fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעריב וערוץ 10 לא לבד: גם הערוץ הקהילתי בסכנת סגירה

הטלוויזיה הקהילתית בסכנת סגירה. עשרות מאנשי התקשורת והכתבים המתנדבים של הטלוויזיה הקהילתית הפגינו השבוע בצומת צבר. הערוץ הקהילתי מחכה ל-3 מיליון שקלים כדי להמשיך את קיומו. "מי מחליט אם קשישים ובני נוער לא חשובים"
עובדי הטלוויזיה הקהילתית מפגינים בצומת צבר
עובדי הטלוויזיה הקהילתית מפגינים בצומת צבר (צילום באדיבות הערוץ הקהילתי)

"אם הטלוויזיה הקהילתית תיסגר היא תצטרף לאמצעי תקשורת אחרים הנמצאים בקשיים", כך אמר השבוע, יוחאי רוטנברג, מראשי האגודה הישראלית לתקשורת קהילתית, המפעילה את הטלוויזיה הקהילתית בעת הפגנה שנערכה בצומת צבר בקרית ביאליק.

הערוץ הקהילתי (98) בכבלים ובלוויין צפוי להסגר, אם  לא יתקבל התקציב לשנת 2012 ממשרד התקשורת והאוצר בסכום של 3 מיליון שקלים.

עשרות מאנשי התקשורת וכתבים מתנדבים של הטלוויזיה הקהילתית, בהם קשישים ובני נוער, נציגי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, נשים, דוברי שפות שונות ועולים העוסקים בתקשורת, יצאו השבוע לצמתים מרכזיים, בצומת צבר ומול משרדי אגודת העיתונאים בחיפה, כדי למחות על סגירת הערוצים הקהילתיים".

 הטלוויזיה הקהילתית פועלת בארץ יותר מעשרים שנה ומעסיקה כעשרת אלפים מתנדבים. השידורים מתבצעים באמצעות 200 עמותות בכל רחבי הארץ, שתוקצבו בשנים האחרונות באופן סדיר בסך 30 אלף שקלים לעמותה בשנה בלבד. לשם השוואה שעת שידור בערוץ מסחרי מוערכת במאות אלפי שקלים.

רוטנברג הוסיף: "מישהו ממשיך לסגור את הברז לתקשורת בישראל ואין מי שיעצור את התהליך המסוכן הזה. לצערנו, הפעם אלו הם שרי התקשורת והאוצר, שחושבים שמה שקשישים ובני נוער עושים בטלוויזיה הקהילתית הוא לא חשוב ולא נחוץ. אם הגורמים הרלוונטיים לא יתעשתו, תתגבר הסכנה לדמוקרטיה, לחופש הביטוי ולשידור הציבורי בישראל".

עובדי הערוץ הקהילתי
עוד סכנה לדמוקרטיה. עובדי הערוץ הקהילתי (צילום באדיבות הטלוויזיה הקהילתית)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות