fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיימון דוידסון, נבחר ליו"ר האיגוד החדש של ישראל

סיימון דוידסון
סיימון דוידסון (צילום עצמי)

השבוע נפל דבר בנתניה, כשיו"ר מועדון השחייה היוצא סיימון דוידסון, נבחר לתפקיד יו"ר האיגוד החדש של ישראל. דוידסון, שחיין ומאמן לשעבר שהקים את מועדון השחייה דולפין בנתניה, יכהן בתפקידו בארבע השנים הקרובות.

דוידסון (46)  נשוי לנורית ואב לרז, רומי ולירי, היה שחיין בצעירותו ובשלב מאוחר יותר אימן את קבוצות הפועל נתניה ובני הרצליה. בשנת 2006 הקים דוידסון את מועדון דולפין נתניה ובתוך זמן קצר, הצליח להפוך את האגודה לאחת המובילות בישראל, הן מבחינת ההישגים הספורטיביים והן מבחינת כמות השחיינים.

למועדון משתייכים היום כ-700 שחיינים פעילים, כאשר הבולטות שבהן הן זהר שיקלר, שתייצג את ישראל באולימפיאדה וקרן זיבנר, שיאנית ישראל. בראיון מיוחד ל"חדשות נתניה" מספר היו"ר החדש על התוכניות שלו בתפקיד החדש ועל המשך תמיכתו במועדון הנתנייתי.

סיימון דוידסון
סיימון דוידסון (צילום עצמי)

השאלה הראשונה שהתבקשה לשאול את דוידסון, היא איך ההרגשה להפוך ליו"ר של איגוד השחייה. "ההרגשה מחורבנת", אומר דוידסון. "זה תפקיד שדורש הרבה פעילות והרבה עבודה, אבל זה אתגר גדול עבורי ואשמח לעשות אותו על הצד הטוב ביותר".

בפני דוידסון עומד אתגר גדול עם כניסתו לתפקיד. "צריך להבין שאיגוד השחייה הוא האיגוד השלישי בגודלו בישראל, הכולל הרבה מאוד אגודות והרבה מאוד פעילויות. המטרה שלי היא להגדיל את כמות השחיינים ואת כמות מאמני השחייה הצעירים, שייקחו חלק בגידול ספורטאים צעירים. יש הרבה מאוד תוכניות ואני מקווה לנסות ולהצליח ליישם אותם".

בטרם יתמודד דוידסון עם האתגרים הגדולים, יצטרך להבטיח את משלחת השחייה לאולימפיאדת ריו אתתקיים בקיץ הקרוב. "עד עתה ישנם שמונה ספורטאים שהבטיחו את מקומם בריו, שישה שחיינים ושני ספורטאיות משחייה אומנותית. אני מקווה שבטורניר, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב, יצטרפו עוד שני שחיינים ואז יהיו עשרה שחיינים, מה שיהפוך את המשלחת, לגדולה ביותר בישראל וזה כבוד גדול לעולם השחייה הישראלי".

למרות המשלחת הגדולה שתצא באוגוסט הקרוב לריו, דוידסון ריאלי לסיכויי השחיינים לחזור עם מדליית זהב לישראל. "אין שום סיכוי למדליה", הוא אומר. "המטרה שלנו זה להגיע לגמר אחד ולפחות לשני חצאי גמר. יש לנו לא מעט ספורטאים מוכשרים ואני מאמין שנעמוד במשימה".

 

למשלחת האולימפית תצטרף גם השחיינית הנתנייתית זוהר שינקלר. "מדובר בספורטאית הכי צעירה במשלחת", אומר דוידסון. "המטרה  זה לשפר את התוצאה שלה ואם היא תשפר את תוצאה, סביר להניח שהיא תהיה בחצי הגמר וזה יהיה הישג חסר תקדים עבורה".

דוידסון לא יודע להגדיר איך הוא מרגיש בעקבות המינוי. "כנראה שעשיתי עבודה מקצועית וטובה. דולפין היא אגודה מאוד צעירה, שהגיעה להכי הרבה הישגים בשחייה הישראלית וברמה הבינלאומית. המועדון הנתנייתי לא נסגר וכבר יש יו"ר חדש בדמותה של אניה גוסטמלסקי, ספורטאית אדירה ברמה בינלאומית. אין לי ספק שנעבוד בשיתוף פעולה והמועדון ימשיך להיות ברמה אדירה".

רבות דובר במדורי הספורט על הפוליטיקה הבלתי נמנעת באיגודי הספורט השונים והעל ההבדלים בין היחס לכדורגל או כדורסל לבין שחייה. "מבחינתי אין פוליטיקה באיגוד השחייה ומי שמחפש פוליטיקה, שילך לספורט אחר. אנחנו עובדים כמתנדבים והמטרה היא לעשות מה שטוב לשחייה ולא לעסקנים". בנוגע ליחס בין כדורגל וכדורסל, תחומי הספורט המובילים בארץ לבין תחומי ספורט אחרים, הרבה מזה תלוי בעיתונאים ואנשי טלוויזיה. לצערי בתקשורת מעדיפים רכילויות של שחקני כדורגל ואנחנו צריכים לשנות את זה, להיפגש עם עיתונאים ולבקש אייטמים. בנוסף אנחנו צריכים לבדוק איך ניתן ליצור נגישות, על מנת להיות חלק מהענף הזה".

לסיום, שאלתי את דוידסון מה ייחשב עבורו ככישלון או הצלחה בתפקידו החדש. "אני לא מדבר על כישלונות, כי מי שמדבר על כישלון, נכשל. אני חושב רק כיצד אנחנו מצליחים לבנות יותר בריכות שחייה לתחרויות, כדי שיהיו לנו יותר ספורטאים ומאמנים צעירים וכך נגיע להישגים. המטרה היא לשבח כמות גדולה של ספורטאים ומאמנים מוצלחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות