fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: יתקיים דיון על פיתוח הטיילת הצפונית

בסוף החודש תיערך הפקדת תוכנית המתאר החדשה של נהריה. בדיון ידונו בפיתוח הטיילת ומיתוג נהריה כעיר תיירות. בישיבה ידונו גם בעומסי התנועה בכניסות לעיר
פרויקט הבנייה באכזיב
אכזיב (הדמיית מחשב)
פרויקט הבנייה באכזיב
אכזיב (הדמיית מחשב)

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תקיים ביום רביעי (29.1)  בשעה 9:00 דיון מיוחד על היקפי הבנייה בנהריה ופיתוח הטיילת הצפונית בהתאם לתוכנית המתאר החדשה של העיר להפקדה בועדה המחוזית. הדיון ייערך בבניין המדיעטק יחד עם עיריית נהריה, המועצה האזורית מטה אשר, החברה להגנת הטבע וגופים נוספים.

את הדיון ייפתח ראש עיריית נהריה ז'קי סבג ויו"ר הועדה מהחוזית לתכנון ובנייה אלכס שפול. הדיון יהיה פתוח בחלקו ובו תוצג תוכנית המתאר החדשה של העיר וכן תוכנית הטיילת הצפונית.  במסגרת הדיון יקבעו זכויות בנייה  בייעודי קרקע שונים, הגדרת מערכת תחבורה ראשית, הוראות פיתוח סביבתיות ותכנון לפיתוח העיר עבור 75 אלף תושבים, עד לשנת 2030. סך שטח התוכנית 12487.0000 דונם שמיועדים למסחר, תעסוקה, מבני ציבור, חדרי מלון ומגורים.

פיתוח הטיילת הצפונית
 עיריית נהריה ממשיכה בבניית הטיילת הצפונית, באורך של 3.5 ק"מ, מהמרינה עד אכזיב בהשקעה של כ- 65 מיליון שקלים, שתהווה המשך לטיילת הדרומית מרחוב קפלן עד שבי ציון. הטיילת תתחיל מהמרינה ותסתיים בגבול הצפוני של העיר באכזיב.

 מטרת הדיון של הועדה המחוזית הוא ליצור עוגן לנהריה והאזור בתחום התעסוקה, פיתוח מסחר ברמה אזורית ומסחר תיירותי. כמו ידונו בחיזוק תפקודה של נהריה כעיר תיירות על ידי שדרוג ופיתוח מרכז העיר והטיילת, פיתוח תיירות המתבססת על ים וספורט ומשתלבת בתיירות הכפרית ובמוקדי המשיכה במרחב. בדיון ייקבעו תנאים להיתרי בנייה. הסדרת שימושים והמשך פיתוח הטיילת מאזור שפך הגעתון ועד גבול תחום השיפוט הצפוני של עיריית נהריה.

הקלה בעומס התנועה

פקקי תנועה
(אילוסטרציה: פנתרמדיה)

במשך חודשים ארוכים נוצר צוואר בקבוק  ועומס תנועה בכניסה לנהריה בעיקר בשעות הערב. בדיון יילקח בחשבון מתן עדיפות לתחבורה ציבורית, רוכבי אופניים והולכי רגל, הקלת העומס בכניסות ובמרכז העיר והגדלת הנגישות לתחנת הרכבת. חיזוק הקשר בין שכונות העיר על ידי יצירת ממשקים וחיבורים בין השכונות, חיבור בעזרת השטחים הפתוחים, הגדלת המפגשים בין חלקי הקהילה השונים וצמצום הפערים בין השכונות.  בישיבה ידונו גם על שימור מורשת העיר – הגנה על אתרי עתיקות ושימור אתרי מורשת וערכי נוף וטבע בישוב, שילובם במערכת התיירותית והתרבותיות של העיר. בנוסף יפעלו הגופים לניצול יעיל של שימושי הקרקע, עירוב שימושים, פיתוח המרחב הציבורי ליצירת סביבה עירונית אטרקטיבית. שמירה על איכות הסביבה ומניעת מטרדים, הגנה על מקורות המים. קביעת מדיניות מיחזור וטיפול בפסולת. שימור, הגנה ועיבוי של השטחים הירוקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות