fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביום שישי הנוסעים עולים על המטרונית

הסתיים שלב ההרצה ללא נוסעים. השר כץ: "המטרונית תחל להעלות נוסעים ללא תשלום עד להודעה חדשה. במקביל יבוצעו שיפורים ושינויים בקווי האוטובוס במטרופולין חיפה"
מטרונית
פרויקט המטרונית (צילום: רונן טופלברג)
מטרונית
פרויקט המטרונית (צילום: רונן טופלברג)

משרד התחבורה הודיע השבוע כי ב-16 באוגוסט תחל הרצה מלאה של המטרונית, ובמסגרתה תתאפשר עליית נוסעים ללא תשלום עד להודעה חדשה בתום ההרצה. במקביל, יבוצעו שינויים ושיפורים בקווי אוטובוס בחיפה, טירת הכרמל ונשר. תכנון המערך החדש הינו פרי שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, העיריות, נציגי התושבים, מפעילי התחבורה הציבורית וחברת יפה נוף.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו מופעלת מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, המשלבת תדמית ייחודית במינה ורמת שירות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית. "מדובר במהפכה של ממש. אני מקווה כי הפעלת המטרונית שתשנה את המציאות התחבורתית במטרופולין חיפה, תהווה מודל לערים נוספות בארץ ותעודד מעבר לתחבורה הציבורית".

על פי החלטת השר כץ, בעקבות פגישת סיכום עם ראש עיריית חיפה יונה יהב, תתאפשר עליית נוסעים ללא תשלום במטרונית עד להתייצבות המערכת והשרות ברמה הנדרש כפי שנעשה עם הרכבת הקלה בירושלים.
לדברי כץ, השקת המטרונית מלווה בשיפורים ושינויים נרחבים במערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה, שנועדו להיטיב עם התושבים באזור ולספק להם שירות באיכות ואמינות גבוהה ביותר. "המטרונית תהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים לאורך כל מסלולי הקווים. העלייה והירידה ממנה יתבצעו באופן חופשי מכל הדלתות והתשלום יבוצע באמצעות כרטוס חכם ומכשירי תיקוף אוטומטיים שיוצבו ברציפים לשימוש הנוסעים." הוסיף כץ.

ראש עיריית חיפה יונה יהב: "מטרופולין חיפה מתפתח ללא הרף והשקת מערכת המטרונית היא חלק חשוב בפיתוח העיר. העיריות היו שותפות מלאות לפרויקט המטרונית ולשיפור כלל מערך התחבורה הציבורית באזור. נמשיך לפעול לשיפור השירות לתושבים והתחבורה הציבורית מהווה מרכיב חשוב בשירות זה. אנו מודים למשרד התחבורה על שיתוף הפעולה ועל הפרויקט הנרחב שהוביל לשיפור מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה". במסגרת שלב ההרצה המלאה, נציגי ההסברה בתחנות המטרונית יסייעו לנוסעים בנוגע לשימוש במערכות הכרטוס ובכרטיסי הרב קו.

השינויים והשיפורים בקווי האוטובוס יכללו: הפעלת 3 קווים חדשים. הגברת תדירות ב-23 קווים. התדירות של 14 קווים מתוכם תוגבר באופן משמעותי. הארכת מסלול ב-5 קווים. הפעלת קווים 111 ו-112 במתכונת מלאה. צמצום תדירות משמעותי של קו 45, אשר יוחלף בקו 111. קיצור המסלול של קו לילה 200, כך שמרכזית המפרץ תהיה התחנה האחרונה, במקום צומת צבר בקרית מוצקין. כמו כן, הקו יופעל 7 ימים בשבוע, במשך כל השנה. ביטול 17 קווים. השירות במסלולי קווים אלו יסופק באמצעות קווי המטרונית וקווי האוטובוס החדשים. פירוט של כלל השינויים מצורף בנספח ב' להודעה.

מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה דרור גנון: "חשוב לזכור שאנו נמצאים בתהליך יישום מערך התחבורה החדש. הטמעת השינויים בתחבורה הציבורית תדרוש זמן הסתגלות מצד הנוסעים, עד להתייצבות המערכת. מניסיון של הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, שלב ההרצה והטמעת המערכת נמשך בין 6 ל-8 חודשים. במידת הצורך, יבוצעו בעתיד התאמות, עד ליצירת מערכת מיטבית, לטובת כלל נוסעי התחבורה הציבורית".

שלב ההרצה החלקי של המטרונית שהחל ב-2 באוגוסט הסתיים בהצלחה ובמסגרתו הופעלו 90 מטרוניות, מתוכן 6 היברידיות (בעלות הנעה חשמלית ודיזל), 143 רציפים עם מערכות כרטוס אלקטרוני. במקביל, בוצעו שינויים בקווי האוטובוס בחיפה, טירת הכרמל ונשר. בשלב זה, המטרוניות הגבירו את תדירותן בהדרגה, מערכות ההפעלה נבחנו ונמצאו תקינות ובטוחות. בדיקתן תימשך גם בשלב ההרצה המלאה.

מערך התחבורה הציבורית החדש במטרופולין חיפה יפתח בפני התושבים והמבקרים מגוון אפשרויות חדשות לנסיעה יעילה ונוחה יותר: שיפור הממשק בין אמצעי התחבורה הציבורית, תדירות גבוהה, הארכת שעות הפעילות בחלק מהקווים וחוויית נסיעה נעימה יותר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות