fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי שכונת נווה גנים יוצאים נגד בניית מאות יחידות דיור נוספות בשכונה

הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

תנועה של רבים מתושבי שכונת נווה גנים בקרית מוצקין החלה לפעולה בשבועות האחרונים נגד הכוונה לבנות שני מגדלי ענק של יחידות דיור בקצה הצפוני של השכונה, מקום שבו היו מיועדים להיבנות שני בנייני מגורים עם כמה עשרות יחידות דיור בלבד.

מנתונים שאספו התושבים שכבר נעזרים בשירותיו על עורך דין, עולה כי על פי תוכנית בניין עיר המאושרת, אמורים להיבנות בשטח הצפוני שני בנייני מגורים של 16 יחידות דיור בכל בניין. אולם לתושבים התברר כי היזמים של הפרוייקט הגישו בקשה להגדיל את אחוזי הבנייה כך שבסופו של דבר יוקמו שני בניינים ובהם 138 יחידות דיור. שינוי זה, טוענים התושבים, ישנה לחלוטין את אופייה של השכונה ויגרום לה לנזקים עצומים, החל מבעיות חנייה שכבר היום מהוות חלק משגרת החיים במקום, עומסי תנועה, חיסול שטחים ירוקים ופגיעה באיכות החיים.

הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

מתברר כי רבים מתושבי השכונה לא היו מודעים לעניין וחבר מועצת העיר, אבי רוטמן, עובר בשבועות האחרונים בין תושבי השכונה ומסביר להם על מה שיקרה אם תאושר התוכנית. בעקבות כך הגיעו ביום שישי שעבר חלק מתושבי השכונה להפגין נגד התוכנית הנוכחית ובאמצעות עורך דין הם מכינים כעת את התנגדויותיהם. "אנחנו צריכים ירוק ולא בטון" אומר רוטמן "אנחנו רוצים שהתוכנית תישאר במצבה המקורי שכוללת חנייה מסודרת לתושבים ורצועה ירוקה. אנחנו מתכוונים להגיע להליך משפטי כשהתושבים מאחורינו כדי למנוע את הפרוייקט שרוצים לעשות פה".

בתחילת חודש פברואר הקרוב יסתיימו ימי ההתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שאצלה נמצאת כרגע התוכנית ולאחר מכן ייקבע דיון בנושא. תושבי השכונה כבר מכינים שורה ארוכה של התנגדויות לתוכנית של בניית 138 יחידות דיור ובמקביל הם גם נערכים למאבק משפטי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות