fbpx
Netanya, IL
31°
Sunny
11h12h13h14h15h
32°C
33°C
32°C
32°C
32°C

הורי בית ספר שדות בפרדס חנה נגד המחנכת

ילדי כיתה ד' 3 בבית הספר היסודי ממלכתי בפרדס חנה, לא הלכו היום לבית הספר, כי ההורים לא רוצים את המחנכת. מנהלת בית הספר טלמור קלוס: "ההורים חצו את הגבול".
בית ספר שדות בפרדס חנה \ צילום: איילת קדם
בית ספר שדות בפרדס חנה צילום: איילת קדם

דרמה בבית ספר שדות שבפרדס חנה: הורים של ילדי כיתה ד' 3  לא שולחים את הילדים ללימודים. זאת אחרי שהתאגדו והחליטו כי אינם רוצים שהמורה מחדרה מהמגזר הדתי, נשואה ואם לשניים, תחנך את ילדיהם.

הם שלחו מכתב למנהלת בית הספר, טלמור קלוס וביקשו להחליפה בשל טיעונים שונים הנוגעים לתפקודה המקצועי. בתגובה, וכדי להפיג את חששותיהם, הבטיחה המנהלת ללוות את המורה באופן אישי. אלא שההורים לא הסתפקו בזה, והחליטו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר.

אחד ההורים לחדשות חדרה: "אנחנו לא עושים את זה כדי להעליב, וזה לא אישי. הכיתה רגישה וזקוקה למחנכת וותיקה. מנהלת בית ספר שדות, טלמור קלוס: "זו לא מורה מתעללת, עצוב מאוד שהגענו לזה".

 

"מצבה של הכיתה רק הידרדר"

כדי לגבות ולעבות את טענותיהם, אספו הורי כיתה ד' 3 מכתבי תמיכה של הורים נוספים, שילדיהם חונכו ולמדו אצל המורה בשנים עברו ושלחו למנהלת. "המורה חינכה את בני הבכור ומאוד התקשתה במשימה", נכתב באחד המכתבים, "התקשתה ליצור קשר אישי עם הילדים, התקשתה לראות את צרכיהם הרגשיים ולנתב אותם. היתה זו כיתה עם קשיים חברתיים והתנהגותיים ונוכחותה לא רק שלא עזרה, אלא מצבה של הכיתה רק הידרדר".

במכתב אחר נכתב: "מדובר בדעה אישית שלנו. כשקיבלה המורה את הכיתה, היא קבלה כיתה מגובשת, שמחה, עם ילדים שמכבדים אחד את השני ואוהבים ללמוד. בסוף כיתה ד' ההרגשה שלנו כהורים היא שהכיתה פשוט התקלקלה. התקשורת של המורה מול ההורים הייתה פשוט לא תקינה ולא שקופה. היה קשה מאוד לקבל תשובות על שאלות פשוטות, כמו כן נדמה שחסרים לה ידע והבנה בסיסיים בגיל המדובר של הילדים".

הורה נוסף כתב: "אין למורה יכולת לגבש, אין לה יכולת הכלה, אין לה יכולת ללמד. במקצוע ההוראה, נדרשים כישורים נוספים מלבד תעודה. מה שלצערי לא קיים אצל המורה".

 

מחנכת הכיתה בחיק משפחתה \ צילום: פרטי
מחנכת הכיתה בחיק משפחתה \ צילום: פרטי

 

"היא לא מחנכת ראויה"

כששלחה מנהלת בית הספר להורים, אחרי שיגור המכתבים הזועמים ביום חמישי שעבר, מכתב ארוך ומרגיע בין ארבעה עמודים ובו שאלה את ההורים מדוע אינם בוטחים בה ואף הציעה ליווי למורה, ענו ההורים בסירוב והשיבו בזעם.

אחד ההורים לחדשות חדרה: "אני מרגיש עם הגב לקיר, אין לנו ברירה. עצם העובדה שהמנהלת רוצה להעניק למורה חניכה וליווי, מוכיח שיש בעיה עם המורה. מנהלת שבטוחה בדרכה, לא כותבת מייל של ארבעה עמודים. והדברים שהיא הציעה, מעידים על כך שהמחנכת היא לא ראויה. ואנחנו לא נגיע לבית הספר. היתה לכיתה בעבר מחנכת שלא הצליחה להחזיק אותם ובכיתה ג' הגיע לכיתה מחנך שהצליח טיפה לשקם את הכיתה, ועזב. הכיתה צריכה מחנכת אחרת".

 

"ההורים חצו את הגבול"

מנהלת בית ספר שדות, טלמור קלוס, אומרת שבית הספר אינו אמור להיות מקום למלחמות. "אני אשת חינוך המאמינה בהידברות ולא בעימותים", היא אומרת, "זאת הפעם הראשונה שאני נתקלת בדבר כזה. ואני מקוה שההורים יחזרו בהם ויגלו התנהגות נכונה. אם יש קשר בין העובדה שהמורה דתיה לבין התנהלות ההורים, זה מצער אותי מאוד. יש בבית הספר הורים מהמגזר הדתי. עם כל הכבוד להורים, יש כאן בלבול. אני מבינה את החרדות, אבל הם ההורים חצו את הגבול".

 

הפסיכולוגית הקלינית  המומחית נעמי הסנר, מנהלת מרפאה לבריאות הנפש של בקופת חולים כללית ופסיכולוגית בבתי ספר שונים אומרת: "אני לא בקיאה בפרטי המקרה, וכמובן שיש מקרים קיצוניים בהם ניתן להבין הורים. אולם ניתן להגיד כי יש לשקול בכובד ראש את כל הנתונים, לפני שמחליטים שלא לשלוח ילד לבית הספר. לאי שליחת ילד לבית הספר, יכולים להיות מספר מסרים מקבילים: נעשה הכל בשבילך, וגם: אנחנו לא סומכים על האנשים שאתה נמצא איתם, או לחלופין: אנחנו לא סומכים עליך שתתמודד. לכן, צריך לשקל איזה מסר מעבירים ומהו המחיר".

 

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות