fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"רכשו דירה במגדל העמק לפני שתאחרו את הרכבת"

מחירי הדירות במגדל העמק צפויים לעלות בעקבות הפעלת "רכבת העמק". מבדיקה של אתר הנדל"ן מדלן עולה כי בערים שחוברו לקו החדש של "רכבת העמק" צפויה עלייה בשיעור של 5%-7% במחירים
הדמיה תחנת כפר ברוך(באדיבות חברת נתיבי ישראל)
הדמיה תחנת כפר ברוך(באדיבות חברת נתיבי ישראל)

בעוד כחודשיים יצפור הקטר של "רכבת העמק" את הצפירה הראשונה שלו לאחר שהפסיק לדהור ברחבי העמק לפני למעלה מ-65 שנים. הרכבת החדשה והמהירה חוברה לארבע ערים מרכזיות לאורך התוואי החדש שייצא מחיפה, יעצור בתחנת כפר יהושוע-יוקנעם, מגדל העמק-כפר ברוך, עפולה ובית שאן בפרויקט התשתית הענק שהוקם בהשקעה של כ-4 מיליארד שקלים ע"י חברת "נתיבי ישראל" ומלבד הקלה על דרכי הגישה גם אמור לקצר את זמני הנסיעות באופן משמעותי בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות כיום באמצעות אוטובוס או רכב פרטי. למשל, הנתונים מראים כי נסיעה ממגדל העמק לחיפה צפויה להתקצר מנסיעה של בין 40-50 דקות לכ- 20 עד 25 דקות בלבד ברכבת.

הדמיה תחנת כפר ברוך(באדיבות חברת נתיבי ישראל)
הדמיה תחנת כפר ברוך(באדיבות חברת נתיבי ישראל)

כמו כן, מבחינת הערים הללו החיבור למסילה צפוי להשפיע משמעותית גם על הנדל"ן המקומי. בבדיקות של "אתר מדלן" המתמחה בנדל"ן מלמדות כי חלו עליות מחירים בערים שבהם נפתחה תחנת רכבת, בהשוואה לעלייה הממוצעת במחירי הדיור בארץ באותה תקופה. מבדיקה עדכנית שערך האתר לאחרונה עולה כי גם במקרה הנ"ל צפויה עלייה במחירי הנדל"ן בשיעור של 5%-7% בערים שחוברו לקו "רכבת העמק" וביניהן מגדל העמק שמחיר הממוצע לדירה בתחומה עמד בשנת 2011 על 449,000 שקלים לעומת 637,000 שקלים כיום, עליה של 42% בחמש שנים ולהערכת המומחים תירשם עליה נוספת במגדל העמק בשיעור של 5-7% לאחר פתיחת התחנה.
סיבה נוספת שאמורה להביא להתעוררות נד"לנית היא המאמצים המרוכזים שמשקיעות הממשלה והרשות המקומית להקמת דירות מוזלות במסלול "מחיר למשתכן" במסגרתו שווקו כבר 569 יחידות דיור בארבעה מכרזים שונים בשכונת "מצפה העמק" במהלכו יזכו תושבי מגדל העמק לעדיפות של 35 אחוז ממלאי הדירות על פני מתמודדים מחוץ לעיר וזאת בעקבות לחצים שהפעיל ראש העיר אלי ברדה על משרד הבינוי והשיכון לשנות את תנאי המכרז ולעלות את אחוזי העדיפות לתושבי העיר.

לדברי ויטלי דובוב-דותן, חוקר שכונות באתר מדלן אמר: "תנופת הפיתוח במגדל העמק וסביבתה, יחד עם הרכבת הקלה שתיבנה בין נצרת לחיפה וקווי הרכבות העתידיים לטבריה ולת"א (המסילה המזרחית), הופכים את מגדל העמק ליעד מגורים המאופיין במחירים נוחים עם נגישות מהירה ונוחה למוקדי תעסוקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות