fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו נעשה הכל למען הילדים שלנו" חמש אימהות מקרית אתא החליטו לשבור שתיקה

חמש אימהות, תושבות קרית אתא החליטו שדי, נמאס להן לשתוק ויצאו למאבק בעקבות העלאת הארנונה שאושרה ועל המחירים הגבוהים שהעירייה דורשת עבור הקייטנות והצהרונים בעיר, הן פתחו קבוצת פייסבוק בשם "רוצים שינוי בקרית אתא" ויצאו אתמול יחד עם עשרות הורים להפגין מול בניין העירייה וטענו: "אף גורם לא יצא אלינו"
הפגנת ההורים מחוץ לבניין עיריית קרית אתא | צילום: באדיבות תהילה דנינו

מאת: מלי לוי

רוצות שינוי: ויקי כהנא, לימור גיגי, שירה בן זינו, תהילה דנינו וספיר בראל, אימהות ותושבות קרית אתא שהחליטו לעשות שינוי בתודעת התושבים בעיר ופתחו קבוצת פייסבוק הנקראת "רוצים שינוי בקרית אתא" בה הן מוחות על מחירי הקייטנות, העלאת הארנונה שאושרה ועל חוסר ההתחשבות מצד העירייה והיושב בראשה לאחר שנה וחצי של משבר הקורונה שפגע כלכלית בתושבים.

אתמול (יום ה') התאספו והפגינו אימהות ואבות מול בניין העירייה בבקשה להוריד את מחיר הארנונה, קבלת הטבה בחניות, הורדת מחירי הקייטנות, פעילויות לילדים לגיל הרך והטבות קיץ לחופש הגדול בדומה לערים השכנות.

תהילה דנינו, תושבת העיר, אימא לארבעה ילדים ממארגנות המחאה, מספרת ל'הד הקריות': "דיברנו בכאב על העיר כאימהות ותושבות העיר, באנו נטו לבקש בקשות סטנדרטיות שיש בכל עיר, ולא ממקום פוליטי" ומוסיפה על ההפגנה אמש: "אף אחד לא יצא לדבר אלינו, העירייה היתה סגורה"

"יעקב יקר לנו" מחאה מחוץ לבניין עיריית קרית אתא | צילום: באדיבות תהילה דנינו

בשבוע שעבר, מועצת העיר קרית אתא אישרה את צו המיסים לשנת 2022, והמשמעות היא שהארנונה תתייקר בשיעור של 1.92 אחוז – ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים. מהישיבה נעדרו חמישה חברי קואליציה, בהם ראש העירייה, יעקב פרץ וסגנו וממלא מקומו מימון טולדנו. צו המיסים אושר ברוב של שמונה קולות מול ארבעה נגד והישיבה הסתיימה בטונים צורמים מאוד.

הקבוצה הפגינה מול בניין העירייה מספר פעמים החודש ובאחת ההפגנות הצליחו להיפגש ולשוחח פנים מול פנים עם ראש העיר פרץ ולהגיש לו מכתב דרישות רשמי.

שירה בן זינו, ממארגנות המחאה, מספרת כי התושבים משוועים לפעילויות בעיר ולא מחוצה לה ולהורדה במחירי הקייטנות: "חלק גדול מתושבי העיר בעדנו במאבק הזה, מחיר קייטנות הקיץ עומד על 2,340 שקלים, אמא שיש לך ארבעה ילדים קטנים, איך יכולה לעמוד בזה?" ומוסיפה: "נסגרו מחזורי הקייטנות כי לא היו נרשמים, איך אנשים ירשמו אם אין להם כסף? תסתכלו על ערים כמו עכו, לוד ואשדוד, ערים מסובסדות שקיבלו הנחה. ורק אצלנו לא מסוגלים לתת עזרה לתושבים". לדבריה, ראש העיר אומר כי מדובר בבעיית תקציבים וכי רוב התושבים מרוצים.

במכתב שהגישו לראש העיר דרשו מלבד הוזלת הקייטנות והעלאת הארנונה, טיפול ותוספת תכנים חינוכיים ואיכותיים לגיל הרך, שיקום התרבות שהוזנחה, הוזלת החוגים, הופעות קיץ ועוד.

"למה אנחנו צריכות לנסוע לספרייה במוצקין ובביאליק?" אומרת שירה, "הכאב שלנו כתושבים שאנו צריכים לקחת את הילדים שלנו לקאנטרי והופעות בערים אחרות כי פה אין פעילות לילדים".

דורשים השקעה מראש העיר | צילום: באדיבות תהילה דנינו

"זה או להתפטר, או לקחת הלוואות ולשלם את זה"

תהילה ושירה מספרות בכאב על משפחות שנאלצות לעזוב את עבודתן כדי להישאר עם ילדיהם בבית וכי אין להם כסף לקנות אוכל ולהמשיך להתקיים.

"יש פה אנשים אחרי שנת קורונה, אלפי אנשים חנוקים שמציפים אותנו בהודעות ואומרים לנו שאין להם איך למלא את המקרר לשבת. מה שנותר להורים זה או להתפטר, או לקחת הלוואות ולשלם את זה. "מוסיפה שירה ואומרת כי סגנית ראש העיר, עדנה שטיינר, אמרה להן כי התושבים יכולים לפנות לרווחה ולבקש עזרה, אך מדובר בדבר חסר בסיס כאשר מדובר על חלק גדול מאוכלוסיית העיר.

מדגישה שירה ומוסיפה: "חשוב לנו לציין ולהבהיר, כי אין לנו שום עניין פוליטי ושום עניין עם ראש העיר, הטענות הן כלפי ההתנהלות ומה שאנחנו רוצות זה לקבל את מה שמגיע לנו"

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: ״תעריפי הארנונה בקרית אתא הם הזולים ביותר מבין הערים הסמוכות וכל טענה אחרת יש בה בכדי להטעות את הציבור. תעריפי הצהרונים והקייטנות הם בדומה לתעריפים הנגבים בערים השכנות כאשר מספר הילדים הנדרש לפתיחת קייטנה או צהרון נמוך מזה המקובל ביתר הערים. מערכת החינוך בקרית אתא היא אחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בישראל. מרבית המשאבים העירוניים ותקציב העירייה מופנים להשקעה בחינוך ובילדי העיר. הישגי התלמידים בכל מוסדות החינוך הם עדות מוחשית להצלחת מערכת החינוך. כל ניסיון להטיל דופי במערכת החינוך או בצוותי ההוראה המסורים אינה עניינית״

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות