fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוטלו קווי תחבורה לבתי ספר היסודיים

העירייה: "ההחלטה לבטל את הקווים הייעודיים לבתי הספר היסודיים היא החלטה של משרד התחבורה". משרד התחבורה: "הסעות תלמידים אינן בתחום אחריותו של המשרד"
האוטובוס לא יגיע (צילום: עצמי)

בוטלו קווי התחבורה הציבוריים, שנועדו גם לילדי בתי ספר היסודיים בחדרה והופעלו על ידי עיריית חדרה, אגד ומשרד התחבורה.

רונן דגן, תושב העיר, אומר, כי כשבוע לפני  תחילת שנת הלימודים הנוכחית קיבלו ההורים הודעה, כי לתלמידי חטיבות הביניים והתיכוניסטים יהיו קווי אוטובוסים אשר יגיעו לבתי הספר, אולם קווי האוטובוס שהגיעו לבתי ספר היסודיים מבוטלים.

במסמך, ששלחה העירייה להורים תחת הכותרת "מערך היסעים לבתי הספר תשע"ח", נכתב, כי מתבטלים כל הקווים הייעודיים לבתי הספר היסודיים – קפלן, צפרירים, תחכמוני, ארלוזרוב הגורן, ניצנים ומוריה. קווים אלה היו פועלים פעמיים בדרך חזור, בשעה 12:45 ובשעה 13:15. מחיר הנסיעה עמד על שני שקלים וחצי.

האוטובוס לא יגיע (צילום: עצמי)
האוטובוס לא יגיע (צילום: עצמי)

דגן מודאג: "ההחלטה החדשה היא שיקול דעת מוטעה. ילד עד כיתה ו', בשביל להגיע לתחנה הכי קרובה צריך לעבור כמה כבישים. ככה זה בבית ספר קפלן. הבן שלי בכיתה ג', אסור לו בכלל לחצות כבישים, כי הוא עוד לא בן 9 אבל בשביל להגיע מבית הספר לתחנת האוטובוס הכי קרובה עליו לחצות שלושה כבישים. היום אני לא יודע איך הבן שלי יעבור את הדרך, הוא מתקשר אליי מבית הספר ועושה את כל הדרך ברגל, בדרך שאין בה מדרכות מסודרות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ההחלטה לבטל את הקווים הייעודיים לבתי הספר היסודיים היא החלטה של משרד התחבורה ולא של העירייה או של אגד. החלטה זו של משרד התחבורה משליכה באופן ארצי גורף על רשויות רבות ולא רק על חדרה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "תקנות התעבורה מתוות את אופן הפעלת הסעות התלמידים: רכב מתאים כולל חגורות בטיחות, שילוט ייחודי להסעת תלמידים, הסעה בישיבה בלבד, אישור ייעודי לנהגים ועוד. לא ניתן להחיל את החובות הכרוכות בהפעלת הסעות תלמידים על קווי השירות בתחבורה הציבורית. לכן, הוחל בצמצום הדרגתי של קווי השירות שהותאמו, בין היתר, לצורכי בתי הספר. הסעות תלמידים אינן בתחום אחריותו של משרד התחבורה, אלא הן חלק בלתי נפרד מחובותיהם של הרשות המקומית ומשרד החינוך. משרד החינוך מתקצב רשויות מקומיות להפעלת הסעות תלמידים, עומדות בתנאים שקבע משרד החינוך שנועדו להבטיח נסיעה בטוחה לתלמידים, תוך התאמת המסלול ותנאי הנסיעה. באשר לעלות, הרשות מתוקצבת למטרה זאת. האופן בו היא פועלת מול ההורים אינו באחריות או בסמכות משרד התחבורה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות