fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אירועי השבעה באוקטובר, והמלחמה המתחוללת בגבולותיה הדרומיים והצפוניים של מדינת ישראל כבר מעל חודשיים הביאו עימם חששות רבים בקרב תושבי הישובים הסמוכים לגבול.

צילום: דוברות עמק המעיינות

 

 

המועצה האזורית עמק המעיינות שוכנת על גבולה המזרחי של מדינת ישראל. נהר הירדן מפריד בין שתי המדינות ישראל וירדן – וקרוב למחצית   מהישובים של המועצה ממוקמים בקרבה גיאוגרפית של מאות מטרים מהגבול.

 

אירועי השבעה באוקטובר, והמלחמה המתחוללת בגבולותיה הדרומיים והצפוניים של מדינת ישראל כבר מעל חודשיים הביאו עימם חששות רבים בקרב תושבי הישובים הסמוכים לגבול.

 

מחלקת הביטחון של המועצה נמצאת בקשר שוטף ועל בסיס קבוע עם הצבא היושב לאורך הגבול, ועם פרוץ המלחמה ביתר שאת. קשרי העבודה מתהדקים ומתחזקים ומתקיימת עבודה כמעט יומיומית הכוללת: פגישות הערכת מצב, עדכונים, ועבודה משותפת, ופגישות של ראש המועצה עם מח"ט הבקעה.

 

השבוע התקיימה פגישה משותפת של המח"ט עם מנהלי הישובים הסמוכים לגבול ירדן, שלאורך החודשים האחרונים, בעיקר בצפון העמק, שומעים ביתר שאת את קולות הירי של צבא ירדן אשר נמצא מעברו השני של הגבול ולוקח חלק במשימת השמירה על גבול שקט ובטוח לשתי המדינות.

ראש המועצה יורם קרין סקר את המצב שבו קולות ירי נשמעים כמעט מדי ערב בעיקר בבתים הסמוכים לגדר המערכת,  הביא את הקולות המודאגים הנשמעים מהתושבים בעקבות הירי, ביקש הסברים, והשמיע את הדרישה לתגבר כוחות לאורך הגבול ולחזק את הביטחון של הישובים הסמוכים לגדר.

 

המח"ט בתשובתו – נתן למשתתפים סקירה על הנעשה בשטח, בין היתר על שיתוף הפעולה והתאום המתקיים עם צבא ירדן על בסיס קבוע וגם כעת ועל המאמץ לעדכן לפני ביצוע ירי שלהם. עוד עדכן המח"ט על הגדלת הכוחות באופן משמעותי מאוד, ופריסתם במרחב, ותגבור הגזרה באמצעי בקרה על מנת לאתר כל ניסיון חדירה בזמן אמת.

 

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות – יורם קרין אמר: "אנו חושבים שיש להמשיך ולחזק את כיתות הכוננות בישובים, לצד הגדלת הכוחות במרחב. אנו מוקירים, מעריכים וסומכים על הצבא ועל כוחות הביטחון אשר עושים לילות כימים, רחוקים מהבית ומהמשפחה, על מנת לשמור על הביטחון בעמק ואף לתת תחושת ביטחון לכל תושבינו."

 

עוד כחלק מהמאמצים לחיזוק הביטחון בגבול עם ירדן התקיימה פגישה עם השרה להתיישבות יחד עם צוות המועצה האזורית עמק הירדן בה הוצגו אתגרי הביטחון בגבול עם ירדן. בנוסף נשלח מכתב משותף לראש הממשלה ובו קריאה לחזק את הביטחון בגבול עם ירדן, ולהשאיר את הישובים שממערב לכביש 90, אך סמוכים לגבול, באחריות הצבא.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות