fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: תושבי רחוב גלעד נדרשים לשלם סכומים של כ- 100 אלף שקלים לכל בית

התושבים, נדרשים לשלם היטלים בסכומים אלה, בגין סלילת כביש שבוצעה לפני כשנה ברחוב
ד"ר מתן שטרנברג ועינת מקוב ברחוב גלעד \ צילום: איילת קדם
ד"ר מתן שטרנברג ועינת מקוב ברחוב גלעד צילום: איילת קדם

תושבי רחוב גלעד בפרדס חנה, זועמים. עקב דרישת המועצה, לפיה עליהם לשלם היטלי סלילה כבדים. של 85 עד 100 אלף שקלים בקירוב, עבור כל משפחה. הדרישה לתושבים, ברובם מבוגרים, ניתנה בינואר 2019. ולדבריהם, חלק מהדיירים כבר שילמו, מבלי להתווכח. החלק הנוסף, כחמש משפחות, פנו לעורך דין. תושב רחוב גלעד. ובסופו של דבר, השיגו לאחרונה הנחה של 10 אחוז בלבד. וכל זה, בלב תקופת הקורונה.

ד"ר מתן שטרנברג, תושב הרחוב: "אנחנו שומעים על הקפאת המשכנתאות ואי אילו תשלומים אחרים. זה מטורף, לדרוש מאיתנו לשלם היטלים בסדר גודל כזה, דווקא עכשיו".

 

היטל חוזר

בצר לה, נברה תושבת הרחוב עינת מקוב בארכיונים. פשפשה ומצאה את חוק העזר העירוני של מועצת כפר סבא, משנת 1964. לפיו: "בעל נכס החייב בהיטל, ישלם היטל בעד סלילת רחוב אחד בלבד – פעם אחת בלבד, לפי הוראות חוק עזר זה. תשלום ששולם כדמי השתתפות, בשל סלילת רחובות". סעיף זה בחוק העזר העירוני, שנשלח גם לחדשות חדרה במלואו, מצביע לכאורה על כך שתושבי הרחוב אינם צריכים לשלם דבר וחצי דבר. כיוון שכבר שילמו למועצה על סלילת הרחוב בפעם הקודמת, שבו ביצעה המועצה את עבודות הסלילה. אי שם בשנות ה-60. אלא שבמועצת פרדס חנה, אמרו לתושבים שאין זה כך. שכן בשנת 2007, נעשה תיקון לסעיף בחוק העזר העירוני ההוא, משנת 1964. לפיו מי ששילם פעם אחת, לא יצטרך לשלם שוב את ההיטל המחודש, על סלילת הכביש. ועכשיו, מזמן שנעשה התיקון-צריך לשלם.

עו"ד אלי עמר, תושב הרחוב: "במועצה, מציעים לנו 10 אחוזים של הנחה בתשלומי ההיטלים. וזה אחרי מו"מ אתם. שנהלנו אני ועורך דין נוסף ממשרדי, עו"ד רותם חנני, המומחה לתחום. לכן נתתי לו לטפל בתיק . אני אחד מדיירי המגרשים והאינטרס שלי, הוא לשלם כמה שפחות. אני אמור לשלם הכי הרבה מכולם: 150 אלף על יחידת דיור אחת ועוד 170 על השנייה. אז מה יהיה? ממש עכשיו, נודע לנו כי קבלנו הנחה על ההיטלים, ולו כדי לחסוך זמן בתי משפט. וכל העניין התארך, בשל הקורונה. רק עכשיו, פנו אלינו עם תשובה בכתב. הדיירים יצטרכו להחליט, בזמן הקרוב מאוד. האם לקבל את הצעת המועצה, או לגשת להליך משפטי".

 

חוסר אונים

עינת מקוב, מתקשה להשלים עם הדברים כמות שהם. "בתיקון לחוק העזר העירוני, מתייחסים לחוק של שנת 1964. אבל הכביש ברחוב שלנו, נסלל בשנת 1963. אז למעשה, גם חוק העזר העירוני משנת 1964, לא חל עליו".

ד"ר מתן שטרנברג, מצדו, ניסה לחפש הוכחות לכך שמועצת פרדס חנה עורכת למעשה גביה כפולה. שבמהלכה, שילם מי ששילם על סלילת הכביש למועצה. והיא, מצדה, גובה שוב את הכסף מהתושבים. אלא שבדיקה של חדשות חדרה, מגלה שבניגוד למה שנעשה לאחרונה ברחוב האביב בחדרה, אין הדבר כך. לא נערכה גביה כפולה מצד המועצה המקומית. ועל התושבים, כפי שאומר עו"ד אלי עמר, לבחור. האם להיענות להנחה שניתנה על ידי המועצה המקומית אם לאו.

עו"ד אלי עמר בתגובה למצב הדברים: "התושבים, לא רוצים לשלם".

ממועצת פרדס חנה נמסר: "כידוע, גובה ההיטל הוא פועל יוצא של פוטנציאל הבינוי של כל נכס. ובשל העובדה שמרבית החלקות ברחוב הם בגודל של כשני דונם, ומאות מטרים רבועים פלוס זכויות בנייה-ההיטלים הם בהתאם. בהנחה שיש מקרה נקודתי הדורש בירור, בעל הנכס מוזמן לפנות למועצה. והעניין ייבדק".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות