fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארנונה 2021 בקריות: התייקרות של 1.1 אחוז

הארנונה ברשויות המקומיות תתייקר בשיעור המינימלי שנקבע על ידי משרד הפנים. הרשויות נמנעו השנה מלבקש עלייה חריגה מעבר למה שנקבע
הארנוה עולה. צילום אילוסטרציה

ארבע הרשויות המרכיבות את מטרופולין הקריות יקיימו את צו הארנונה של משרד הפנים לשנת 2021, ולפיכך הארנונה תתייקר בשיעור של 1.1 אחוז. עם זאת, אף לא אחת מהרשויות ביקשה – וגם אינה מתכוונת לבקש – העלאה חריגה מעבר לשיעור שמחייב משרד הפנים בידיעה כי דבר זה יוביל לזעם ציבורי.

במהלך החודש האחרון, בישיבות מועצת העיר, הובא לדיון צו המיסים של משרד הפנים לשנה האזרחית 2021. כמדי שנה מודיע משרד הפנים על צו הארנונה, והרשויות המקומיות מביאות אותו לדיון ואישור במועצת העיר. קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין אישרו במהלך החודש האחרון את צו הארנונה, ולפיכך תעלה הארנונה בשיעור המינימלי שנקבע על ידי משרד הפנים בשיעור של 1.1 אחוז.

בחיפה מתנגדים להעלאה

עיריית חיפה היא היחידה שהודיעה על התנגדותה לאישור צו הארנונה. ועדת הכספים העירונית אימצה את המלצת ראש העירייה, עינת קאליש רותם לא להעלות את שיעורי הארנונה לשנת 2021 ולהנהיג שורה של שינויים בארנונה הכללית. ההחלטה טעונה עדיין את אישור משרד הפנים ומשרד האוצר, והסיכוי שהמשרדים יאשרו לעיריית חיפה לא לציית לצו הארנונה קלוש ביותר.

ארנונה היא מס שנתי המוטל על תושבי המדינה המחזיקים בנכס ונגבה על ידי הרשות המקומית ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות לטובת תושביה. הרשות המקומית היא שאחראית על הגבייה. הרשות המקומית רשאית לתת הנחה במיסי ארנונה בהתאם להוראות הדין, ביניהן: מבחן הכנסה, נכות ומעמד של אזרח ותיק. בנוסף לרשות המקומית הסמכות לפרישת תשלומים או מחיקת חובות ארנונה. רשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה מעבר למה שנקבע על ידי משרד הפנים, נדרשת לקבל את אישור שרי הפנים והאוצר.

כל רשות מקומית חייבת לאשר מדי שנה את צו המיסים, שיש לו תוקף משפטי מחייב. ישנן רשויות מקומיות בודדות שמצבן הכלכלי איתן דיו כדי שלא לאשר את צו המיסים באישור משרדי הפנים והאוצר. רשות מקומית שאינה מאשרת את צו המיסים אינה זכאית לקבלת מענקים שונים כמו מענקי איזון והטבות ממשרדי הפנים והאוצר ולמעשה מסתכנת בכך שהתקציב השנתי שלה לא יוכל לעמוד בחובותיה כלפי התושבים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות