fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שווה לדעת צרפתית בלב ים

עדן עטיה צילום דו"צ
עדן עטיה צילום דו"צ

נתניה מוכרת בארץ כעיר אותה מעדיפים העולים והתיירים מצרפת ואכן מתגוררים בה הרבה דוברי צרפתית מהם גם רבים שהם ילידי נתניה ותושביה הותיקים. כל שפה זרה מדוברת היא יתרון. את הקביעה הזאת הוכיח לפני שבועיים עדן עטיה, 23 מנתניה סגן בחיל הים המשמש כסגן מפקד ספינת שלדג  מפלגת 916 שעושה סיורי בטחון שוטף בגזרה הדרומית גם בגבול המים הטריטוריאלים של ישראל עם עזה.

עדן עטיה צילום דו"צ
עדן עטיה צילום דו"צ

"במהלך סיור שגרתי שעשינו לאחרונה קיבלנו דיווח מהחוף שהם מבחינים במטרה לא מזוהה בים, מטרה שנעה ונסחפה כנראה ממצרים. התבקשנו לזהות את המטרה, התקרבנו אליה וראינו שזו יאכטה שנראתה כנטושה. אחרי מספר סיבובים וקריאות במערכת הכריזה הבחנו באדם, 67 שעלה מהספינה, נראה מבולבל ולא הבין מה אנחנו רוצים ממנו. כשניסינו לתקשר אתו והוא לא הבין אותנו הבחנו שעל הספינה מתנוסס דגל בלגיה. שם נכנסתי לתמונה וקראתי לו בכריזה אם הוא מבין צרפתית. הוא סימן שכן ובמהלך השיחה הוא נעלם לתוך היאכטה ודבר אתנו בקשר האזרחי".

מה קרה לו?

"הוא הסביר לי שהוא נמצא 30 יום בים מאז יצא ממונפלייה בצרפת בכוונה להגיע למדקסר דרך תעלת סואץ. בדך הוא נקלע לסערה, עגן בפורט סעיד שם נקשר בנמל ולהפתעתו התעורר בלב הסערה בגלים גבוהים שסחפו אותו עד אזור דרום רצועת עזה. כל מכשור הניווט שלו נהרס והוא בעצמו נפצע בסערה שטלטלה את היאכטה שלו בצורה חזקה. תוך כדי תקשורת אתו הבנו שמדובר בארוע הצלה ועברנו לחלץ אותו ולטפל בו".

מבין רק צרפתית צילום עצמי
מבין רק צרפתית צילום עצמי

עזרה לכלי שייט אחר בים זה חוק בימאות?

"נכון. האיש סיפר שהוא בקש עזרה מספינות סוחר ואחרות ואף אחד לא נענה לעזור לו. ואנחנו, חיל הים של צבא הגנה לישראל הצלנו אותו. זה אחד מהעקרונות של חיל הים ומעבר לתפקיד של שמירה על הגבולות הימיים של ישראל אנחנו רואים כמשימה חשובה לעזור לכל אדם שנמצא בים במצוקה".

עדן, נולד בנתניה להורים שנולדו בצרפת. הוא למד בבתי הספר נורדאו ותיכון אלדד. יש לו שלושה אחים והוא הצעיר ביניהם. בבית מדברים בצרפתית שהיא בימים אלה שפה שניה בנתניה אחרי הרוסית. מבין 14 אנשי צוות הספינה הוא היה היחידי שמדבר צרפתית. צרפתית שפה שווה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות