fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הערים, מדוע העיריות לא מקדמות מספיק את הנושא!!

צילום: charging-point

האם יהיו עוד עמדות טעינה ציבוריות או כבר כדאי לקנות פרטיות? באלו עיריות תוכלו למצוא עמדת טעינה לרכב חשמלי ולטעון את הרכב החשמלי בנוחות ובזול?

האם החוק מתיר לרכבים שלא טוענים בעמדת הטעינה  לחנות בחניה? מה עושים אם יש לכם רכב חשמלי, ואתם צריכים לטעון אותו בעיר כי אין לכם עמדת טעינה?

הנה תוצאות הבדיקה.

ברשותכם רכב חשמלי אך אין מספיק עמדות טעינה לרכב חשמלי פנויות תפנו לעירייה.

כבר כולם מכירים את הסיטואציה הזאת מה שבעבר היה קל יותר כי לא היה ביקוש גבוה עבור עמדות טעינה לרכב חשמלי.

אז מה עושים אם יש לכם רכב חשמלי, ובכל יום או יומיים אתם צריכים לטעון אותו כדי להמשיך לנסוע בו לעבודה?

עיריות רבות וגם מועצות מקומיות בכל רכבי ישראל מצאו פתרון זמני שמתהווה לכלל המדינה ועבור בעלי הרכבים החשמליים בלבד בכך שבחרו להתקין עמדות טעינה בחניות בעיר.

בחלק מהמקרים, המחירים משתנים לכל קילו וואט שעה בדרך כלל זה תלוי במחיר שהעירייה סגרה עם בעלי המטענים ולעתים הוא מחיר מפוקח ולעיתים לא ופערי המחירים הם עד כ40 % יותר.

הכוונה הטובה של העריות השונות היא שתשאירו את הרכב בטעינה לכל הלילה ותוכלו ללכת לישון, זה היה נכון עד לפני כשנה.

אך זה לאחרונה מתבדה כי ישנם רכבים נוספים שרוצים להטעין וכבר ישנם פניות רבות ותלונות שמצטברות במוקדי השירות למציאת פתרון לכך.

הפתרון המוצע כרגע הוא קבלת הודעה לבעל הרכב לבוא לקחת אותו בסיומו של הטעינה.

זהו רעיון מצוין לשעות הנוחות במהלך היום, אך מה היתרון בשעות המאוחרות למה הכוונה?

להטעין את הרכב בעמדת טעינה למשך של 5 שעות זהו זמן לא מבוטל ואם התחלתם את הטעינה בשעה 10 בלילה אז הציפייה שתוציאו אותו ב3 לפנות בוקר זו דרישה לא הגיונית.

לכן ישנם לא מעט שיקולים של תכנון לתהליך חדש ולא מוכר על ידי העיריות מול בעלי המטענים שרוצים שהציבור יטעין כל הזמן בכדי לייצר רווח גבוה תוך אכיפה ייתרה של העיריה על אלו שלא יצייתו להוראות.

עמדת טעינה מהירה או איטית כאן ההבדל?

כמה זמן תימשך הטעינה הוא המפתח ליצירת עוד מקומות טעינה לאחרים מבלי להגדיל את מקומות החניה שגם כך נמצאות בחסר.

הרי חלק מהעמדות המותקנות הן עמדות טעינה איטיות כי העלות שלהם קטנה בהרבה מאשר עמדות טעינה מהירות.

קצב טעינה של עד 22 קילוואט הוא הכי גבוה שיש לטעינה האיטית ומשל הזמן הדרוש כיום להטעין רכב שמגיע מרוקן הוא עומד על 5- 6 שעות.

עמדת טעינה כזו תספיק לטעינה לאורך הלילה אך לא ישאיר מקום לאחרים, כך מי שתופס "נתקע " שעות בחניה.

הפתרון לתחלופת של טעינות לרכבים רבים יותר הוא הצטיידות בעמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות, שיאפשרו טעינות קצרות ומהירות, מה שהעיריות מבינות כיום שלא היה באמתחתם בעבר.

הרכבים יוטענו כמו בעמדות המהירות באילת בקצב של עד 60 קילוואט או אפילו עד 150 קילוואט מהלך זה יאפשר לרכבים נוספים לטעון באותה עמדה.

שאלנו את מנכ"ל charging-point טל ישראל האם כדאי לחכות לעיריות או לרכוש עמדת טעינה.

לכאורה רואים שינוי לטובה בכל הקשור לעמדות טעינה ציבוריות אך העיריות לוקות בחסר, פחות מדי מקומות טעינה וזמני תגובה ארוכים למכרזים ויציאה לפועל.

העיריות מבניות את הצורך אך הזמן הוא המרכיב העיקרי בהחלטה בין לרכוש עמדת טעינה או להטעין ברחבי העיר.

בעל רכב חשמלי שאינו רכש עמדת טעינה מטעין ברחבי העיר או בקניונים, אחרי זמן קצר הוא מרגיש שעניין זה לא נוח לו מכמה סיבות, אין מקומות חניה ולא תמיד העמדה פנויה, חוסר וודאות של טעינה, מחיר יקר יותר, וחוסר נוחות של בעלי רכב להשאיר את הרכב בחוץ ועוד.

ישנם עוד סיבות אך אילו העיקריות שמביאות אותו לרכישת עמדה ביתית ופרטית בכל המשתמע מכך.

אכן אנו רואים יותר ויותר קניות של בעלי רכבים חשמליים אשר רוכשים מאיתנו עמדות טעינה לרכבים חשמליים ויותר מבעבר.

אנו חושבים שזהו הפתרון הנוח והמקובל ביותר בעולם וגם בארצנו הקטנה שאימצה את הרכב החשמלי לשורותיה.

הכתבה בהתייעצות חברת charging-point

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות