fbpx
Netanya, IL
30°
Sunny
17h18h19h20h21h
29°C
29°C
27°C
26°C
26°C

כנס יום האחות בהלל יפה

"אנחנו מאמינים בכם, מאמינים בידע שיש לכם להקנות לסטודנטים ובעיקר בערכים שאתם מקנים להם, שהם הערכים התואמים את רוח ביה"ס, רוח של אחדות, אמונה ואהבת האדם באשר הוא אדם". במילים אלו פתחה פרופ' מירב בן נתן, מנהלת ביה"ס האקדמי לאחים ואחיות הלל יפה את כנס יום האחות שהוקדש להוקרה ולעשיה של המדריכים הקליניים אשר מדריכים סטודנטים במחלקות ואחראיים על ההכשרה שלהם בשטח.
כנס יום האחות בהלל יפה | צילום: פרופ' מירב בן נתן

את הכנס המרגש שהיה בסימן "גשרים תרבותיים ליצירת דיאלוג" פתחה ד"ר מיכל שוסטר מארגון אקורד שנתנה הרצאה וגם כלים להתמודדות עם השונות התרבותית הקיימת במקצועות הרפואה, לאחר הפסקה טעימה שכללה דוכני פנקייקים עשירים, מגשי פירות ועוגות המשכנו עם הרצאות טד קצרות וממוקדות של 3 מרכזים בכירים בביה"ס.

מיייצג החברה הערבית
| צילום: באדיבות פרופ' מירב בן נתן

יפית קלוש הרצתה על גלגולי החיים שהובילו אותה לרצון לעשות שינוי ממקצוע ההוראה למקצוע הסיעוד ואיך היא משלבת את הכלים שיש לה מהמקצוע הקודם להתמודד עם אתגרים בשדה הקליני.

רומן פילשטינסקי הרצה על המעבר החד משדה הקרב של המלחמה לחיים בעורף, חוסר ההבנה של האנשים שלא היו בשטח והפערים שנוצרים כתוצאה מכך.

ואומימה סלאמה הרצתה על חוויותיה כמיילדת בבי"ח בגינאה המשוונית באפריקה, על פערי התרבויות והלמידה מרפואה שונה לחלוטין לזו שלנו בארץ.

פרס למדריכה קלינית מצטיינת ג'ב גלינה דשבסקי ע״י פרופ מירב בן נתן מנהלת ביה"ס וגב׳ גלית פוקס כהן מנהלנית ביה״ס | צילום: באדיבות פרופ' מירב בן נתן

בהמשך הוכרזה המדריכה הקלינית המצטיינת גלינה דשבסקי אשר נבחרה בסקר אנונימי ע"י סטודנטים מבי"הס וקיבלה תעודת הוקרה ושי על פעילותה רבת השנים לקידום ולימוד סטודנטים.

הכנס נחתם באתנחתא מוזיקלית בשיר "מה שלומך אחות הבוקר" שכתבה נעמי שמר. את השיר שרו ענת צ'רני זמרת האופרה הישראלית שהינה סטודנטית בביה"ס ואיה סלאמה, ביתה של אומימה המרכזת וליוותה בנגינה שירה בן יהושע שגם היא סטודנטית בביה"ס.

"אנחנו מאמינים כי לכל מחנך צריך שיהיו שתי אהבות ושלוש אמונות: אהבה לחניכים ואהבה למקצוע, אמונה בכוחותיו כמחנך, אמונה בערכים שמבקש להקנות לחניכיו, ואמונה כי יספגו את מה שמלמד אותם" במילים האלו סיכמה פרופ' מירב את הכנס המכובד.

מיצג העדה האתיופית | צילום: באדיבות פרופ' מירב בן נתן

ביציאה מהכנס חיכו למשתתפים ארוחת צהריים עשירה ומיצגים מתרבויות שונות המרכיבים את הפסיפס הישראלי, בהובלת מנהיגות הסטודנטים בביה"ס.

המדריכים הקליניים הביעו שביעות רצון גדולה מאוד מהיום שאורגן במיוחד בשבילם, מהמחשבה עליהם ומהרצון להוקיר אותם.

צפו בסרטון: 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות