fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחת לאפינו מתרחש גהנום

להפגנת ההורים בכיכר העצמאות הגיעו מאות הורים ובהם חברי מועצה גננות ותיקות סבים וסבתות.
מפגינים נגד אלימות בילדים

"יש שלקחת אחריות על הגיל הרך, לעשות רפורמה. לא רק אכיפה ולא רק מצלמות.  יש לעשות שינוי ולהעביר את הפקוח על הגיל הרך ממשרד הרווחה למשרד החינוך" כך הניה, גננת 39 שנים בנתניה  "מתחת לאפינו מתרחש גהנום עלי אדמות" היא אומרת.

מאות הורים מנתניה אמהות, אבות, סבים וסבתות, פעילים ואנשי ציבור הגיעו הערב לכיכר העצמאות להפגין נגד אלימות נגד פעוטות ולמען רפורמה בחינוך הילדים מגיל 0 -3 בגני הילדים  ומעונות היום. הדרישה היתה להעביר את הפקוח ממשרד הרווחה למשרד החינוך.

רגע של הסכמות. חברי מועצה

חברת מועצת העיר ציפי קפל: "אנחנו מפגינים למען הילדים של כולנו, הגיע הזמן שיהיה פיקוח על הגנים הפרטיים לפעוטות מגיל 0-3 , מדינה שמעודדת ילודה צריכה לקחת אחריות ולשמור עליהם. עם חבל משחקים ולא קושרים ילדים. התעללות לא פותרים בהתעלמות. די לשתיקה דורשים מהפיכה בחינוך לגיל הרך. שלטים אדומים. בלונים אדומים. חולצות אדומות. 'דם ילדינו לא יהיה הפקר', צועקים בהפגנת ההורים בכיכר העצמאות. זעקת ההורים לילדי המעונות. 'נשי ההוראה מתביישים במעשים השפלים של מי שקראו לעצמן גננות. אנו הגננות המוסמכות נילחם עד שממשלת ישראל תמלא את כל בקשותיו ילדינו אינם שק איגרוף.'

הפגנה בכיכר.אתי דובר ואהרון אורגד

אהרון אורגד: "באתי להזדהות הערב עם הפגנת ההורים בכיכר העצמאות בנתניה כנגד הגננת המתעללת מראש העין ותופעת ההתעללות שנחשפה בכמה מקומות. היו איתי עוד נבחרי ציבור ממועצת העיר וטוב שכך. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעשה מעשה, בעיקר בחקיקה, בהטלת החובה להתקין מצלמות בכל גן ופעוטון ובנושא הפיקוח. פיקוח על המטפלות בפעוטות בכל גיל, מהיום הראשון שהם במעון/פעוטון/ צהרון. היכן שיש ילדים צריך פיקוח. זו אמירה של מדינה מסודרת! לא כל אחת יכולה לטפל בילדים רכים. המדינה צריכה לתת הדעת על כך.

אני מתכוון גם לבקש מראש העיר נתניה הגב׳ פיירברג איכר לבחון אם ומה אנחנו בנתניה יכולים לעשות בעניין, עוד לפני הממשלה".

טלי מולנר: "כיו׳ר הועדה לקידום מעמד הילד וכממונה על הרווחה בכוונתי להיפגש כבר בשבוע הבא עם ראש העיר ולדון איתה בנושא ההתעללות בחסרי הישע בגנים ובמעונות. ממשלת ישראל חייבת לתת את הדעת ולטפל במיידית דרך חקיקה בנושאי פיקוח על הגנים הפרטיים ועל העובדים המועסקים שם.

חוק המצלמות אומנם יכנס לתוקפו בשנת 2020 אולם בכוונתי להמליץ לראש העיר למצוא דרכים לעודד גנים פרטיים בנתניה להתחיל ליישם את החוק כבר משנת 2019. אמליץ על מציאת דרכים לעידוד גנים פרטיים לרשת את הגנים כולל מצלמות במעגל סגור בהם להורים יש אפשרות צפייה בלייב בכל רגע נתון. אציע לפנות למשרד החינוך ולדרוש התקנת מצלמות גם בגני עיריה בהם גילאי 3. גם במעונות היום המפוקחים יש צורך בהגברת פיקוח ורישות המעונות וגם נושא זה ידון בפגישה עם ראש העיר. אנחנו כרשות לא נוכל לעבור לסדר היום לאור המקרים הקשים וההתעללות שנחשפה בגנים הפרטיים ובמעונות בפיקוח. אחרי מקרה ראש העין הדברים יהיו חייבים להשתנות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות