fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד ליגת העל: הכל הולך הפוך במכבי מוצקין

שתי מכות, האחת קשה מאוד, השנייה מרגיזה מאוד, נחתו השבוע על קבוצת הכדוריד של מכבי מוצקין. אולמה הביתי של הקבוצה ניזוק קשה בתחילת השבוע בגלל מזג האוויר, זה אומר שאין לקבוצה אולם לאימונים ולמשחק הביתי בשבוע הבא. בנוסף, הקבוצה ספגה קנס כספי על אי הופעתה למשחק באשדוד ויש גם עימות עם וליקו מילוסביץ'
רק לפני כמה חודשים הייתה אידליה. פיני לייבוביץ' ווליקו מילוסביץ'
רק לפני כמה חודשים הייתה אידליה. פיני לייבוביץ' ווליקו מילוסביץ' (צילום: איסר רביץ)

גם כשליגת העל בכדוריד נמצאת בפגרה ארוכה, בגלל משחקי נבחרת ישראל  במוקדמות אליפות אירופה 2016, הצרות רודפות אחר מכבי קרית מוצקין. על פתיחת העונה הגרועה כתבתי רבות, על ההגרלה האכזרית, שפגעה בקבוצה, גם כתבתי. אם לא די בכך נחתו על הקבוצה בשבוע האחרון שתי מכות, אחת קשה מאוד, השנייה קשה פחות, אך מרגיזה מאוד.

נתחיל בנזקי מזג האוויר. בתחילת השבוע הייתה דליפת מים רצינית מאוד מתקרת היכל הספורט גושן, האולם הביתי של מוצקין. בעקבות הדליפה חדרו כמויות גדולות של מים והפרקט נהרס כמעט לחלוטין. זה אומר נזק של מאות אלפי שקלים. זה גם אומר שצריך להחליף את הפרקט ולפני כן לתקן את הגג. זה פרויקט לא פשוט והעבודות בהיכל עלולות להימשך זמן רב ובינתיים אין לקבוצה אולם לאימונים ולמשחקים. ההנהלה מאלתרת, כאשר האולם היחיד שבא בחשבון הוא אולם חטיבת דגן בקרית חיים, שמתאים לכדוריד. הנהלת מוצקין נתונה לחסדי מנהלי האולם בקרית חיים, ואלה באמת עוזרים כמיטב יכולתם, אבל מה לעשות שלוח הזמנים של האולם מלא בפעילות.

מה שיותר מטריד, בשישי הבא מכבי מוצקין אמורה לארח את בני הרצליה. נכון לכתיבת שורות אלה לא נראה שהאולם יהיה מוכן עד המשחק, לפיכך הנהלת מוצקין החלה לפעול בעניין. הצעד הראשון שעשתה היה לשריין את אולם חטיבת דגן בקרית חיים. כצעד שני שקלה ההנהלה לבקש מוועדת הליגה והגביע של האיגוד לדחות את המשחק, אבל ספק אם העניין יאושר, כיוון שלמוצקין כבר יש משחק דחוי מול מכבי ראשון לציון.

בינתיים הקבוצה ממשיכה להתאמן וקשה לומר שההכנות למשחק היום, במשחק חוץ קשה מאוד בנס ציונה, הן אידיאליות בתנאים אלה. אם לא די בכך מצבת השחקנים של הקבוצה, שגם כך סובלת מסגל קצר, ספגה עוד מכה אחרי פציעתו של שחקן הקבוצה, דור זערור, שנפצע במשחק של קבוצת הנוער.

קנס של 2000 שקלים. אם לא די בפגעי הטבע, נחתה על הקבוצה עוד מכה שמקורה באנשים חסרי רגישות ויכולת להפעיל שיקול דעת. זוכרים את משחק גביע איגוד השופטים שהיה אמור להיערך בתקופת מבצע צוק איתן באשדוד ובו הפועל אשדוד הייתה אמורה לארח את מכבי מוצקין? הנהלת מוצקין הודיעה מראש כי לא תתייצב למשחק מחשש לפגיעה בשלום שחקניה. באותה תקופה נפלו מידי יום רקטות באשדוד ולפיכך ההחלטה לא להתייצב למשחק הייתה הגיונית מאוד ולגיטימית, מה עוד שהודעה נשלחה מראש, וגם היו הצעות מצד הנהלת מוצקין לפתור את הסוגיה, כמו למשל להעביר את המשחק למקום בטוח יותר. בסיכומו של דבר הנהלת האיגוד עמדה על שלה, כך גם הנהלת מוצקין, והמשחק לא התקיים. מכיוון שהתקבלה הודעה מראש איש לא חיכה לקבוצה באולם, כך שלא היו הוצאות כספיות, בעיקר עבור השופטים, וגם לא נגרם שום נזק. מוצקין קיבלה הפסד טכני ואשדוד עלתה לשלב הבא. משך חודשיים חשבו כולם שבכך התיק נסגר.

סביר לחלוטין, אבל ככל הנראה למישהו, באיגוד גרד בישבן, וזה הזכיר לו שצריך להעמיד את מוצקין לדין. היה דיון והבורר בעניין פסק על קנס של 2000 שקלים לקבוצה. אם זה היה קורה למכבי תל אביב למשל, זה היה לבטח מסתיים במשיכת כתפיים והיו ממשיכים הלאה. כשזה קורה למכבי קרית מוצקין זו מכה לכיס, שממילא דליל, מכה מעצבנת, מכה שבאה כתוצאה מאטימות, חוסר רגישות למצב מיוחד בזמן מלחמה. וחבל.

ראש בראש נגד מילוסביץ'

רק לפני כמה חודשים הייתה אידליה. פיני לייבוביץ' ווליקו מילוסביץ'
רק לפני כמה חודשים הייתה אידליה. פיני לייבוביץ' ווליקו מילוסביץ' (צילום: איסר רביץ)

היום כאמור תצא מוצקין למשחק חוץ קשה בנס ציונה, שם היא תפגוש את כוכבה בעונה שעברה, הזר הסרבי וליקו מילוסביץ'. זה הולך להיות לא פשוט. וליקו הגיע לארץ בעונה שעברה על ידי מכבי מוצקין, בזמן שחתם על החוזה הוא חתם גם על סעיף שבמידה ויעבור לקבוצה אחרת בארץ הוא יצרך לשלם לקבוצה פיצוי על אגרת שחרור בינלאומי, אותו שילמה מוצקין כשהגיע לארץ. מדובר בהרבה כסף. סדר גדול של אלפי יורו. וליקו סגר בנס ציונה ולא שילם למוצקין את האגרה, לפיכך מוצקין הגישה תביעה נגדו והבוררות בעניין תתקיים באמצע החודש.

זה אומר שוליקו יגיע היום חם ולוהט למשחק, כדי לנקום במוצקין? ליו"ר מכבי מוצקין, פיני לייבוביץ', זה בטח לא יהיה נעים, אבל מה לעשות חוזה צריך לכבד. גם למאמן מוצקין, נדצ'קו מאטיץ', סרבי בעצמו, שהביא לארץ את מילוסביץ', זה לא יהיה נעים, אבל הוא צריך את הנקודות. רק שלא יסתיים כמו הדרבי התל אביבי בכדורגל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות