fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

650 חתולי רחוב עוקרו וסורסו בנצרת עילית

במסגרת תכנית עירונית לטיפול בחתולי רחוב. "המבצע נמשך ויקיף את כל שכונות העיר על פי חלוקה לאזורים," הסביר מנהל השירות הווטרינרי בעיריית נצרת עילית, ד"ר עיסאם בריק.
חתולים (צילום עצמי)
חתולים (צילום עצמי)

במסגרת מבצע עיקור וסירוס חתולי רחוב בנצרת עילית, שהחל לפני חודשיים, עברו 650 חתולים טיפול מתוך 1,500.

המבצע נערך בפיקוח השירות הווטרינרי העירוני, וכולל חיסון לחתולי הרחוב נגד מחלת הכלבת. "המבצע נמשך ויקיף את כל שכונות העיר על פי חלוקה לאזורים," הסביר מנהל השירות הווטרינרי בעיריית נצרת עילית, ד"ר עיסאם בריק. לדבריו, עיקור החתולים מפחית את מספרם, מקטין תחלואה בקרב החתולים, מונע מריבות טריטוריאליות ומשפר את איכות חייהם.

במהלך המבצע נאספו חתולי רחוב והועברו לטיפול על ידי וטרינר מוסמך. החתולים נבדקו וחוסנו נגד מחלת הכלבת. לאחר התאוששות בת יום הוחזרו החתולים למקום ממנו נאספו. מבצע העיקור הינו המשך ישיר לפעילות השוטפת של עיריית נצרת עילית לשיפור איכות החיים במסגרת מדיניות ראש העיר, רונן פלוט.

ד"ר בריק ציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם מאכילי החתולים לצורך תיאום, לכידה וטיפול באזור ההאכלה. על פי דרישת הווטרינר העירוני ביצעו נציגי החברה בדיקה וטיפולים רפואיים לכל חתול על פי צרכיו. בהקשר זה הדגיש הווטרינר העירוני את החשיבות בסימון חתולים פרטיים על ידי קולר, כדי להעיד על שייכותם.

יצוין כי בהתאם להחלטת בג"צ, לפיה חתול רחוב הוא בעל חיים מוגן, חל איסור מוחלט להמיתם ואף להעתיקם למקום אחר. מכאן שפעילות הרשויות המקומיות מוגבלת לסירוס ולעיקור בלבד. כל חתול שעובר את הטיפול, מסומן באמצעות קטימת חלק קטנטן מאוזנו (פרוצדורה פשוטה ולא כואבת המתבצעת תחת הרדמה). כך נמנעים ניתוחים מחודשים על חתולים שכבר עוקרו או סורסו. אם החתול יילכד שוב בעתיד, הוא ישוחרר מיד בחזרה. לאחר העיקור והסירוס מוחזרים החתולים למקום ממנו נלקחו. הפעילות האמורה מתבצעת באופן קבוע ושוטף, ומסייעת לצמצום תופעת ריבוי חתולי הרחוב.

גורי חתולים
גורי חתולים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות