fbpx

דוקורסקי: "הקריות סובלות מבעיית תנים משוטטים. כמות הפניות למוקד העירוני הוכפלה בחצי השנה האחרונה"

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ביקרה היום (חמישי) בקרית ביאליק ושמעה, בין היתר, על בעיית התנים המשוטטים, שריפת הפסולת הפיראטית בכפרים השכנים והרעש של כלי הרכב המשופרים
ציקי אבישר, עידית סילמן ואלי דוקורסקי | צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק
ציקי אבישר, עידית סילמן ואלי דוקורסקי | צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, קיימה היום (חמישי) ביקור עבודה בקרית ביאליק. בפגישה עם השרה השתתפו גם ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר, נציגי רשות הטבע והגנים והנהלת המשרד לאיכות והסביבה.

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, העלה בפגישה את בעיית התנים המשוטטים ברחבי העיר ובערים הסמוכות. לדבריו, קרית ביאליק סובלת שנים רבים מתנים משוטטים, גם בשכונות הוותיקות, אך עם הקמתה של שכונת נאות אפק, הסמוכה לשמורת הטבע עין אפק, הבעיה החמירה. דוקורסקי ציין, כי בחצי השנה האחרונה כמות פניות התושבים למוקד העירוני בנוגע לבעיית התנים הוכפלה, ובעיה דומה קיימת גם בקריות השכנות.

דוקורסקי ביקש את התערבותה המיידית של רשות הטבע והגנים וסיועו של המשרד להגנת הסביבה בנושא.

פגישת עבודה עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בקרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה
פגישת עבודה עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בקרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה

לאחר דיון מעמיק הוחלט, כי לצד הגברת הדילול שיתבצע על ידי רשות הטבע והגנים, ייצאו המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והעיריות בקריות בקמפיין הסברה משולב בנוגע להאכלה נכונה של חתולי רחוב ולהקפדה יתרה על סגירת פחי האשפה והניקיון סביבם על מנת להקטין את מקורות המזון המושכים את התנים לערים.

הנושא הנוסף שנדון בפגישה היה שריפת פסולת פיראטית בכפרים הסמוכים לקריות והשלכותיה. דוקורסקי ואבישר אמרו, כי הם חוששים מהתרחבות התופעה הגורמת לזיהום אוויר כבד, לבעיות נשימה ולפגיעה באיכות החיים של התושבים. כמו כן נדונו בפגישה הרעש מכלי הרכב המשופרים והאופנועים והשתתפות העיריות בקריות בקול קורא של משרד להגנת הסביבה המאפשר הצבת מצלמות ומדי עוצמת רעש בצמתים ובכבישים במרכזיים.

סילמן אמרה בסוף הביקור: "אני מודה לראש העירייה אלי דוקורסקי ולצוות העירייה על קבלת הפנים החמה ועל שיתוף הפעולה הפורה. אני רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה הדוק בין המשרד להגנת הסביבה לבין הרשויות המקומיות, ואני בטוחה שנמשיך לפעול ביחד למען עתיד סביבתי טוב יותר לתושבי ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות