fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושיה של אחות ופעולה של רופאה הצילו חיי אישה

אלבינה קלימנקו הגיעה למרפאת מכבי בקרית מוצקין כדי לקבל טיפול לכאבי הפרקים, מהם היא סובלת. אלא שהסיפור הסתבך שלא כמתוכנן
"הזמן הוא מרכיב קריטי". ד"ר צביה בוצר והאחות אלונה ריפה (צילום: מכבי שירותי בריאות)
"הזמן הוא מרכיב קריטי". ד"ר צביה בוצר והאחות אלונה ריפה (צילום: מכבי שירותי בריאות)

 

רופאה ואחות במרפאת מכבי שירותי בריאות בקרית מוצקין, הצילו את חייה של אישה, שפיתחה אלרגיה חריפה לתרופה.

אלבינה קלימנקו, תושבת העיר, הגיעה בשבוע שעבר למרפאה לקבל טיפול תרופתי לכאבי הפרקים מהם היא סובלת. "הגעתי עם אמי למרפאה ונכנסתי לחדר האחיות. הצוות קיבל אותי והחל במתן הטיפול שכולל עירוי לווריד", סיפרה קלימנקו השבוע.

במהלך הטיפול ניגשה אל קלימנקו האחות, אלונה ריפה, כדי לשאול לשלומה ולבדוק שהעירוי מחובר היטב. האחות ריפה הרגישה שמשהו לא בסדר. היא מספרת: "העירוי התקדם לפי התכנון, אך לאחר כחצי שעה הרגישה המטופלת יובש בפה ותחושת חנק קלה. ביקשתי מאחות נוספת בצוות להזעיק את הרופאה".

"הזמן הוא מרכיב קריטי". ד"ר צביה בוצר והאחות אלונה ריפה (צילום: מכבי שירותי בריאות)
"הזמן הוא מרכיב קריטי". ד"ר צביה בוצר והאחות אלונה ריפה (צילום: מכבי שירותי בריאות)

למקום הוזעקה רופאת המשפחה ד"ר צביה בוצר, שבדיוק קיבלה מטופלים בחדר הסמוך. ד"ר בוצר: "האחות מאיה גרינוולד נכנסה אליי לחדר וביקשה שאגיע בדחיפות לחדר האחיות. הבנתי, שאם היא מתפרצת לחדר שלי באמצע קבלת קהל, כנראה שמדובר במקרה חירום. הגעתי למקום ומצאתי את המטופלת מחרחרת ומתקשה מאוד לנשום. הבנתי שמדובר בתגובה אלרגית חריפה, ככל הנראה לתרופה שקבלה בעירוי".

ד"ר בוצר הזריקה לקלימנקו שתי זריקות אדרנלין, אך לאחר מתן נוזלים והזריקה הראשונה, התברר כי מצבה הולך ומחמיר. "הבחנתי שנוצרה בצקת באזור הלוע וקצב הנשימה ירד", שחזרה ד"ר בוצר, "כל המדדים הראו החמרה במצב ולכן החלטתי לתת זריקה נוספת של אדרנלין. במקביל וידאתי שערכת ההחייאה שלנו מוכנה לשימוש, כי לפי איך שזה היה נראה, חשבתי שנצטרך לבצע החייאה בכל רגע".

לאחר מתן הזריקה השנייה, השתפר מצבה של קלימנקו, קצב הנשימה הוסדר ולחץ הדם חזר להיות תקין. לאחר הטיפול, ניידת טיפול נמרץ פינתה אותה לבית החולים.

"במקרים כאלו הזמן הוא מרכיב קריטי. הערנות הגבוהה של האחיות והתגובה המהירה של הצוות הצילו את חייה של המטופלת. תגובות אלרגיות, בעיקר חריפות, מידרדרות מאוד מהר ועלולות להביא לחסימת דרכי הנשימה בתוך דקות ספורות. אני שמחה שהיינו שם בזמן הנכון ונתנו את הטיפול המהיר והמדויק שהציל אותה", סיכמהה ד"ר בוצר.

קלימנקו עברה בבית החולים סדרת בדיקות, ולאחריהן שוחררה לביתה. "הרופא בבית החולים נדהם לראות את פרוטוקול הטיפול במרפאת מכבי ואמר בפירוש שהטיפול הזה הציל את חיי", סיפרה קלימנקו, "יום לאחר מכן דיברתי עם ד"ר בוצר והודיתי לה ולצוות האחיות על המקצועיות והתושייה שבזכותן אני כאן היום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות