fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם אחרי 55 שנה רשת אורט תעזוב את קרית ביאליק?

מתיחות רבה שוררת בין הרשת לבין העירייה, לאור רצונה של העירייה להעביר אליה את התקציב השנתי של אורט. בינתיים, העירייה פרסמה מכרז להפעלת בית הספר, וברשת אורט מאיימים בהוצאת צו מניעה 
נדחתה הצעת רשת עתיד. אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

האם רשת אורט בדרך החוצה מקרית ביאליק? מתיחות רבה שוררת בין רשת אורט המפעילה את בית הספר התיכון השש-שנתי אורט ביאליק לבין עיריית קרית ביאליק. המתיחות נובעת מהעובדה שהעירייה פרסמה מכרז להפעלת בית הספר. ברגע זה ישנה רק מעטפה אחת בתיבת המכרזים, והיא אינה של רשת אורט.

בית הספר אורט ביאליק פועל בעיר כבר 55 שנים והוציא מתוכו בוגרים ידועי שם רבים, כמו הרמטכ"ל הנוכחי, אביב כוכבי, ספורטאים, אנשי תקשורת ועוד. גם ראש העירייה אלי דוקורסקי הוא בוגר בית הספר. כיום לומדים באורט ביאליק כ-2800 תלמידים ועוד כ-120 ילדים שלוקים באוטיזם.

המתיחות בין הצדדים עלתה שלב לפני כמה חודשים, כשהעירייה הוציאה מכרז להפעלת בית הספר, אולם המכרז היה רק מהמורה נוספת ביחסים העכורים בין הצדדים, לאחר שהעירייה ביקשה מרשת אורט להעביר אליה את התקציב השנתי בגובה של כ-55 מיליון שקלים, ובדרך זו תקציב אורט ייחשב כחלק מהתקציב הכללי של העירייה.

ברשת אורט לא אהבו, בלשון המעטה, את הרעיון של העירייה, בעיקר בשל החשש שהעירייה תעשה שימוש בתקציב אורט לצרכים עירוניים אחרים, ובכך יכולה להיגרם פגיעה בפעילות של אורט. השיחות בין הצדדים לא עלו יפה, והעירייה, מצידה, פרסמה מכרז שבו היא מחפשת מפעיל חיצוני מקרב רשתות חינוך אחרות להפעלת בית הספר.

יו"ר ועד העובדים של רשת אורט, חיים אלגריסי, מסר ל"הד הקריות": "רשת אורט אינה מוכנה לקבל את המהלך הזה. אם העירייה תעביר את הפעלת בית הספר לרשת אחרת, נוציא צו מניעה".

נודע, כי אם העירייה אכן תעביר את בית הספר לידי רשת חינוך אחרת, רשת אורט תנקוט בצעדים מחמירים כמו העתקתה של המכללה להנדסאים, על כ-1000 הסטודנטים שבה, לרשות מקומית שכנה, כמו קרית מוצקין.

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לפי חוק חובת המכרזים. המכרז הוכן בהתאם לחוק, וניגשו בעלויות שהביעו עניין בניהול בית הספר. ועדת המכרזים תתכנס בקרוב, כדי להחליט על הגוף הזוכה. לא נאפשר לאף גורם אינטרסנטי להפעיל לחץ על הרשות ולהטות את המכרז".

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות