 שנה של כל אחד מאיתנו שווה ל-40 שנות ניסיון בשטח. מעבר לכך, שותפות טובה היא גם משהו שכיף לקום איתו בבוקר ולדעת שאתה לא לבד במערכה, כי בל נשכח שבסופו של דבר, גם אנחנו עצמאיים".

מניבים פיננסים – נטלי לוי ויניב שמעציון | צילום: מיטל קורן

מה קורה כשהים רגוע ואין סערה כלכלית. איפה אז אתם באם לידי ביטוי?

"אנחנו מאוד אוהבים לעבוד ב'ים שקט'. זו מטאפורה למצב, אבל גם היום יש חברות רבות שידעו ויודעות להתנהל כך שהן ערוכות למשברים והן יצלחו את המשבר הנוכחי. אנחנו יודעים לייעץ לחברות כאלו, לעזור להם בבדיקת כדאיות של השקעות, ללוות אותן ברכישה או במכירת עסק או נכסים, ובכלל תמיד יש מה לשפר ואיך להצעיד את העסק קדימה. כל מנכ"ל או בעלים יודע שהיום לעמוד במקום זה ללכת אחורה".

לפגישת היכרות ללא עלות. השאירו פרטים:

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות