fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחסות הקורונה: אלכוהוליסטים והומלסים ברחובות חדרה

עם הקורונה והסגר, נראים אלכוהוליסטים רבים יותר ברחובות העיר. תופעה
אלכוהוליסט בחדרה \ צילום: איילת קדם
אלכוהוליסט בחדרה צילום: איילת קדם

לאחרונה, צוברת תופעת ההומלסים ברחובות העיר חדרה-תאוצה. ובחסות הסגר והקורונה, יוצאים האלכוהוליסטים מהמקומות ששימשו להם מסתור עד כה. כשכמות האנשים ברחובות הייתה רבה יותר.  הם כבר לא שותים בבתים נטושים בקרבת השוק, אלא צורכים אלכוהול בגלוי. בעיקר בשוק של חדרה, אבל גם במקומות נוספים. גורם רווחה בכיר בעיר: "רבים מהם יוצאים ממוסדות פסיכיאטרים, ואין להם לאן ללכת. אז הם מתגלגלים ברחובות. ועכשיו, כשקשה יותר לשלם שכירות, אפשר לראות שהתופעה הזאת צומחת".

 

לא יכולה לקום

התמונה של הגבר השוכב על הרצפה, בתוך שלולית של שתן,  המופיעה בחזית הכתבה, צולמה בסוף השבוע שעבר. ליד בנק הפועלים, בלב השוק. לגבר ההוא הוזמן אמבולנס-על ידי חדשות חדרה.

הוא אינו היחידי. ולדימיר (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת): "לא מזמן, הייתי בדיוק ככה. יושב ושותה איתם. עכשיו כבר לא. יש כמה זולות של אלכוהוליסטים בעיר, אני מכיר את כולן. אבל בזמן האחרון, הם לא צריכים את זה. אין כמעט אנשים, אז אפשר גם לשבת בשוק. וללכת לישון בזולה".

אבל כאמור, לא רק בשוק. אלכוהוליסטית נוספת, נמצאה השבוע כשהיא שרועה על הכביש. בשכונת יוספטל בעיר. פראמדיקים של איחוד הצלה הגיעו למקום. וגם שכנה מהבית הסמוך.

"הבחורה הזאת שותה כל הזמן ולא יכולה לקום באמצע הרחוב", מספרת השכנה. "מסכנה, היא שאלה אותי עכשיו, אם אני רוצה להיות האימא שלה".

 

אלכוהוליסטית התמוטטה ברחוב \ צילום: איילת קדם
אלכוהוליסטית התמוטטה ברחוב \ צילום: איילת קדם

 

 

מתגלגלים ברחובות

גורם בכיר במערך הרווחה בחדרה, על התופעה: "המציאות של היום, מאוד קשה. סכומי אבטחת ההכנסה נמוכים, וכן גם קצבאות הנכות. ומחירי השכירות, גבוהים. אז התופעה של הומלסים ואלכוהוליסטים ברחובות, מתרחבת. אנשים משתחררים מהכלא, למשל, ואין להם לאן ללכת. והתופעה הכי קשה, היא שנפגעי נפש שיש להם תחלואה כפולה (שימוש בסמים או אלכוהול פלוס מחלת נפש, א"ק)-משתחררים מבתי חולים פסיכיאטרים ואין להם לאן ללכת. אז הם נשארים ברחובות. ובהוסטל של דרי הרחוב בחדרה, למשל, מחצית מהמטופלים-הם חולי נפש. הרבה מאוד חולי נפש מתגלגלים ברחובות. והתופעה רק מתרחבת, כי כבר אי אפשר לאשפז היום בכפייה. אלא רק במצבי קיצון. אז ההומלסים האלה, מגיעים להוסטל לדרי רחוב במצבים מאוד קשים. כשהם אינם מאוזנים נפשית ותרופתית. וחלקם, בכלל לא רוצים שיקום וטיפול. ואינם רוצים להשתקם בהוסטל. והקורונה, בהחלט לא מיטיבה את המצב. בחדרה, יחסית לערים אחרות, משתדלים מאוד לטפל בתופעה הזאת. ויש שיתוף פעולה עם כל הגורמים. אלר שכאמור, לא כל ההומלסים המכורים, רוצים לקבל טיפול".

 

באים בהמוניהם

מארגני המיזם "כריך למי שצריך" בחדרה, ספרו בעבר לחדשות חדרה, על  התורים הארוכים של מי שמגיעים, בזמן חלוקת הכריכים. שנעשית בכל יום חמישי בפיאצה, מלבד בימי הסגר. שבהם, שבתוכם, יש לא מעט אלכוהוליסטים רעבים. המספרים כי זו הארוחה היחידה שלהם, למשך היום.

עובד השיקום אדריאן לוין, מוסיף : "אני עובד עם כאלה המוגדרים 'תחלואה כפולה'. ומשוטט הרבה בעיר. ואכן, מדובר בתופעה ההולכת ומתרחבת. כואב הלב, לראות שיכורים באמצע היום ברחובות. בעיקר ליד השוק. זה קורה הרבה יותר מפעם, בטח גם בגלל הסגר".

מעיריית חדרה נמסר, בתגובה לדברים: "באגף הרווחה, לא מכירים תופעה זו. כל מי שנתקל במקרים כאלה, מתבקש להודיע למוקד העירוני. וכל פנייה תטופל באופן מיידי".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות