fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה לתאונה הקטלנית בנשר: הנהג יואשם בהריגה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום כתב אישום כנגד ג'מאל בן עאמר אבו סיאם בן 31 מרהט, נהג משאית שבאפריל אשתקד, גרם לתאונת דרכים בצומת נשר, בה מצאו את מותם שבעה אנשים ונפצעו נוסעים רבים
תאונה קטלנית בנשר
חמישה הרוגים. התאונה הקטלנית בנשר (צילומים: דוברות מד"א)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום,(רביעי) באמצעות עו"ד ענאן ע'אנם לבית המשפט המחוזי חיפה כתב אישום כנגד ג'מאל בן עאמר אבו סיאם בן 31 מרהט, נהג משאית שבאפריל אשתקד, אשר בהתנהלותו גרם לתאונת דרכים בצומת נשר, בה מצאו את מותם שבעה אנשים ונפצעו נוסעים רבים.

תאונה קטלנית בנשר
שבעה הרוגים. התאונה הקטלנית בנשר (צילומים: דוברות מד"א)

כעולה מעובדות כתב האישום, ביום 10.4.13, נהג הנאשם במשאית, אשר עברה בהצלחה בתאריך 26.11.12 מבחן רישוי שנתי במכון רישוי של משרד התחבורה. במעשיו נהג הנאשם בפזיזות, והרג שבעה בני אדם ופצע רבים אחרים והכל כפי שיפורט להלן: בטרם התאונה, הוביל הנאשם בעגלה שחוברה במשאית חלוקי נחל ממחצבת ניצנה לאזור צפון הארץ במשקל כולל של 74,240 ק"ג, וזאת בניגוד למשקל המותר הכולל על פי רישיון המשאית, תוך שהוא מודע לכך.

בהמשך ועובר לתאונה, נאמר לנאשם מאדם בו פגש, כי נודף ריח חזק וחריף מהבלמים של המשאית, ואולם הנאשם בחר להתעלם מכך, והמשיך בנסיעתו כשהוא נוהג בירידות המובילות מעוספיא לכיוון חיפה במהירות גבוהה מהמהירות הסבירה ביחס לתנאי הכביש ולמשקל המשאית, ותוך שהוא עושה שימוש יתר בבלמים של המשאית, ובכך גרם הנאשם לבלמים להתחמם. כתוצאה מכך, נוצר ריח חזק וחריף שנדף מהבלמים ועשן שיצא מכיוון הסרנים.

כבר בתחילת נסיעתו של הנאשם בכביש, צפרו לעברו מספר נהגים, סימנו לו בידיהם, ואף עקפו אותו, נצמדו אליו, והפנו את תשומת ליבו לעשן שיצא מכיוון הסרנים של המשאית ולריח החריף שנדף מהבלמים. ואולם, הנאשם לא שעה להתרעות הנהגים, לא עצר ולא האט את מהירות נסיעתו הגבוהה, והמשיך בנסיעה במהירות בלתי סבירה.

בהגיע הנאשם למרחק של כ- 800 מטר מצומת דרך משה – רחוב בר יהודה, הוא איבד את הבלמים, וכתוצאה מכך לא הצליח להאט את מהירות נסיעתו. המשאית החלה לדהור במהירות גבוהה אל עבר הצומת, כשהנאשם צופר בחוזקה וצועק לעבר הנהגים האחרים לפנות את הכביש.

בהגיע הנאשם לצומת פגע הנאשם עם חזית המשאית במספר כלי רכב והרג, כאמור, את שבעת המנוחים, ופצע רבים אחרים. המשאית עלתה על המדרכה ופגעה בגדר בטון של בסיס צבאי נטוש, ונעצרה במרחק של 18 מ' מהגדר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות