fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יורדי ים זבולון. זוכרים?

מקום על החוף עם הסטוריה מימיה הרחוקים של נתניה

בחוף סירונית על צלע המצוק קיים מבנה לבן עליו מתנוסס השם "אגודת יורדי ים זבולון". לא רבים מתושבי העיר מכירים את השם הזה והמשמעות שלו. הוא נבנה לפני שהוקמו שוברי הגלים, כשהים היה פתוח וצעירי נתניה שאהבו את הים לא רק בילו בו שעות ארוכות אלא גם השיטו בו סירות. בדצמבר 1962 בטקס חגיגי נחנך בחוף המרכזי של העיר סניף של אגודת יורדי ים זבולון הארצית. מי שיזם את בניית המבנה היה האדריכל ד"ר חיים בן עמר מראשוני אדריכלי העיר. בטקס השתתף ראש העיר דאז עובד בן עמי, אנשי האגדוה מכל הארץ והיה משט של מפרשיות מהדגמים 420, קרוול ומיניסייל. הבניין נקרא על שמו של משה גרידינגר יזם חיפאי בעליה של חברת תיאטראות ישראל ובעליהם של מספר בתי קולנוע בחיפה בשנות השלושים.

מטרתה של אגודת זבולון היה להעמיד דור של יורדי ים עבריים: מלחים, קצינים ימיים, דייגים וספני נמלים. בשנת 1936 בעת ייסוד האגודה אמר בן עמי: "עלינו לזכור עד כמה גדולה השעה, אם זכינו עתה לקרוע חלון אל הים ולייסד את נמל תל אביב, אנו נניח הערב יסוד לאגודה ימית בנתניה, כסניף להסתדרות הגדולה "זבולון". בזה נצעד קדימה לקראת החזון הגדול שלנו  לשלוח צעירים לפתוח את שער נתניה לים הגדול". המהנדס גילברט קורנפלד הוסיף: "אנו בטוחים שנתניה תהיה 'נתניה על הים' עיר חוף בין תל אביב לחיפה". נשיאת "זבולון" העולמית הגב' דיאמונד: "אני שמחה להימצא כאן אתכם ואני סבורה שזהו ערב היסטורי לנתניה. כשם שיש פירות זהב על העץ כך יש פרי זהב בים." אז נמל לא הוקם בנתניה ועל מרינה הדעות חלוקות.

היום משמש המבנה של יורדי ים זבולון לאחסון סירות ולפעילות גלישה. צפונה מזבולון מתנהלת פעילות ענפה במרכז הימי של צופי ים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות