fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמן העכואי עידן אור נבחר לראשונה להציג את עבודותיו ביריד "צבע טרי"

הוא החליט שהוא יהיה אמן כבר בכיתה ה' ונזרק מבית הספר בכיתה י"א. בהמשך הגשים את חלומו ללמוד בשנקר, ועכשיו הוא מגשים חלום נוסף
פרויקט הגמר שלו התבסס על עכו. עידן אור (צילום: יח"צ)
פרויקט הגמר שלו התבסס על עכו. עידן אור (צילום: יח"צ)

האמן עידן אור מעכו, בן 30, נבחר לראשונה להציג את עבודותיו ביריד צבע טרי, אירוע אמנות גדול שיתקיים  בחודש אפריל ביריד המזרח בתל אביב.

אור סיים תואר ראשון באמנות פלסטית במכללת שנקר. מרבית העבודות שלו מתחילות מיציאה לרחוב בשיטוט אקראי אחר אתרים או קומפוזיציות שיתפסו את תשומת הלב שלו. בשלב הזה הוא יוצר רישומי הכנה מהירים אותם הוא מפתח לאחר מכן בסטודיו.

אור: "נולדתי וגדלתי בעכו, עיר פריפריאלית שמבחינה סביבתית מאגדת ארכיטקטורה עתיקה ועתירת אבן, שיכוני בטון מסוידים ואנדרטאות גרנדיוזיות. על אף שהעבודות שלי אינן ביוגרפיות באופן ישיר, אני משוכנע שהניגודים האלה על המטענים שבהם, גירו אותי לחקור את משמעות החומר, הצורה והייצוג שלהם, בהקשר המקומי. בנוסף, בבסיס העבודה שלי עומד הפיסול ותלת הממד. אלה מהווים לי מקור השראה בניסיונות שלי לבחון את הגבולות, הקשרים והסתירות בין הציור לפיסול. בכל זמן פנוי אני נהנה לגלות יוצרים שונים שפותחים לי צוהר לעולם שלם דרך היצירה שלהם, ובכל הצצה וגילוי של עשייה כזאת, אני מבין מחדש שזה מה שאני רוצה לעשות".

מתי ידעת שתרצה לעסוק באמנות?

"החלטתי שאני רוצה להיות אמן בכיתה ה'. כשלמדתי בבית הספר היסודי שז"ר בעכו, נסענו לסיור במוזיאון תל אביב. בטעות לא הייתי בסיור אליו היינו מיועדים ללכת, ואז ראיתי עבודה של אמן בלגי שלא הכרתי וכך הבנתי שאומנות היא דבר מעניין גם בילדות".

אור מספר שבתיכון למד במגמת אומנות בתיכון דרסקי אך בכיתה י"א הופסקו לימודיו. למעשה הוא נזרק מבית הספר כי לא היה מופיע מספיק. היום מעיד אור כי לא היו עושים דבר כזה. הוא נרשם ללימודי אקסטרני בקריות רק כדי לסיים את הבגרויות. לאחר שחרורו מהצבא הגשים חלום ונרשם לשנקר.

"כל פרויקט הגמר שלי בשנקר התבסס על עכו. באתי לבקר בעיר העתיקה כי זה עניין אותי במיוחד. בגלל המבנים שאני מכיר ובעצם לא מכיר. כשהגעתי יצרתי רישומים של אלמנטים מארכיטקטורה ופיתחתי טכניקה ייחודית שאני עובד בה _ מנסר עצים ומטביע אותם על הבד.

"בחרתי בעבודה זו כעבודת מפתח משום שדרכה למדתי משהו על מהות העבודה שלי. העיקשות שלי היא לצייר ציור קונקרטי, ציור שמאתגר את משימת הייצוג המוטלת על הצייר זה דורות ועוברת כירושה".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות