fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם מצטיין תובע כחצי מיליון שקלים פיצויים

הלוחם, שהוכה על ידי מאבטח של מפעל, תובע את חברת האבטחה בגין נזקי הגוף שנגרמו לו. המאבטח הורשע במשפט פלילי ונגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי
בית משפט | צילום: פוטוליה

חייל משוחרר, לוחם מצטיין בצנחנים, בן 22 בזמן המקרה, יצא לבלות במועדון בקרית חיים. בשלב מסוים הוא יצא "להתאוורר" מחוץ למועדון ונכנס בשגגה לשטח של מפעל סמוך, שם הוא הותקף על ידי מאבטח, וכעת הוא תובע מחברת האבטחה פיצויים בגובה של 430 אלף שקלים

בכתב התביעה שהוגש בבית משפט השלום קריות נגד חברת האבטחה, על ידי עו"ד לידור פוגל-אורן, נטען, כי כאשר הבחין המאבטח בצעיר חודר לשטח המפעל, הוא החל לנסוע לכיוונו במכוניתו, עד אשר הצעיר נפל על לקרקע. עוד נטען, כי בשלב הזה המאבטח יצא מרכבו ובעוד הצעיר שוכב על הרצפה חסר אונים, החל, ללא כל סיבה, להכותו באכזריות, לבעוט בעוצמה ברגליו ובידיו, לדרוך על גבו, לעקם את ידיו עד אשר הצעיר איבד את הכרתו. בהמשך קשר האבטח את ידיו של הצעיר באמצעות חגורת מכנסיו והחזיקו בחוזקה עד אשר המשטרה הגיעה למקום.

נגד המאבטח, בעל עבר פלילי, הוגש כתב אישום פלילי, שבו הואשם בחבלה חמורה. במסגרת הסדר טיעון, הודה המאבטח בכל העובדות שיוחסו לו בכתב האישום והורשע בעבירה של חבלה ברשלנות. נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי וכן פיצויים של 2000 שקלים לצעיר.

מגזר הדין: "עברו הפלילי של הנאשם אינו נקי… אין מחלוקת כי הוא (הצעיר התובע) נמצא חבול בחלקי גוף שונים כמו גם שאין מחלוקת כי הוכה על ידי הנאשם… אין חולק כי מדובר במתלונן שהוא מלח הארץ אשר שירת כלוחם בצנחנים ונקלע לאזור המפעל בטעות בהיותו שיכור…".

עוד לידור אורן-פוגל. צילום: יניר סלע
עוד לידור אורן-פוגל. צילום: יניר סלע

עתה, לאחר שהסתיים המשפט הפלילי, תובע הצעיר את חברת האבטחה, מי שהעסיקה את המאבטח התוקף, בתביעה אזרחית. בכתב התביעה נטען, כי הצעיר שהיה תלמיד מצטיין, ניהל אורח חיים ספורטיבי והיה לוחם בצה"ל, הובהל ממקום התקיפה באמצעות ניידת משטרה לתחנת זבולון, ומשם פונה לבית החולים רמב"ם. הוא עבר בדיקות וצילומים, שהדגימו שטפי דם בעין שמאל, שריטות בצד השמאלי של הפנים, שן שבורה, שבר בשורש כף ידו השמאלית ובכף רגל שמאל. בשל כאבים עזים ובלתי פוסקים בכל חלקי גופו, פנה הצעיר לבית החולים ואובחן אצלו שבר מרוסק ברגלו עם אינפקציה וחוסר עצם. הומלץ לו על המשך ניוד עם סד גבס ללא דריכה וכן על ניתוח ברגלו החבולה. נכון להיום סובל הצעיר מנכות ביד שמאל ורגל שמאל, נכות שתלווה אותו ותגביל אותו כל חייו.

עו"ד פוגל-אורן: "הליך פלילי הוא הליך המתנהל בין המדינה, המאשימה, לנאשם ומטרתו להעניש את העבריין, אם יימצא אשם בביצוע בעבירה. אמנם, במסגרת ההליך הפלילי ניתן לפסוק גם פיצוי לנפגע העבירה, אך מדובר בפיצוי מוגבל ביותר. למשל, במקרה הזה נפסק לנפגע פיצוי של 2000 שקלים בלבד. נפגעי עבירה זכאים לתבוע את הפוגעים בהם בתביעה אזרחית נפרדת מההליך הפלילי. לעיתים, כמו במקרה זה אף נגד המעביד, שהוא גורם אחראי אך לא מי שביצע את העבירה באופן ישיר. בתביעה אזרחית הסכום אינו מוגבל וניתן לתבוע ממבצע העבירה כל סכום אשר ישקף נכונה את הנזק שנגרם לנפגע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות