fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: צורי דורש חוב כספי מהמועצה הדתית

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי דורש מהמועצה הדתית בעיר לשלם תשלום שכירות רטרואקטיבי משנת 2007, בסך 224 אלף שקלים. "השתוללותו של צורי לא תעמוד לו", משיב הרב הראשי בקריה דוד מאיר דרוקמן
המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)
המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)
דורש דמי שכירות מהמועצה הדתית. חיים צורי (צילם: יח"צ)
דורש דמי שכירות מהמועצה הדתית. חיים צורי (צילם: יח"צ)

לפני כשבועיים נעל צורי את משרדי המועצה הדתית בעיר ושלט נתלה על השער, המפנה את הבאים למשרד הדתות. הרקע לאירוע הוא ניסיון של העירייה להחליף את ראש המועצה הדתית שנבחר לפני כחמש שנים, כמינוי מוצנח של שר הדתות. לטענת צורי, ראש המועצה רוני פאלוך, המתגורר בכלל באזור תל אביב, מגיע למשרדי המועצה הדתית אחת לחודש, אך בחמש השנים האחרונות שלמה לו עיריית קרית מוצקין משכורת חודשית על סך 16 אלף שקלים, סכום שהצטבר למיליון שקלים בחמש שנים.

בשבוע שעבר נעתר צורי לבקשתו של שר הדתות דוד אזולאי ופתח את שערי המועצה הדתית בעיר. בתמורה, הבטיח השר אזולאי לבדוק את התנהלות המועצה.

השבוע נשלח אל המועצה הדתית מכתב מהיועץ המשפטי של העירייה עו"ד בן ציון מלכה, בו נדרש מהמועצה הדתית תשלום שכירות. "המבנה בו שוכנת המועצה הדתית, ייעודו גן ילדים והושכר לכם לבקשתכם, תמורת תשלום דמי שכירות, לתקופה של 5 שנים", נכתב.

מהמכתב עולה כי בשנת 2007 חתמה המועצה הדתית על הסכם שכירות לחמש שנים ובשנת 2012 היה עליהם לחדש ולחתום על הסכם שכירות ולשלם דמי שכירות חודשיים לעיריית קרית מוצקין. עוד נכתב, כי עדכון דמי השכירות שסוכמו בשנת 2008, מעמידים את דמי השכירות החודשיים על סך של 8000 שקלים לחודש.

במכתב דורשת העירייה מהמועצה הדתית לתאם מועד לחתימה על הסכם שכירות ולשלם את דמי השכירות לעירייה לתקופה שחלפה משנת 2012 ועד היום, 224 אלף שקלים. הסעיף האחרון במכתב מציב למועצה הדתית 15 יום לסדר את האמור, אחרת העירייה תדרוש את פינויו המידי של המבנה והשבתו לרשות העירייה. עוד הודגש, כי גם אם המועצה הדתית תפנה את המבנה, אין בכך כדי לוותר על חוב השכירות של 3 השנים האחרונות.

הרב הראשי של קרית מוצקין דוד מאיר דרוקמן מסר בתגובה: "השתוללותו של צורי לא תעמוד לו. הוא פשוט לא מבחין, שהפעם יש לו עסק עם רב שאיננו לוקה בתסמונת 'האישה המוכה', כפי שקורה לצערנו אצל חלק מהסובבים אותו. כאשר יענו אותו – כן ירבה וכן יפרוץ".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות