fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלבניה: היעד שרובנו עדיין לא גילינו

עם נופים מדהימים, מחירים נמוכים ותושבים ידידותיים – אין פלא שאלבניה נחשבת ליעד מבוקש עבור תיירים מכל העולם. הנה כל מה שכדאי לגזור ולשמור לקראת טיול באלבניה, רגע לפני שאתם מתחילים לארוז.
אלבניה | צילום: Shutterstock

אלבניה נחשבת כיעד מפתיע עבור מי שלא מכיר אותה: יש בה אקלים ים תיכוני ולא מעט אתרי מורשת עולמית של אונסקו, המחירים נמוכים במיוחד והאוכל נחשב מעולה. אבל יותר מהכול, אלבניה ידועה בשל שפע עצום של אפשרויות חופשה מלהיבות: שופינג בעיר הבירה טירנה או חופשת בטן גב בחופי סרנדה; טיולי ג'יפים אתגריים וביקור באזורים הכפריים המסורתיים מחוץ לעיר; טיולי טבע והיכרות עם התרבות האלבנית המיוחדת במינה ועוד.

תכירו את תושבי אלבניה (כדאי לכם)

רוב תושבי אלבניה הם מוסלמים אך חילוניים לחלוטין – כתוצאה משנים ארוכות של שלטון קומוניסטי. הם מחויבים לקוד המוסרי המסורתי הייחודי לתושבי אלבניה, המחייב כל אלבני באשר הוא לסייע לכל אדם שנמצא בסכנה – ללא הבדל גזע, דת או מין. זו גם אחת הסיבות לכך שבתקופת מלחמת העולם השנייה ניצלו רוב יהודי אלבניה. מעבר לכך, תושבי אלבניה הם אנשים מסבירי פנים וידידותיים לתיירים, גם אם חלקם לא דוברים אנגלית.

מה יש לעשות באלבניה (בעצם, מה לא?)

במקום ללכת לאיבוד בתוך שפע האפשרויות, מומלץ להתמקד באזור אחד של המדינה ולטייל בו:

מרכז אלבניה ועיר הבירה טירנה

עיר הבירה טירנה נמצאת במרכז אלבניה והיא מהווה אטרקציה נפלאה בזכות עצמה. במבני העיר הצבעוניים מחכה לכם שפע של אפשרויות: מקומות בילוי, פסטיבלים, הופעות, שופינג ומגוון אטרקציות, לצד בתי קפה, בתי קזינו, מסעדות ומרכזי קניות גדולים. לחובבי התרבות מחכים מוזיאונים, אתרים היסטוריים רבים ותיאטרון האופרה והבלט של העיר. אם אתם מגיעים עם המשפחה, תשמחו לדעת שיש פארק מים במרחק 15 דקות נסיעה מהעיר.

הנה כמה מהאטרקציות המפורסמות במרכז אלבניה: העיר דורס העתיקה, פארק דיביסטה קרבאסטה, אפולוניה העתיקה ופארק לורה עם 12 אגמים קרחוניים. יש גם הרים גבוהים ונופים נפלאים.

דרום אלבניה

דרום אלבניה הוא אזור ים תיכוני עם אווירה, נופים וחופים מזמינים. אפשר לבלות על חוף הים או לגלות את הטבע המרגש והייחודי של אלבניה: קצרה היריעה מלפרט את שפע האפשרויות לטיול באזור הדרום, אך יש בו מספר לא מבוטל של ערים עתיקות, כפרים ואתרים שבהם השתמרו מבנים ואורחות חיים מתקופות שונות לאורך ההיסטוריה העשירה של המדינה. הנה כמה מהבולטים שבהם:

  • בוטרינט – עיר עתיקה עם שרידים ארכיאולוגים רבים, השוכנים ביער טבעי גדול ועשיר.
  • שמורת קרבורון סזן – גן עדן לחובבי טיולים והרפתקאות, עם מערות והרים, לצד חופים יפים, שרידי ספינות טבועות ומינים רבים של בעלי חיים.
  • סרנדה – עיר קטנה השוכנת על חופו של ים Ionian. מי הים החמימים, שפע אטרקציות וקרבה לאי קורפו, הופכים אותה אטרקטיבית לתיירים רבים.
  • אגם אוכריד – אגם גדול ופסטורלי, שלחופיו כפרי דייגים וטבע עשיר.

טיול בצפון אלבניה

צפון אלבניה הוא אזור הררי ציורי, עם אגמי קרח ומורשת תרבותית עתיקה. הרי הצפון מכונים "האלפים האלבניים". למרגלותיהם משתרעים פארקים לאומיים ואגמים. לאזור הצפון מגיעים תיירים כדי להתנסות בחוויות כמו טיפוס הרים, דייג וטיולים רגליים, וגם כדי לחוות את מסורת האירוח האלבנית ואת הקולינריה המקומית המשובחת.

אגם שקודרה והעיר שקודרה הם אחד מאתרי התיירות הבולטים במדינה ובו תוכלו ליהנות משייט, דייג וספורט ימי. בפארק נייקאי מרטור תוכלו לגלות נוף הררי מרהיב עם יערות צפופים, עמקים וצוקים, נהרות ואגמים קטנים.

איך להצטייד לקראת ההרפתקה שלכם באלבניה?

כדי להיערך לטיול ביעד מלהיב ומגוון כמו אלבניה, תצטרכו קודם להחליט איזה סוג של טיול אתם מחפשים: האם חופשת בטן גב עם שופינג בטירנה? או טיולי ג'יפים וטיפוס הרים באזור הכפרי? ואולי דווקא הייקינג באלפים האלבניים וספורט ימי באגם?

בין אם אתם אורזים בגד ים לחופשה על החוף ובין אם תצטרכו נעלי הייקינג ותרמיל לטיול אתגרי בשמורות הטבע, כדאי להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל . רכישת ביטוח נסיעות מאפשרת לכם ליהנות מהטיול בראש שקט, בידיעה שבמידת הצורך יש מי שדואג לכם. בעת בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לבדוק את היקף ואופי הכיסוי. לצד זאת, חשוב לבדוק מהי קלות הפעלת הביטוח ברגע האמת: רוכשים ביטוח נסיעות? וודאו שהוא כולל אפליקציה ייעודית,  המאפשרת לכם להפעיל את הביטוח בלחיצת כפתור.

איך דואגים לבריאות בכמה לחיצות פשוטות?

בין אם אתם נמצאים על חופו של אגם יפהפה או באמצע טיול בין נופים מרהיבים בתוך הטבע האינסופי של אלבניה, הדבר האחרון שתרצו הוא להזיע ולהתרוצץ כשצריך מענה רפואי.

כדי לאפשר לכם לדאוג לבריאות במינימום מאמץ, ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקסsmart travel כולל אפליקציה ייעודית, המאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות בלחיצת כפתור. בין היתר האפליקציה מאפשרת לכם לאתר רופא בהתאם לסוג התמחות, השפה, המרחק שלו ממיקומכם ושנות הניסיון. תוכלו אפילו לצפות בדירוג שהוא קיבל ע"י מבוטחים אחרים. אחרי שתבחרו ברופא המתאים תוכלו לקבוע אליו תור מתוך האפליקציה, בלי לבצע שיחות טלפון מיותרות. רוצים לראות רופא בלי לצאת מפתח החדר? תוכלו לקבוע שיחת ווידאו, ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד אליכם.

ראיתם רופא? במידה שיש לכם ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס, לא צריך להוציא את כרטיס האשראי מהארנק. אם קבעתם תור דרך האפליקציה, הפניקס כבר תשלם לרופא עבורכם. השירות באפליקציה ניתן ע"י Air Doctor – חברה ישראלית המחברת בין רופאים למטיילים ברחבי העולם.

עם שפע אפשרויות לחופשה וטיול, אלבניה יכולה להיות גן עדן של ממש למטיילים ונופשים מכל הסוגים. רק אל תשכחו "לארוז" לדרך את הפריט הכי חשוב לפני כל נסיעה – ביטוח נסיעות שישמור עליכם לאורך כל החופשה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות