fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרכז הרפואי זיו בצפת: מסיכות N95 אינן יעילות ואף מהוות סכנה

חל איסור על שימוש במסיכות N95. המרכז הרפואי זיו בצפת הוא חלוץ האיסור בשימוש במסיכות בשל מסוכנות לציבור
מסיכות N95 מסוכנות לציבור. דר ג'לאל טרבייה צילום המרכז הרפואי זיו

מסיכות N95 מסכנות חיים – המרכז הרפואי זיו בצפת חלוץ האיסור בשימוש:

שלט מאיר עיניים מקדם את פני הבאים למרכז הרפואי זיו, כמו גם פרסומים במדיה, בזו הלשון: "על הנכנסים למרכז הרפואי זיו לחבוש מסיכה כירורגית או מסיכת בד כל זמן השהות במתחם. לא תותר כניסה ללא מסיכה, לא תותר כניסה עם מסיכה מסוג N95, עם או בלי שסתום".

במרכז הרפואי זיו בצפת החליטו בשבוע שעבר לאסור על כניסת מבקרים למתחמי בית החולים כשהם חובשים מסיכות פנים מסוג N95, הנתפסות בציבור כבטוחות וכעדיפות יותר. בהנהלת המרכז הרפואי הורו למאבטחים לאפשר כניסה אך ורק לחובשי מסיכות כירורגיות או מסיכות בד תוצרת בית.

ד"ר ג'לאל טרביה, אחראי מניעת זיהומים במרכז הרפואי, מסביר כי קיים קושי רב להותיר את המסיכה על הפנים לאורך זמן כיוון שהיא אטומה לחלוטין, ולכן היא מסוכנת יותר מבחינת הידבקות. "מי שחובש אותה ייאלץ לגעת בה שוב ושוב ואף להסירה מאחר שהיא פחות נוחה. מסיכות N95 מומלצות לשימוש לצוותים רפואיים שעוסקים בטיפול בחולי קורונה בלבד".

מסיכות N95 מסוכנות לציבור החובשים

רופא בכיר במערכת הממשלתית מסביר: "ההבדלים בין מסיכות N95 למסיכות כירורגיות הם לא זניחים, המלצת משרד הבריאות לציבור הרחב היא לא להשתמש בהן כלל. אפילו רופאים במרפאות משתמשים במסיכה כירורגית או בד ולא באלו הנפוצות בקרב הציבור".

על פי משרד הבריאות, למסיכות N95 חסרונות רבים שהציבור לא מודע להם. לדברי אותו רופא בכיר, המסיכה הזאת מסכנת אנשים עם בעיות נשימה. כמו כן מאחר שהן מסיכות יקרות אנשים נוטים שלא להחליף אותן כל יום. אלה עם השסתום בעייתיות אף יותר מאחר שהן מגינות רק על החובש אותן ולא על אחרים. לדברי אותו רופא, אם הדבר היה תלוי בו, היה מורה לקנוס אזרחים שמסתובבים עם מסכת N95 בעלת שסתום.

מסכה תקנית מומלצת

בנוסף למרכז הרפואי זיו, בעוד כמה בתי חולים בארץ החליטו לאסור כניסת מבקרים המצוידים במסיכות מסוג N95, בנימוק שהן אינן יעילות ויתרה מכך מהוות סכנה למשתמש ולציבור הרחב שסביבו. ההסבר: המסיכות אינן מונעות הדבקה בקורונה, כיוון שעל השסתום מופעל לחץ כבד שיכול להפיץ את הנגיפים מהמסיכה שעליכם הלאה אל אחרים בסביבה.

למרות שיעילותן מוטלת בספק ומומחים רבים טוענים שהן מסכנות ומסוכנות, במשרד הבריאות ממשיכים לאשר חבישת מסכות מסוג N95 עם ובלי שסתום.

תגובה מסודרת ממשרד הבריאות טרם התקבלה בנושא.

מסכת N95

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות